Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.
Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en ... Se hele indlægget
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.
Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en og spillet Halo blev det første spil, som jeg investerede i. Kort tid efter forærede jeg min PS2 væk, da jeg ikke rigtig havde noget at bruge den til.
Tiden gik og Nintendo udkom med deres GameCube på det danske marked. En ganske fin lille maskine med nogle fremragende kvalitetsspil. Da jeg havde læst og set billeder af Star Wars: Rogue Leader, måtte jeg bare have mig et eksemplar og da Xbox på det tidspunkt ikke have udsigt til de store kvalitetstitler, så jeg ingen problemer i det.
Et par GameCube spil senere havde jeg mistet interessen for GameCuben. Jeg forsøgte i ren desperation at investere i toptitler bl.a. Eternal Darkness og Metroid Prime, men da jeg efterhånden brugte mere og mere tid på alle de fede Xbox spil, som pludselig begyndte at dukke op og Xbox Live, fik jeg aldrig startet på spillene. Sådan gik det i et stykke tid.
På et tidspunkt i forløbet begyndte mine mange Gamecube spil, som lå uberørte på hylden at stresse mig gevaldigt, så jeg ikke rigtig kunne koncentrere mig om min Xbox. Resultatet blev, at jeg næsten aldrig fik tændt for noget som helst andet end for min pc og mit tv. Min aktive konsoltid blev simpelthen udskiftet med en passiv, hvor jeg sad foran pc'en og læste om spillene i stedet for at spille dem.
At GameCubens fremtid er særdeles usikker med hensyn til kommende kvalitetstitler, har gjort, at jeg idag har taget det voldsomme skridt, at jeg har fjernet min GameCube og de tilhørende spil fra stuen og gemt dem væk i et skab ude i gangen for på den måde, at kunne koncentrere mig om min Xbox igen. Det er vel heller ikke for sjovt, at man siger: Ude af øje, ude af sind?
Endvidere har jeg besluttet mig for ikke at abonnere på de nyhedsgrupper omhandlende GameCube, som jeg ellers har fulgt med i og jeg vil også forsøge at ignorerer nyheder og spilanmeldelser af nye GameCube spil, for man siger jo også: Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af!
|