Fra BT.DK:
"To store amerikanske drenge bevæbnede sig med en pumpgun og kørte rundt i deres bil og skød løs på andre trafikanter. Det kostede Aaron Hamel livet. Da de blev anholdt, fortalte de, at de udlevede computerspillet »Grand Theft Auto«. Aaron Hamels efterladte familie har nu sagsøgt producenten bag spillet, Take Two Interactive.
»Industrien må hoste op med penge for at ofrene og deres familier får kompentsation for de smerter, som de er blevet påført. Ejerne trænger til at få at vide, hvad spillene gør mod unge og deres familier. Disse spil er dødsens farlige,« siger familiens advokat til ABC-news.
Kør andre ned
I »Grand Theft Auto« går en stor del af spillet ud på at køre rundt i bil og skyde andre trafikanter og køre dem ned. Det gav de to stedbrødre William og Joshau Buckner, henholdvis 16 og 14 år gamle, lyst til at udleve spillet i virkeligheden.
På hovedvej 40 i staten Tennessee skød de løs på personer i andre biler. 45-årige Aaron Hamel var ude at køre med sin kusine, da han blev skudt. Han blev ramt direkte i hovedet og var død på stedet.
Et andet offer, 19-årige Kimberly Bede, overlevede, men må leve resten af sit liv med otte hagl i kroppen. De to stedbrødre var tilsyneladende slet ikke klar over, hvad de havde gang i.
Kun for sjov
De har forklaret, at det kun var for sjov og for at opleve noget spænding, og at det slet ikke var meningen at gøre nogen fortræd.
»Dette vil altid hjemsøge mig. Jeg vil altid hade mig selv for det, som er sket. Jeg er så ked af det,« har William Buckner skrevet i sin skriftelige forklaring.
Producenten af »Grand Theft Auto« har ikke ønsket at kommentere sagsanlægget mod dem.
Også i Danmark er »Grand Theft Auto«-spillene nogle af de bedst sælgene. De er især blevet populære på PlayStation2, men snart kommer der også en version til X-box. "
De er for sindsyge efter min mening. Hvad synes i?? At udleve en drøm? De er jo gale...
Ohh dear... |