X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saros (Returnal efterfølger)

Svar
SumezSumezSkrevet 13/02 10:02 
Kun en "cinematisk trailer" indtil videre desværre, men at dømme efter voice over og lidt af det der bliver vist, ligner det at de går efter samme koncept som Returnal - projektiler der kan ses og undgås, og et timeloop narrativ for at retfærdiggøre mere arkade-agtige runs (men det bliver jo nok markedsført som en "Roguelite" ligesom Returnal).

https://www.youtube.com/watch?v=IUJOpSJzpek
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02 18:15 
Super hyped for det her, Returnal var fantastisk! Glæder mig til at se noget mere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/02 09:28, rettet 17/02 09:29 
Efter sigende kommer Saros til at have en del mere metaprogression, så spillet i større grad bliver et sammenhængende fortsat spil mellem "runs".

Nu er jeg ikke vild med "roguelite" formlen, men jeg føler virkelig at Returnal gjorde det som et forsøg på at sælge det mere klassiske arcade approach til folk. Så at give spillet mere metaprogression, synes jeg lyder som et ret kraftigt skridt *væk* fra den retning, hvilket er ærgerligt. Jeg har ikke lyst til at spille et spil der decideret forventer at jeg skal tabe og dø flere gange før det overhovedet er muligt at vinde. Meeeen indtil videre har jeg tillid til at Housemarque ved hvad de laver. De plejer at have rimelig godt styr på det, så jeg er stadig positivt indstillet. Verden har slet ikke nok TPS-platformers.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02 09:44, rettet 17/02 09:45 
Ja helt enig. Håber ikke det bliver sådan som du skriver, det er dér hvor sådan noget som Hades fejler grumt. Det er ellers et okay spil, men når det er så tydeligt at du skal dø adskillige gange for at grinde upgrades indtil du har en reel chance for at gennemføre, så synes jeg at roguelike er noget bras der spænder ben for ellers godt design.

Returnal virkede som om det det absolut var muligt at gennemføre i første forsøg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/02 10:03 
Jeg synes faktisk Hades håndterede det punkt ret fint. Ikke ideelt, men fint.
Der er et par grundlæggende skills du ikke har i første run (det er primært ekstra dashes or mere health), men spiller man en eller to forsøg, så er de allerede unlocked, og så er du good to go. Jeg ser det mere som spillets tutorial.
Ville være fint hvis man kunne vælge bare at skippe den del, så jeg er tildels enig, men det er ikke så slemt som det umiddelbart fremstår.

Du kan sagtens gennemføre Hades på et "clean run" uden nogen unlocks, og det er efter min mening en sjovere måde at tilføje mere udfodring til spillet end Pacts of Punishment.

Spillet har meget mere metaprogression end det, men intet af det er ting der har indflydelse på din evne til at overleve, det er næsten udelukkende kosmetisk og story-relateret, hvilket er med til at give spilleren en oplevelse af en sammenhængende spiloplevelse hvor du ikke behøver at ryge tilbage til titelskærmen hver gang du dør.
Det er fint med mig, og jeg kunne godt tænke mig at se et mere arcade-agtigt spil forsøge den samme formel - hvor selve in-game delen stadig er fuldstændig "pure", og det eneste gameplay-relaterede der kan unlockes, er valgfri ting der tilføjer ekstra udfordringer. Lidt som Subset Games gjorde det med både FTL og Into The Breach.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig