X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spirited Away i danske biografer(!)

Svar
SumezSumezSkrevet 10/09-03 23:35 
Det tog godt nok sin tid, men lidt vildt er det da..

Lidt diskret, men givetvis sandt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/09-03 23:39 
YES, så kan jeg endelig få den set.

Bare den kommer til BioCity i Århus...
RJKRJKSkrevet 10/09-03 23:50 
Håber det er okay, at jeg lige omlægger tråden til at handle om filmen...

Jeg er ikke den store anime-ekspert, men synes om det meste jeg har set. Er enormt glad for Ghost In The Shell og også betaget af bl.a. Akira og Princess Mononoke.

Jeg finder også Spirited Away dybt sympatisk og eventyrlig (hvilket er meget positivt i min bog). Det var/er da en stor oplevelse, men alligevel en skuffelse for mit vedkommende. Immervæk er det jo en meget rost film, Oscar-vinder, Sølvbjørn-vinder, kæmpe publikumssucces og meget mere.

Gode personer er én ting, men uden en god historie, kan det kun række så langt. Og det er mit problem med Spirited Away. Der er for lidt historie. Dermed kan jeg ikke engagere mig nok i universet og dermed i sidste ende ikke nok i personerne. Derfor ender det bare lidt som Alice i Eventyrland og, omend altså betagende så længe det varer, så sætter det ingen dybe spor i mig.

Hvad siger I andre, der er til den slags?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 11/09-03 00:59, rettet 11/09-03 01:02 
Jeg fik endelig set Princess Mononononoke forleden og måtte komme til den uomtvistelige konklusion, at det, ud over nogle flotte tegninger og enkelte gode idéer, er en forfærdelig omgang uigennemtænkt lort.

Rart at få det sagt.

Så må i gerne snakke videre om Spirited Away :P

Personligt tror jeg at jeg holder mig til det lidt mindre mainstream (i Vesten) anime for fremtiden.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/09-03 07:55 
Spirited Away i danske biografer? Yes :-) Bare dét er nok! Måske det er en begyndende trend?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig