Sumez | Skrevet 18/02-10 09:47 | Front Line Assembly remixet af Covenant, og Cyber-Tec remixet af Birmingham 6 | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
CenobiteDK | Skrevet 18/02-10 09:56, rettet 18/02-10 10:20 | Fleshmangler>
haha Læste det som at det som albummete fra Iniquity, deres seneste album inden de gik i opløsning, altså grime
Hehe, hvilket er et album jeg hørte lige igår ;-)
Violator>
Depeche Mode med Alan Wilder på piano - Somebody (optaget i går i Royal Albert Hall) :)
Har kun kunnet finde youtube video med halv-skidt lyd, har du noget bedre? | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
KillerBean2 | Skrevet 24/02-10 18:12, rettet 24/02-10 18:24 | Freddy Fresh: The Last True Family Man
Fantastisk plade! En lidt mere afslappet og funky udgave af Big Beat... nærmest Trip-Hop. Virkelig godt :)
Puha... og så stætter jeg White Zombie: La Sexorcisto på. Det var et impulskøb, da jeg så, den kun kostede 40kr, og jeg havde set nogle gode anmeldelser af den. Men føj da! jeg er så færdig med Rob Zombie.. Den mand har det hele i sine tegneevner og ufattelig lidt i sit musiktalent. Crap! | AV Intelligent Terminal
|
|
|
Sumez | Skrevet 08/03-10 12:03 | Nu blev der lige postet en del om electropop i YouTube-tråden, så jeg syntes lige jeg ville dele det absolut BEDSTE electropop band i verden siden Ultravox: Mind.in.a.box
Det er to østrigere, der stammer fra Amiga-scenen, hvor de både har været med til at programmere og komponere til spil (og deres seneste album er faktisk en hyldest til C64)
De har gang på gang overvundet folk, der ellers afskyr musik, der er bare den mindste smule "pop", med deres fantastiske produktioner, catchy melodier, og ekstremt gennemførte sangtekster.
Man skal nok lige vænne sig til den lidt overdrevne vocoder-brug, der bl.a. medvirker at samme (mandlige) forsanger kan levere både mande- og kvinde-vokal på numrene, men derudover er det rimelig lettilgængeligt, og vokser kun med tiden. Jeg kan stadig høre Crossroads-albummet igen og igen, og det bliver kun bedre.
Her er blot et par eksempler:
http://www.youtube.com/watch?v=fQ6EilK4o4k
http://www.youtube.com/watch?v=t9epmP3vH8U
http://www.youtube.com/watch?v=2dUwBo50-gs
http://www.youtube.com/watch?v=sss3fakvLyc
http://www.youtube.com/watch?v=fqj6f8iGjfA
Som man også kan se ovenfor har de faktisk bidraget til soundtracket på et par Xbox spil, navnligt PGR-serien, det skyldes at de er signed på EBM-label'et Dependent, der vist har en god aftale med Microsoft. Tror også de er med på Crackdown. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
|
KillerBean2 | Skrevet 09/03-10 23:09, rettet 09/03-10 23:11 | Jeg er godt nok lige blevet forelsket i Soul of Man og deres pladeselskab Finger Lickin' Records. Jeg tror ikke de har én eneste kunstner, som jeg ikke kan holde ud at lytte til, i stalden.
Feks. den her slags guf :) | AV Intelligent Terminal
|
|
KillerBean2 | Skrevet 20/03-10 20:13, rettet 20/03-10 22:27 | The Prodigy - Music For The Jilted Generation
Det går pludselig op for mig, at samtlige af The Crystal Method's tracks er efterligninger af nummeret 'Their Law' fra denne plade :D | AV Intelligent Terminal
|
|
|
KillerBean2 | Skrevet 25/03-10 12:32 | Chaka Khan - I Feel For You
En af de små perler, jeg nåede at snuppe fra min fars LP-samling. Lækker, lækker 80'er musik :D | AV Intelligent Terminal
|
|
|
KillerBean2 | Skrevet 29/03-10 15:03 | Elgen>
(har fået den hjernen)
Det gør mig ondt ;)
Portishead: Portishead
En af de første CD'er, jeg købte, da jeg i sin tid begyndte at interessere mig for musik. Det var vist musikvideoen til All Mine, der fik mig fanget. Det er så også den eneste CD fra min første spæde samling, jeg ikke har solgt igen. Nu har jeg så købt den på vinyl. Fantasisk plade, når man har lyst til at stene lidt! | AV Intelligent Terminal
|
|
dchang | Skrevet 29/03-10 15:09 | Uha Portishead er også smækkert. :-) Min nyeste forelskelse er Massive Attack med Hope Sandoval på Paradise Circus, simpelthen så skønt et nummer.
Paradise Circus... | Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
|
|
Fox McCloud | Skrevet 29/03-10 16:56 | Det minder mig om at jeg ikke har fået hørt den plade med Massive Attack endnu. Det skal der rettes op på :)
Jeg hører Nujabes (Metaphorical Music) for tiden. Superfedt album.
