|
|
dRxL | Skrevet 06/12 12:26 | Bemærk i øvrigt at video C laver noget ged med farverne på det grid der er i baggrunden. De første to er optaget på min PC og den sidste på min mac, begge i OBS og med det samme HDMI capture device. Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min linux pc godt kan holde farverne rigtige (uniformt grønne) mens min mac blander godt og grundigt rundt i dem? | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Konsolkongen | Skrevet 09/12 16:39 | Jeg var nødt til at se dem en del gange før det gik op for mig hvad forskellene var :D
Jeg ville nok have sagt A da jeg synes at skift mellem farver inderst og yderst gør nedtællingen lidt sværere at se. Men det fungerer sikkert fint IRL :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 10/12 10:32 | dRxL>
Fik lidt feedback på discord, hvor de foretrak B.
Så nu har jeg tweaket de ting jeg kan li' fra A ind i B:
Er du ved at lave et Geometry Wars / Debris Infinity type spil? |
|
dRxL | Skrevet 11/12 10:37 | Jeg plejer at sige at dRxLaX første gang kom ud en del år før Geometry Wars, 2002 vs. 2006.
Jeg fik det bare ikke lavet helt færdig den gang, så det gør jeg nu ;)
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde 8 gode farver, som er nemme at skelne fra hinanden og samtidig "pæne"
Her er de farver jeg har pt.
De fire øverste er jeg tilfreds med, men de nederste 4 kunne godt blive bedre. Især den sidste grønne farve er svær at skælne fra både "Gold" og "Neon Green".
I nedenstående video er baggrunden udeladt, så man bedre kan se farverne:
Dark Mode, uden baggrunds-grid | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
slk486 | Skrevet 11/12 11:06 | Orange og Chartreuse er lidt tætte på gold og neon green. Hvis Magenta bliver tonet lidt ned, tror jeg den er god nok.
Jeg synes den blå er lys nok til at der evt. er plads til en violet i en eller anden afskygning #7e47f5 og en teal #47f5cf. | j/k
|
|
|
dRxL | Skrevet 11/12 12:34, rettet 12/12 22:33 | Mange tak for hjælpen begge to.
Hvid er en fantastisk ide, som jeg var langt fra selv at komme på. Den bliver endnu bedre for mig hvis jeg shader den lidt og kalder den "Silver" så den matcher "Gold".
Teal er også en rigtig god nuance, som har erstattet "Orange". Magenta'en er blevet tonet lidt ned.
| SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
|
|
|
dRxL | Skrevet 12/12 19:01 | Hanky>
Jeg synes klart den sidste med fluttering, gør det nemmere at se, hvor og hvad man gør. Har du overvejet at rode med Rumble Pack support ved thrust? (hvis ikke allerede)
Jeg er så på med rumble pack'en til Dreamcast som i øvrigt er overraskende kraftig i forhold til moderne rumble dimser. Måske fordi den får strøm fra ledning og ikke et batteri kontrolleren?
Jeg har købt 8 stk til når jeg en gang får koblet 2 dreamcasts sammen med et link kabel og har sat mig nok ind i hvordan rumble API'et fungerer, til at jeg har kunnet bidrage med et forslag til et bedre API til det mest gængse open source devkit til dreamcast KOS: https://github.com/dfchil/KallistiOS/tree/add_set_of_working_examples_to_rumble_example
Jeg har pt. ikke rumble for 'thrust', men har haft nogle ret fede effekter for når man bliver ramt af skud, bumper ind i andre spillere og når ens skib går i stykker. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
dRxL | Skrevet 12/12 20:04, rettet 12/12 20:21 | Konsolkongen>
Enig, med fluttering :)
Har du overvejet andre baner? Så som barriers man ikke kan flyve/skyde igennem.
Ja, helt sikkert. Og jeg håber at have forskellige variationer klar inden deadline for denne konkurrence: https://itch.io/jam/dream-disc-24
Især håber jeg at nå at demonstrere en form for single-player hvor man laver time- eller score-attack med online leaderboards (som man indsender ved at aflæse en qr-kode med telefonen).
Sjovt at du også tænker på det, for det er en stor del af inspirationen:
https://discord.com/channels/488332893324836864/661640634095894549/1243208798093443082
Her er et billede af essensen af ovenstående link, hvis man nu ikke lige gider tilsutte sig min foretrukne discor server ;)
Jeg prøvede om jeg kunne lave spillet igen til moderne hardware tilbage omkring 2014-15, og det her er ca. så langt som jeg nåede:
Konsolkongen>
Ved ikke om det bliver for voldsomt for Dreamcast, men det kunne måske være en sjov environmental hazard der kunne dukke op tilfældige steder og suge fly og skud imod sig.
Jeg vil give det et skud, hvor jeg starter med at "store" sibe synker ned som ovenfor, og så vil jeg se hvor langt jeg kan strække den. Men jeg skal til at lukke ned for features inden konkurrencens deadline, hvis jeg også skal nå at have et brugebart single-player kompenent med online leaderboards. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
slk486 | Skrevet 12/12 20:33 | Det giver helt sikkert en fed effekt, men feature creep er naturligvis vigtigt at holde under kontrol >:D | j/k
|
|
|