|
Ronaldo | Skrevet 22/12-03 03:31 | Hvad vil det kræve at komme ind? |
|
OuroborosSlay... | Skrevet 22/12-03 04:10 | Hvis uddannelsen kommer til at fungere ligesom andre universitetsuddannelser, vil det ikke være muligt at fastsætte et karakterminimum som udgangspunkt. Man vil istedet - for kvote 1s vedkommende - tage de ansøgere med de bedste snit. De snit du ellers ser som krav til universitetsuddannelserne er jo også kun vejledende... | 元気ですか。
|
|
Asse | Skrevet 22/12-03 04:11 | Jeg håber utroligt meget at der bliver holdt fast i dette til jeg får mulighed for at komme ind.
Jeg har længe haft planer om at blive spildesigner/grafiker/animator, og håber da utroligt meget at jeg kan få mulighed for at beskæftige mig med dette i Danmark.
Godt initiativ, som jeg ikke havde forventet skulle tages i Danmark, men jeg er glad for at det blev det :) |
|
Chrono | Skrevet 22/12-03 07:24, rettet 22/12-03 07:36 | Det lyder da bestemt som noget jeg bør overveje om 2½ år.
Mit første halve år på universitetet har ellers også handlet rigtigt meget om computerspil, da det er hvad vi har skrevet projekt om. Jeg kan godt anbefale Informatik på Aalborg Universitet hvis i vil arbejde med computerspil i de første 3 år, og ikke kun på overbygningen til en bachelor. | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Rites | Skrevet 22/12-03 08:09 | Det lyder meget grundlæggende. Hvis man selv har ideerne, er det sgu da bedre at få en ordentlig uddannelse indenfor programmering.
At det så er på Universitetet, finder jeg så bare en smule morsomt :) | » a winner is you «
|
|
quad | Skrevet 22/12-03 10:19 | Hmm, måske skulle man begynde at arbejde lidt for sagen så.. |
|
Dommergaard | Skrevet 22/12-03 10:28 | Er allerede i gang med at lave og animere 3D... så om 3 års tid, så skulle jeg gerne være en kvalificeret mand inden for branchen :) |
|
SkyblazeR | Skrevet 22/12-03 12:17, rettet 22/12-03 12:19 | Rites >
Det lyder meget grundlæggende. Hvis man selv har ideerne, er det sgu da bedre at få en ordentlig uddannelse indenfor programmering.
At det så er på Universitetet, finder jeg så bare en smule morsomt :)
Nu ligger der også mere i udvikling af computerspil end decideret programmering. Men som nævnt, hvis man har ideerne og en portion selvdiciplin, er det et godt sted at begynde. Det er selvfølgelig godt med specialister indenfor hvert sit område, men i det store hele tror jeg et mere tværfagligt udgangspunkt er mere væsentligt, hvis man fuldt ud vil forstå sig på mediet.
Projektstyringen og instuktørstolen m.m. er i dag betydningsfulde ansvarsområder, som flere og flere sætter sig ind i for at blive en god udvikler.
Specialister er en døende race. Allround-specialister er fremtiden... Så er det så godt som sagt - god jul og knaldhamrendegodt nytår. >;) | »In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
|
|
|
Jink | Skrevet 22/12-03 17:01 | Er det for sent at tage sådan en uddanelse når man ikke ved noget om det, eller lærer man alt fra bunden?
Har de en HP? |
|
|
jaes | Skrevet 22/12-03 17:18 | Det er lidt skod, at uddannelsen ikke er inddelt specialeområder, men hvis de mener det seriøst, så skal man til optagelsesprøve for at komme ind.
Ikke at man burde være tvunget til at vælge samme fag gennem hele uddannelsen, da tværfaglighed nærmest er et must i den branche (som i de fleste andre :) ).
Man lærer ikke meget på 2 år, og det bør være et krav, at man evner grundlæggende programmering, grafisk konstruktion, animation, "historiefortælling", lyddesign osv.
Selvfølgelig ikke alle disse områder, men mindst ét, bør være et krav.
Der står i nyheden, at det kun er første år man arbejder med de grundlæggende elementer et computerspil består af, derefter skal man være med til at designe et konkret spil. Så man har vel kun ét år til at lære værktøjerne - ikke meget :) |
|
|
psychomantis | Skrevet 22/12-03 17:29 | jaes >
Man lærer ikke meget på 2 år, og det bør være et krav, at man evner grundlæggende programmering, grafisk konstruktion, animation, "historiefortælling", lyddesign osv.
Selvfølgelig ikke alle disse områder, men mindst ét, bør være et krav.
Der står jo også det kræver en bachelorgrad i forvejen. Spørgsmålet er så hvilke bacheloruddannelser der giver adgang. Men det vil formentligt netop være de "relevante". Er du bachelor i film/medievidenskab så ved du nok et eller andet om fortælleteknik og måske også om lyd/lyssætning. Er du datalog, jamen så kan man da programmere o.s.v. Men det er klart at en som er bachelor i eskimoisk nok ikke vil have de store forudsætninger, derfor er det forhåbentligt heller ikke adgangsgivende. |
|
jaes | Skrevet 22/12-03 17:39 | Jeg har skam set, at man skal have en bachelorgrad, men hvis den ikke er relavant synes jeg det er ligemeget.
På f.eks. IT-universitet kan man komme ind på de fleste linier uanset hvilke(t) fag man er bachelor i, men jeg mener bestemt ikke, at det burde være muligt på en uddannelse hvor man designer computerspil.
De fleste spildesignere er, med god grund, virkelig gode inden for hver deres felt, og det bliver man ikke på 1-2 år. |
|
|
Keen | Skrevet 22/12-03 20:31 | Cand. PCNørd det er da lige mig... ;) |
|
OuroborosSlay... | Skrevet 22/12-03 23:45 | psychomantis >
bachelor i eskimoisk
Ikke eskimosik; eskimologi ;) (jeg kender en der tog en del af den og derefter faldt fra)
Det lyder da helt klart som en spændende uddannelse, som jeg sikkert vil overveje til den tid (om 3½ år). Gad vide om der er mulighed for at tage en Ph.d. i den...? | 元気ですか。
|
|