Hvilket PC animationsprogram?
Reply |
Per S | Skrevet 01/12-03 15:21, rettet 01/12-03 16:06 | Jeg har brug for lidt P:R ekspertise:
Jeg har lige fået en forespørgsel fra en mor til en 10 årig knægt, der har brug for et overskueligt og letforståeligt animationsprogram - til små "tegnefilm".
Hvad er tilgængeligt, og hvad kan anbefales? | Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
|
|
Dommergaard | Skrevet 01/12-03 20:35 | Er Flash for advanceret? Eller er det godt at starte med... |
|
MrCase | Skrevet 01/12-03 20:47 | Jeg synes Flash er langhåret!
...men jeg har ikke noget andet bud... :) | Have you considered sucking less?
|
|
Per S | Skrevet 01/12-03 21:49, rettet 01/12-03 21:52 | Jeg mener at der var noget Disney Moviemaker eller lignende. Lego har også haft noget på tapetet.
Er der virkelig ikke nogen herinde der kan komme med et bedre bud end Flash?
Ender med at jeg må spørge mig for hos branchen selv. Hvilket altid er lidt ensidigt, når man ikke selv har overblik over udvalget.
Hvad bliver der bl.a. brugt til "filmene" der bliver vist i troldspejlet? | Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
|
|
LessCDT | Skrevet 01/12-03 22:02 | Der findes "tegn og mal med disney" et meget let og knap så avanceret.... Man skal så heller ikke regne med at få de store film ud af det, og det er meget begrænset hvad man kan... | Én beskidt sok kommer sjældent alene!
|
|
LessCDT | Skrevet 01/12-03 22:03 | Forresten; Hvor kan man få flash henne? | Én beskidt sok kommer sjældent alene!
|
|
JimPP | Skrevet 01/12-03 22:27 | Per S >
Hvad bliver der bl.a. brugt til "filmene" der bliver vist i troldspejlet?
Mange af de film de viser (går ud fra du tænker på 3D animationerne?) bliver lavet med 3D Studio MAX med diverse plug-ins. Men det er både dyrt og besværligt (eller rettere svært at lære). Ellers vil jeg gætte på at 2D animationerne bliver lavet i Flash.
Jeg vil mene at Flash MX 2004 (bruger jeg selv) er et godt program for en fyr på 10 år, hvis han vil lave noget der er lidt sjovere end at rykke rundt med Mickey ;)
Microsoft lavede på et tidspunkt et program der var udstyrret med en række scenarier og figurer det kunne udføre en lang række animationer, hvad det hedder kan jeg desværre ikke huske - Men det blev anmeldt i troldspejlet for et par år siden. (Går i tænke-boksen).
Flash MX 2004 trial DL | Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
|
|
Dommergaard | Skrevet 02/12-03 16:23 | Knægten er 10 år, han skal sq ikke gå i krig med 3D Studio MAX eller noget lign. det. Han skal også kunne lave andet i sin fritid :)
Men lad ham starte med det der Disney og så kan han arbejde sig op hen ad vejen, der er ikke noget der haster ;) |
|
Chrono | Skrevet 02/12-03 16:27 | Mario Paint til SNES selvfølgelig. Det program har jeg lavet mange sjove ting i :) | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|