|
Konsolkongen | Skrevet 16/01 14:37 | Der står til sidst "Certain Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2".
Det bliver spændende hvad det betyder. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 16/01 14:40, rettet 16/01 15:04 | Ja, mit forventning er dog at kompatibiliteten bliver høj a.la. PS5 med PS4 spil.
Ærgerligt at de stadig ikke har en d-pad på controlleren, men heller ikke overraskende.
Edit: Traileren bekræfter også rygterne om at joycons kan bruges som mus. |
|
Naiera | Skrevet 16/01 18:08, rettet 16/01 18:08 | Jeg håber sgu de spænder hjelmen med hensyn til den bagudkompatibilitet. Jeg gider sgu ikk’ ha’ to skiftere stående. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Dragon Quest III HD-2D ...
|
|
Sumez | Skrevet 16/01 20:14 | Beano>
Ærgerligt at de stadig ikke har en d-pad på controlleren, men heller ikke overraskende.
Det havde jeg slet ikke set. Håber at det ikke bliver for dyrt at tilkøbe, og at det ikke kommer til at have indflydelse på understøttelse af d-pad (og generel fokus på 2D spil) fra tredjeparts udviklere. Det er meget få af de spil jeg nogensinde spiller på Switch der er lavet til analog pind. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Jmog | Skrevet 16/01 20:37, rettet 16/01 20:40 | Hvorfor skulle det have inflydelse på understøttelse af D-pad i spil? Bare fordk der ikke var en standard d-pad på den nuværende switch så havde det da ingen inflydelse på om third parties understøttede det eller ej.
Mht bagudkompatibilitet, så er det nok sådan noget som Ring Fit Adventure, der ikke understøttes.
To USB-C porte gør mig håbefuld om at en af dem vil være en dp-alt mode port så man kan bruge eksterne displays uden at behøve adaptere og powerbanks som i dag.
Det vil også være spændende om BC vil køre i en Switch 1 docked eller håndholdt profil. Det vil være ret vigtigt, da docked profilen ofte er 1080p og skærmen ifølge alle læk også er 1080p. |
|
Konsolkongen | Skrevet 16/01 20:55 | Det vil være super hvis man kan vælge at Switch 1 spil skal køres i docked mode, for alt for mange af dem har grimme skaleringsproblemer når de spilles håndholdt i 720p :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 17/01 07:07 | Nå det var en and fra Beano's side.
Der er opdelt D-pad på stock joycons fuldstændig som på den eksisterende Switch. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 17/01 07:09, rettet 17/01 07:10 | Der er ikke en d-pad på Switch joy-cons, hold nu op. |
|
Sumez | Skrevet 17/01 07:23 | Så længe det er det samme, er det fint. De fungerer godt til langt størstedelen af hvad jeg har prøvet på Switch. Modsat Pro controlleren. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
Sumez | Skrevet 17/01 07:24 | Jmog>
Mht bagudkompatibilitet, så er det nok sådan noget som Ring Fit Adventure, der ikke understøttes.
Jeg håber også det er "den fysiske begrænsning" der får dem til at lave den disclaimer. For hvis Switch 2 skal have nogen værdi for mig, skal den have så "ægte" bagugkompatibilitet at jeg ikke hele tiden skal bekymre mig om hvorvidt et spil kører godt nok på den ene platform kontra den anden. Allerhelst skulle de meget gerne altid køre bedre :3 | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Sumez | Skrevet 17/01 07:26 | Naiera>
Jeg foretrækker 8Bitd’oh. Den nye Ultimate 2C er rigtig rar.
8bitdo er en jungle. Jeg har hørt gode ting, men jeg har også selv en "SN30" som jeg vandt i en konkurrence engang, og den er elendig. Håber ikke dens d-pad er standard for deres andre controllers. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Naiera | Skrevet 17/01 07:31, rettet 17/01 07:32 | Ja, der er endda også to udgaver af 2C… En der er lavet til Switch (som måske, måske ikke er udkommet endnu?), og så en billigere model til Android/pc, men som måske os’ kan tvinges til at fungere med Switch. Det har jeg i hvert fald læst… på Reddit :p
Jeg købte den mørkeblå Aknes-model, som ér udgivet i hvert fald nogle steder, og det er forhåbentlig min Switch og Switch 2-controller i mange år frem. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Dragon Quest III HD-2D ...
|
|
Beano | Skrevet 17/01 07:38, rettet 17/01 07:40 | Naiera>
Jeg foretrækker 8Bitd’oh. Den nye Ultimate 2C er rigtig rar.
Ja 8Bitdo laver fede controllers i dag - høj kvalitet. Kan man tænde Switchen via deres nye Ultimate 2C Switch udgave? |
|
Dunwich | Skrevet 17/01 10:32 | Har Nintendo offentliggjort en udgivelsesdato endnu? Jeg mener ikke at have set en.
Men gætter på september. Historisk set, er der ofte udgivet store konsol- og spil ting i september måned. |
|
Beano | Skrevet 17/01 11:13 | Kun "2025", og at der vil fremvises noget i april. |
|
Konsolkongen | Skrevet 17/01 11:45, rettet 17/01 11:52 | Jeg er super ærgerlig over at de fortsætter med samme koncept som Switch 1. En joycon (ental) er den værste controller der nogensinde er designet. Tænk at de har syltet D-paddet for den gimmick. Nu skal den også være den værste mus i verden.
