Vi har lige fået blækregning for og jeg synes den er virkelig hård. Vi har slet ikke lært hvordan man skal lave opgaverne og jeg har prøvet at læse noget mere i bogen, men jeg synes ikke det hjælper, så nu spørger jeg jer fordi der sikkert er flere der har været igennem gymnasiet, HTX eller andet og ved hvordan man gør.
Jeg søger ikke at få svarene, men bare en forklaring hvordan man gør, d... Se hele indlægget
Vi har lige fået blækregning for og jeg synes den er virkelig hård. Vi har slet ikke lært hvordan man skal lave opgaverne og jeg har prøvet at læse noget mere i bogen, men jeg synes ikke det hjælper, så nu spørger jeg jer fordi der sikkert er flere der har været igennem gymnasiet, HTX eller andet og ved hvordan man gør.
Jeg søger ikke at få svarene, men bare en forklaring hvordan man gør, det ville være rart.
Skrevet af efter bogen:
628: firmaerne A og B, der ligger med en afstand af 100 km, fører de samme varer til de samme priser. Forskellen ligger alene i de priser, de tager for udbringningen af varene. Mens A tager 0,8 kr./km, tager B 1,5 kr./km. Afsæt A (0,0) og B(100,0) i et koordinatsystem, og skitser de områder, hvor det er billigst at få bragt varer ud fra A.
Den er bare umulig synes jeg!
664: Bestem koordinaterne til de eventuelle skæringspunkter mellem cirklen C og linjen m, når
1) C: x^2+y^2-8x+2y = 8 og m: x-7y+14 = 0
3) C har centrum i (4,3) og radius 5, mens m går gennem (7,7) og har hældningskoefficienten 1/2
5) C har centrum i (-4,-2) og r = kvadratrod 10, og m har ligningen x=-3y
686: Bestem ligningen for den indskrevne cirkel i en trekant, når
1) siderne ligger på linjerne med ligningerne 3x+4y = 0 , 12x-5y+112 = 0 og 15x+8y = 126
2) Trekantens vinkelspidser har koordinaterne (0,0), (20,0) og (72/5, 21/5)
På forhånd tak.
|