Jeg købte for en tid siden Super Star Wars: The Empire Strikes Back til SNES her på P:R, da jeg i sin tid lejede Return of the Jedi til SNES og dengang syntes at det faktisk var et udmærket (måske ikke godt, men udmærket) action/platformspil, der var temmelig udfordrende.
For nylig besluttede jeg mig så for at spille det, og spillede på easy, da jeg bare ville se hvad det var for noget. Jeg... Se hele indlægget
Jeg købte for en tid siden Super Star Wars: The Empire Strikes Back til SNES her på P:R, da jeg i sin tid lejede Return of the Jedi til SNES og dengang syntes at det faktisk var et udmærket (måske ikke godt, men udmærket) action/platformspil, der var temmelig udfordrende.
For nylig besluttede jeg mig så for at spille det, og spillede på easy, da jeg bare ville se hvad det var for noget. Jeg var kommet til to scener efter første boss, på hvad der stadig må betragtes som "første bane" da en ven kom på besøg. Han fik så også lov til at prøve spillet, og da vi efterhånden var døde på tur uden at komme nogen vejne videre, og til sidst havde opbrugt alle credits, gik det op for os at det her muligvis var det sværeste spil, vi nogensinde havde prøvet.
Da en anden ven, Svovlmunk her fra P:R så for nylig besøgte mig, besluttede vi os, os tre, at nu skulle det her spil altså gennemføres, og Mads/Svovlmunk er trodsalt temmelig god til de fleste spil. Endnu engang fik jeg overtalt folk til at spille på easy. Og denne gang kom vi så ikke engang til første boss, før vi ikke gad spille videre.
Jeg fandt et gammelt Nintendomagasinet frem med anmeldelsen af spillet, og den nævnte ikke et ord om at spillet skulle være spor svært. Enten har det blad haft nogle pænt hardcore anmeldere, eller også er vi blevet vattede..
Vi fandt dog bagefter frem til en side på nettet, der erklærede spillet det sværeste nogensinde.
Jeg kender mange spil, der er meget svære. Især til NES. Men der har næsten altid været en måde, eller også har udfordringen bare skyldtes en urimelig mangel på credits, eller i det mindste først været svære hen mod de allersidste baner. Empire Strikes Back er bare.. ja, umenneskeligt. Og så er der endda to sværhedsgrader over det jeg spillede. Jeg forstår slet ikke hvad udviklerne har tænkt på.
Har i andre bud på, hvad der kunne være det sværeste spil, der er lavet?
Men jeg vil tage dette som en udfordring. Og da spillet heldigvis har et password system, vil jeg tage det én bane ad gangen og en eller anden dag komme igennem det...
|