X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overvejer Peanut Linux...

Svar
majjohamajjohaSkrevet 17/01-04 11:52 
Er der nogen herinde der har erfaringer med Peanut Linux? For her når jeg snart køber nyt kabinet og opgradere PC'en, ville det være sjovt at prøve Linux. Har kigget på Peanut Linux, selve systemets design virker okay brugervenligt, men nogen der kan fortælle mig noget positivt/negativt om systemet?
Og har nogen handlet hos Linuxperten.dk? Er de gode at handle med? Håber nogen Linux brugere kan hjælpe mig lidt.
CalleCalleSkrevet 17/01-04 12:03 
De fleste linuxer kan du downloade og brænde ned på cd'er gratis og lovligt, eneste forskel er bare at du ikke kan få support fra udbyderen af den version af linux. På den måde har jeg linux redhat!
majjohamajjohaSkrevet 17/01-04 12:15 
Har hørt en del godt om Debian Linux, men syndes der er for mange commands i det, og Red Hat skulle være svært at konfigurere til dansk m.m.
Derfor tænkte jeg på Peanut, men vil jeg løbe en risiko ved at installere det når computeren ikke indeholder noget som helts (det meste bliver jo slettet ved opgradering)?
CalleCalleSkrevet 17/01-04 12:21 
Det redhat jeg har er der inetet galt med det danske og alle mione ting virker i det, undtagen min trådløse 3com netværks ting, jeg kan ikke lure hvordan jeg skal få den installeret, så jeg er igang med at downloade suse linux, som skulle være ret godt til nvidia ting.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/01-04 13:20 
Jeg er næsten nødt til at spørge: Hvorfor skifte til Linux? Jeg har hørt at det er langt, langt, langt, langt mere stabilt end Windows, men vil det ikke samtidig resultere i, at halvdelen af alle programmer og spil ikke længere virker?

Eller hvad :/
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/01-04 13:32 
Errr... hvad mener du med at halvdelen af prog./spil. ikke virker. Du kan vel ikke køre umiddelbart PC Win software under linux, så det siger sig selv at disse ikke vil fungere. Du kan så få en del programmer med samme funktionalitet til linux, istedet.
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/01-04 13:34 
Calle >
De fleste linuxer kan du downloade og brænde ned på cd'er gratis og lovligt, eneste forskel er bare at du ikke kan få support fra udbyderen af den version af linux. På den måde har jeg linux redhat!

Nu er jeg ikke så sikker. Jeg vil mene at man kan betale et mindre beløb om måneden og få opdateringer til RH.
CalleCalleSkrevet 17/01-04 13:35 
Du kan køre med både linux og windows samtidig. og under opstart kan du så vælge hvad du vil starte med.
Men du kan også få fat i nogle programmer der gør at du kan emulere widows og køre windows progarmmer på den måde!
Det samme kan du få til mac.
Detr fede hved linux er også at programmet er open source og det gør at du kan gå ind og omprogrammere i linux.
Og med i linux er der også en masse nyttige programmer som mysql og en masse gode programmerings-programmer.
Plus at det meste af det software du kan få til linux det er gratis.

Så der er en hel masse gode grunde til hvorfor linux er fedest!
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/01-04 13:39 
Hvis man nu ikke kan leve uden windows, så kan man lægge blot begge dele ind. Jeg har opdelt det sålades på min bærebare (40GB HD)(Partitioner): (XP) (FAT32) - (8GB C:) (20GB D:), Red HatLinux (Ext2) (9GB) (Swap) (510MB). Jeg kan så vælge hvad jeg vil boote i en menu ved opstart.
CalleCalleSkrevet 17/01-04 13:48 
msxrtd:

Det var også præcis det jeg mente med opstarten ;) Det er ret smart!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig