X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Freedom Fighters - hvorfor russere?

Svar
OkottaOkottaSkrevet 25/08-03 18:34 
Hvorfor kæmper man mod russere i Freedom Fighters?

Spillet foregår på Manhatten, og lader sig inspirere af en krig mellem Amerika og Rusland. Hvorfor ikke kæmpe mod fundamentalistiske muslimer istedetfor? Det var jo muslimske terrorister som angreb USA d. 11 September; Hvorfor skal Rusland nu blandes ind i det?

Hvorfor skal det gå ud over Rusland igen? Er vi ikke ovre 80'erne, den kolde krig og Rambo, hvor russerne var et validt fjendebillede?

Jeg er bange for at jeg kommer til at mangle motivation, hvis det skal handle om Rusland Vs. Amerika - hvorfor ikke være bare en SMULE realistiske, når spillet lader sig inspirere af en virkelig begivenhed, som det jo alt for tydeligt gør, i og med det foregår på Manhatten.

Det er iorden at pisse på Rusland, som ikke har gjort os noget, men en stor "no no", at kæmpe mod muslimske terrorister på Manhatten?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 25/08-03 18:44, rettet 25/08-03 19:12 
Okotta >
Hvorfor skal det gå ud over Rusland igen?

Fordi at man kæmper mod folk fra mellemøsten i de fleste andre spil? (ja :) )

Enig i, at det også er en kliché at kæmpe mod russere.
Hvorfor ikke kæmpe mod amerikanere eller andre folkeslag fra vesten?
Det første har nok noget med den amerikanske borgerkrig at gøre, det sidste kan jeg ikke se, at der skulle være en logisk forklaring på...
Per SPer SSkrevet 25/08-03 18:45, rettet 25/08-03 20:34 
Det er da langt federe med et alternativt univers. Hvor alt kan lade sig gøre.

Problemet er nok at både dem fra IO, dem på min alder, og andre der var teenagere i firserne, kan se det kitchede, fede, seje i at der render svært bevæbnede russsiske tropper rundt i Manhattan's gader.

Komplet med kommunist propaganda på tv-stationerne.

Langt væk fra virkelighedens terrorister og selvmordsbomber.

Nogle af jer husker sikkert actionfilmen Red Dawn fra firserne. Jeg tror at den har været en stor inspirationskilde til spillet. Se link.

Blodrødt Daggry
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 25/08-03 18:53, rettet 25/08-03 19:03 
Per S >
Nogle af jer husker sikkert actionfilmen Red Dawn fra firserne. Jeg tror at den har været en stor inspirationskilde til spillet. Se link.

Jep, den var sgu´ sej (den gang :) )

Håber, som du antyder, at de laver lidt grin med den kolde krig.

EDIT: Og hvornår kommer der et spil i samme ånd som Wargames :)
NaieraNaieraSkrevet 25/08-03 19:02, rettet 25/08-03 20:43 
Man skal ikke kritisere historien i FF, hvis man ikke kender den ordentligt...

Som Per S siger, foregår spillet i et alternativt univers. Russerne vandt 2. Verdenskrig og begyndte så småt at overtage verden derefter. USA mod Rusland handler spillet måske om, men Rusland er så bare lige stadigvæk Sovjet Unionen, og de har så altså næsten overtaget hele verden...

Det spil har ikk' så meget at gøre med muslimske fundamentalister.

Desuden fungerer det, som Per S f.eks. nævner, med kommunist propaganda i fjerneren, og det ville man vide, hvis man havde spillet spillet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
RJKRJKSkrevet 25/08-03 19:38 
Lyder lidt som 1. Maj Mysteriet.

Desuden synes jeg også at lidt fantasi er uendeligt meget mere interessant end realisme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/08-03 19:58 
Per S: Et måske mærkeligt spørgsmål - Men er spillet godt?

Også til Cube?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/08-03 20:24 
Jeg tror heller ikke Sept 11 skete i FFs historie? Det var jo noget med at det var russerne der nukede Nazisterne i 45 og overtog så selv europa.

Men jeg synes at historien er alt for fed! Men jeg kender ikke hele spillet! Hørte noget med at Britney Spears blev henrettet og erstattet på TV af TATU(dem der lavede den der popsang all the thing she said.....)! ROFL!

Der var også sådanne eksempler i Vice City i radioen!
Well crucify the insincere tonight...
Per SPer SSkrevet 25/08-03 20:24, rettet 25/08-03 20:25 
Det er Naiera der har anmeldt det, og spillet det mest (PS2).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 25/08-03 20:42 
Valkyrie >
Jeg tror heller ikke Sept 11 skete i FFs historie? Det var jo noget med at det var russerne der nukede Nazisterne i 45 og overtog så selv europa.

Du er kvik, hva'!

Selvfølgelig "skete" 11. September ikke. Verdenshistorien tog en helt anden drejning, som du selv siger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/08-03 20:59 
Naiera >
Selvfølgelig "skete" 11. September ikke. Verdenshistorien tog en helt anden drejning, som du selv siger.

Jeg fatter hvad du siger, men det her er jeg simpelthen nødt til:

The information was correct, but the interpretations were not
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig