Humanistisk Informatik - godt eller ...?
Reply |
Wired Nicky | Skrevet 26/10-03 12:21 | Er der nogen her på PR der læser HI? Jeg spørger bare ud af interesse, da jeg ikke rigtig kender forskellen på almen Informatik og Humanistisk Infomatik.
Er der evt. nogen der tager cand.it? Jeg må indrømme jeg selv kun har hørt skidt om den... | Lunch is for wimps.
|
|
Chrono | Skrevet 26/10-03 12:42 | Jeg har læst informatik de sidste par måneder, men kender ikke meget til humanistisk informatik. Men humanistisk informatik beskæftiger sig i højere grad med brugerne af systemet end med selve systemet, såvidt jeg ved. Og så hører humanistisk informatik til det humistiske fakultet, mens informatik hører til det teknisk natur-videnskabelige fakultet.
Informatik (på AAU) er en mellemting mellem humanistisk informatik og datalogi.
Det første semester arbejder vi med brugbarhed af it-systemer. Et meget bredt emne. Nogle arbejde med brugervenlighed på web-sider eller mobiltelefoner, mens min gruppe arbejder med spil.
Vi er mere præcist ved at undersøge hvilken forskel synsvinklen i et 3D skydespil (FPS og TPS) har på spillerens indlevelse i spillet. Spændende projekt.
Næste semester skal vi designe et it-system - altså et spil for mit vedkommende :) | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Søster Salsa | Skrevet 26/10-03 12:50 | Herudover kan jeg supplere, at HI svjv har kurser sammen med danskstudiet (i hvad ved jeg ikke) og det er vist muligt at hoppe mellem de to studier. Dog er der begrænset adgang, da HI jo har strenge adgangskrav.
Jeg har hverken hørt godt eller skidt om cand.it. Men det kan jo ændre sig hele tiden. For et par år siden hørte jeg meget skidt om psykologi, men nu skulle det vist være et rigtig godt studie.
(dette indlæg omhandler kun AAU, hvis der er nogen som er i tvivl) | Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
|
|
JAA | Skrevet 26/10-03 13:01 | Jeg tog et multimedia tilvalgsfag på KUA, og overvejede at fortsætte med humanistisk informatik, men det virkede ikke på mig, som om det var nogen særlig solid uddannelse. Dette var dog lige da den blev oprettet, så måske ser det bedre ud nu, og måske tog jeg helt fejl til at starte med :) |
|
Wehner | Skrevet 26/10-03 13:02 | Jeg er lisså lige blevet kandidat på cand.it - fulde navn: Kandidatuddannelsen i Informationsteknologi, Multimedier.
Det er jo en toårig kandidatoverbygning, der gør, at du slipper for at skrive speciale i din Bachelor, men i stedet kan lave et enten tværfagligt eller rent IT speciale.
Hvis man ved fra starten, at det er en slags humanistisk informatik, man vil læse, er det nok bedre bare at læse hum.inf., men hvis man nu allerede har en bachelor, så er cand.it efter min mening bedre - meget bedre - end at læse hum.inf sidefag. Selv har jeg kun gode erfaringer med cand.it og er lige startet som undervisningsassistent - altså vejleder. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Wired Nicky | Skrevet 26/10-03 13:04 | Søster Salsa >
Herudover kan jeg supplere, at HI svjv har kurser sammen med danskstudiet (i hvad ved jeg ikke) og det er vist muligt at hoppe mellem de to studier. Dog er der begrænset adgang, da HI jo har strenge adgangskrav.
Jeg tænkt nok, at det var noget i den retning. På et tidspunkt, overvejede jeg at tage det som et sidefag, men jeg tror holder mig fra det... | Lunch is for wimps.
|
|