Next View (feat. Uyama Hiroto) | (...)
|
|
|
|
dchang | Skrevet 03/04-10 11:03 | dchang>
Uha Portishead er også smækkert. :-) Min nyeste forelskelse er Massive Attack med Hope Sandoval på Paradise Circus, simpelthen så skønt et nummer.
Tjek dette Gui Boratto-remix også, simpelthen for fedt.
Paradise Circus remix... | Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
|
|
|
NuckingBigFuts | Skrevet 03/04-10 13:19 | Coheed And Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume One From Fear Through the Eyes of Madness.
Mega fedt Progressiv Metal.! mange kender nok "Welcome home" fra filmen "9" | Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
|
|
KillerBean2 | Skrevet 13/04-10 15:28 | Accept: Metal Heart
Så bliver det ikke meget mere 80'er :D | AV Intelligent Terminal
|
|
Lim3Hero | Skrevet 13/04-10 15:49 | Digitalism - ZDRLT (Rewind)
Næste på listen er Spleen United - Spleen United |
|
|
neros | Skrevet 13/04-10 16:46 | Killer Bean 2>
Accept: Metal Heart
Så bliver det ikke meget mere 80'er :D
Balls to the wall :D | Bashful Neophyte
|
|
KillerBean2 | Skrevet 13/04-10 17:17 | Ja, den har jeg ikke fået købt endnu. En fejl, jeg håber at kunne rette snarest muligt :D | AV Intelligent Terminal
|
|
neros | Skrevet 13/04-10 17:46 | Det rocker ;-) | Bashful Neophyte
|
|
|
Wehner | Skrevet 18/04-10 23:00 | Blur har lige lavet en limited edition 7" single med deres første nye nummer siden 2003. Hvis man på nogen måde kunne lide britpop i 90erne, anbefaler jeg på det kraftigste, at man henter det gratis fra http://www.blur.co.uk/
Nummeret er ret godt. Tror jeg har hørt det 30 gange siden i går :D De er tilbage i Leisure/Modern Life is Rubbish-stilen. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
KillerBean2 | Skrevet 18/04-10 23:25, rettet 18/04-10 23:26 | Wehner>
De er tilbage i Leisure/Modern Life is Rubbish-stilen.
Think Tank var ikke voldsomt ophidsende, men jeg har på den anden side også svært ved at se det fede i de to første udgivelser :/ | AV Intelligent Terminal
|
|
Sumez | Skrevet 18/04-10 23:33 | Virkelig? Jeg synes ellers netop at det var Think Thank der løftede Blur over småfesen britpop til seriøs og velproduceret musik. Men jeg må indrømme at jeg ikke har hørt dem meget. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Wehner | Skrevet 18/04-10 23:41 | Blur var jo på godt og ondt igennem en rivende udvikling hele karrieren, så det er ikke ligesom med mange andre bands, hvor fans typisk kan lide det hele/meste. For mig (kæmpefan) synes jeg, det gik ned ad bakke efter The Great Escape og efter den orange kan jeg kun lide enkelte numre. I hvert fald er det nye nummer igen ærkebritisk med godt med Cockney, Ladbroke Grove nævnes osv. Ligesom i de tidlige dage med andre ord.
Sumez bør nok lytte lidt nærmere, inden han snakker videre :) | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
KillerBean2 | Skrevet 18/04-10 23:48 | Jeg må indrømme, at den eneste Blur-plade, jeg har voldlyttet, er den, som bare hedder Blur. Den kan jeg til gengæld holde til at høre fra ende til anden mange gange i træk uden at blive træt af den. Måske er jeg bare ikke så vild med de to første, fordi de er inspireret af en række 80'er bands, jeg aldrig rigtig har interesseret mig for. | AV Intelligent Terminal
|
|
Sumez | Skrevet 18/04-10 23:55, rettet 18/04-10 23:56 | Wehner>
Sumez bør nok lytte lidt nærmere, inden han snakker videre :)
Det ved jeg nu ikke, jeg synes det du skriver stemmer meget godt overens med min påstand. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Wehner | Skrevet 19/04-10 00:01, rettet 19/04-10 00:02 | Killer Bean 2>
Jeg må indrømme, at den eneste Blur-plade, jeg har voldlyttet, er den, som bare hedder Blur.
Ja, det er den orange, jeg nævnte, og der kan man tydeligt høre, at de er på vej i en ny retning, men den har stadig de tidligere udgivelsers stærke melodier. Ikke min favorit, men den er rigtig god.
Killer Bean 2>
Måske er jeg bare ikke så vild med de to første, fordi de er inspireret af en række 80'er bands
Que? Blur er typisk kendt for i sin tidlige fase at vore en direkte efterkommer af især The Kinks og self. Beatles, hvor de senere hen blev sammenlignet mere med Pavement. Men nu bliver jeg jo nysgerrig - hvilke firserbands tænker du på?
Sumez gider jeg ikke diskutere med, før han har sat sig bedre ind i tingene. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Sumez | Skrevet 19/04-10 00:09 | Jeg forstår heller ikke hvad der er at diskutere. Du siger at Blur har udviklet sig gennem hele deres karriere, og det er sjældent at deres fans kan lide det hele - og jeg siger det samme. At britpop så mildt sagt ikke er min kop te må vi jo bare betragte som en subjektiv holdning.