Som håndholdt fejlede Switch 1 i min bog ved at den ikke havde et ordentligt d-pad. Det var essentielt når maskinen ofte haltede gevaldigt i de mere krævende spil, men 2D-spil på farten kunne have fungeret rigtig fint. Enkelte spil fungerede fint trods det dårlige design, Sonic Mania f.eks., men en stor del må siges at være uspillelige på sådan et D-pad.
Man kunne selvfølgelig have købt en Switch Lite, men en må være nok :)
Jeg tror der er rigtig mange der som jeg næsten aldrig havde deres maskine ude af docken, og jeg er da glad for at Pro controlleren er god i det mindste. Jeg ville bare fortrække en TV-only konsol som et alternativ.
En anden ting som jeg har tænkt over i disse miljø-tider:
Med 150 mio solgte maskiner så er jeg alvorligt bange for hvor meget e-waste Switch-konsoller kommer til at skabe fremover. Batterierne holder ikke for evigt og puffer de op er man nødt til at pille dem ud, men maskinen vil slet ikke tænde uden der sidder et batteri i... Hvor mange vil om 20 år realistisk gide bruge penge på nye batterier til sådan en maskine? En stor del ender på genbrugsstationerne og det er sgu ærgerligt :( | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 17/01 11:55 | Der er en ekstra knap på den højre joy-con, angiveligt markeret med "C", ved vi hvad den bruges til? |
|
Sumez | Skrevet 17/01 12:08, rettet 17/01 12:10 | Konsolkongen>
Som håndholdt fejlede Switch 1 i min bog ved at den ikke havde et ordentligt d-pad. Det var essentielt når maskinen ofte haltede gevaldigt i de mere krævende spil, men 2D-spil på farten kunne have fungeret rigtig fint. Enkelte spil fungerede fint trods det dårlige design, Sonic Mania f.eks., men en stor del må siges at være uspillelige på sådan et D-pad.
Jeg har ikke tal på alle de 2D-spil jeg har spillet på farten takket være min Switch, på næsten daglig basis. Kan ikke komme på ét eneste der var "uspilleligt". Drift på analog-pindene var et langt større problem. Metroid Dread kunne jeg f.eks. ikke spille "på farten" da det er afhængigt af analog-styring.
Konsolkongen>
Jeg tror der er rigtig mange der som jeg næsten aldrig havde deres maskine ude af docken, og jeg er da glad for at Pro controlleren er god i det mindste. Jeg ville bare fortrække en TV-only konsol som et alternativ.
D-paddet på pro controlleren er til gengæld tæt på ubrugeligt. Den foretrækker næsten konsekvent diagonaler over den direkte retning man trykker. Især nedad kan den slet ikke finde ud af. Det ville være en meget fin controller hvis ikke for det problem. Jeg har næsten aldrig brugt min. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 17/01 12:23, rettet 17/01 12:25 | Det med 'ned' kan jeg ikke genkende. Som du beskriver det burde jeg opleve at komme til at rulle ofte når jeg spiller Sonic?
Jeg har tilgengæld oplevet problemer med op, som gav lidt problemer i Puyo Tetris, og weapon select BotW. Jeg vil gerne medgive at D-paddet ikke er vanlig Nintendo kvalitet, men jeg synes det har fungeret okay til det meste for mig :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 17/01 14:26 | Beano>
Ja 8Bitdo laver fede controllers i dag - høj kvalitet. Kan man tænde Switchen via deres nye Ultimate 2C Switch udgave?
Ja, ligesom man kunne med Ultimate C. Man trykker på knappen og ryster controlleren lidt; så er der hul igennem. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Dragon Quest III HD-2D ...
|
|
3of19 | Skrevet 17/01 15:58 | Konsolkongen>
Der står til sidst "Certain Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2".
Det bliver spændende hvad det betyder.
Spil der kræver specielt tilbehør som JoyCons skal tilsluttes til vil nok kræve S1 joycons, som f.eks. Ring Fit Adventure
Beano>
Der er en ekstra knap på den højre joy-con, angiveligt markeret med "C", ved vi hvad den bruges til?
jeg vil grine hvis det bare er en Share knap til spiller 2 |
|
Beano | Skrevet 18/01 14:28 | Det vil være noller :P |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/01 15:16, rettet 18/01 15:44 | Hvad er en Share knap til spiller 2? :)
EDIT: Ah nu forstod jeg - hvis man af en eller anden grund bruger en enkelt joycon som controller ;D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Konsolkongen | Skrevet 22/01 10:47, rettet 22/01 10:53 | Jeg håber at Switch 2 får:
Rigtig god VRR implementering med low framerate compensation.
HDR.
7.1 surround sound (det har kun eksisteret på konsol siden PS3).
I forhold til VRR og HDR så vil det være fedt hvis det virker på den håndholdte skærm også, men det er nok ikke så sandsynligt. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Jmog | Skrevet 24/01 14:05 | Switch OLEDs dock er allerede i stand til at håndtere VRR så for Switch 2 docked er det nok mindre et spørgsmål om hardwaren kan end om Nintendo tillader softwaren at gøre det. |
|