Men det er jo så nemt at afskrive folk med "du har ikke sat dig ind i tingene" i tredjepersons tiltale. Fint hvis du ikke vil diskutere, men der er ingen grund til at være nedladende på den måde. Det er muligt at jeg ikke er kæmpe Blur-fan, men jeg har da hørt deres albums. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Wehner | Skrevet 19/04-10 00:16 | Når man lige afskriver (det bedste fra) en hel genre og mere eller mindre direkte kalder en mand som Stephen Street en dårlig producer, så må man finde sig i at tage lidt stick, det tror jeg ikke på kommer bag på dig. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
KillerBean2 | Skrevet 19/04-10 00:22, rettet 19/04-10 00:36 | Wehner>
Killer Bean 2>
Måske er jeg bare ikke så vild med de to første, fordi de er inspireret af en række 80'er bands
Que? Blur er typisk kendt for i sin tidlige fase at vore en direkte efterkommer af især The Kinks og self. Beatles, hvor de senere hen blev sammenlignet mere med Pavement. Men nu bliver jeg jo nysgerrig - hvilke firserbands tænker du på?
Det ved jeg jo netop ikke, da det ikke interesserer mig! :D
Nej men, mere seriøst, det kan godt være, vi skal 20 år længere tilbage for at finde Blurs oprindelige inspirationskilde. Jeg ved bare, at jeg lånte Modern Life is Rubbish på biblioteket for nogle år siden og fandt den dræbende kedelig. Jeg gik bare ud, at de var opstået som en vidreudvikling af et eller andet fra 80'erne, som jeg aldrig havde fået sat mig ind i. Jeg kan virkelig godt li' The Beatles (i hvert fald fra og med Revolver), og jeg kunne ikke høre noget, der bare lugtede af deres kaliber i den plade. | AV Intelligent Terminal
|
|
Sumez | Skrevet 19/04-10 08:10 | Wehner>
Når man lige afskriver (det bedste fra) en hel genre
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det ældre Blur er noget af det bedste britpop, der er lavet. Deres gamle musik er stadig udmærket musik, det er bare ikke særlig interessant. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
KillerBean2 | Skrevet 26/04-10 11:11 | The Prodigy - Stand Up
Efter at have set Kick-Ass har jeg fået det nummer ubehjælpeligt grusomt meget på hjernen :) | AV Intelligent Terminal
|
|
Sumez | Skrevet 26/04-10 11:14 | Heh, det er det nummer de spiller efter deres koncerter (altså fra CD, ikke noget live) - bruger de det i filmen? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
KillerBean2 | Skrevet 26/04-10 11:19 | Ja, de bruger det både i starten af filmen og i begyndelsen af rulleteksterne. Jeg kunne ikke huske, hvem der havde lavet track'et, men jeg vidste, jeg havde det på CD. Det er godt, de har en track-liste på imdb, ellers skulle jeg til at "jage" halvdelen af min samling igennem :D | AV Intelligent Terminal
|
|
KillerBean2 | Skrevet 26/04-10 11:48 | A. Skillz and Krafty Kuts - Tricka Technology
Lækker, lækker breakbeat/hip hop -plade i den poppede ende.
CD'en kan købes for småpenge på pladeselskabets hjemmeside.
Finger lickin mamma! | AV Intelligent Terminal
|
|
dchang | Skrevet 04/05-10 14:14 | Lytter til Jon Hopkins - Light Through the Veins. Eminemt ambient/lounge. Og til dem der er til den slags, så tjek debut-albummet Opalescent, virkelig lækkert.
Og syntes man at melodien lyder bekendt, så er det fordi at Jon Hopkins co-producerede og bl.a. stod for keyboard-arrangementerne på deres nyeste plade. :-)
Jon Hopkins - Light Through the Veins... | Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
|
|
Lim3Hero | Skrevet 04/05-10 17:25 | Lytter til Boys Noize's album "Oi Oi Oi"
Kan simpelthen ikke få nok af det album, specielt ikke "Let's Buy Happiness" :D |
|
neros | Skrevet 29/06-10 10:27 | Rosso Corsa Records!
Link... | Bashful Neophyte
|
|
|
neros | Skrevet 27/07-10 11:10 | Tesla Boy har lavet et nyt album. En marinade af synth-pop retro 80er i moderne stil gjort som intet andet band i verdenen. Jeg er hjælpeløst kastet ind i flammerne af pumpene Electropop!
Album sampler | Bashful Neophyte
|
|
Alf81 | Skrevet 27/07-10 12:36 | Ja, det er helt ude og skide fantastisk! | Ting om dét og pis.
|
|
Sumez | Skrevet 27/07-10 13:20 | Jeg synes det er lidt kedeligt, men det er rart at høre at der alligevel findes nogen kunstnere der er i stand til at producere god, klassisk synthpop i dette årti. Det er længe siden jeg har hørt noget der er i stand til at lyde som genren gjorde i 80'erne på trods af en moderne produktion.
Selv Mesh, der må siges at være noget af det bedste moderne synthpop, lyder i sidste ende nærmere som elektronisk rockmusik. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|