X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

dRxLaX feedback (tråden)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/12 06:33, rettet 06/12 06:43 
Jeg håber at I vil være så venlige at bruge tid på at give mig løbende feedback på ting jeg er i tvivl om i forbindelse med at jeg prøver at gøre mit 'dRxLax' spil rigtig godt (og færdigt).

Mit første spørgsmål er hvilken af følgende to typer af mine-rendering der fungerer bedst:

A: https://www.youtube.com/watch?v=UwVBEhAxEEk
eller
B: https://www.youtube.com/watch?v=M3HwrCiXXPw

Både med hensyn til hvad der er pænest, men også mht. hvilken form er tydeligst at se imens man spiller og tydeligst kommunikerer at der er en nedtælling i gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/12 12:24, rettet 06/12 12:49 
Fik lidt feedback på discord, hvor de foretrak B.

Så nu har jeg tweaket de ting jeg kan li' fra A ind i B:

Mine rendering model C
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/12 12:26 
Bemærk i øvrigt at video C laver noget ged med farverne på det grid der er i baggrunden. De første to er optaget på min PC og den sidste på min mac, begge i OBS og med det samme HDMI capture device. Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min linux pc godt kan holde farverne rigtige (uniformt grønne) mens min mac blander godt og grundigt rundt i dem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12 16:39 
Jeg var nødt til at se dem en del gange før det gik op for mig hvad forskellene var :D

Jeg ville nok have sagt A da jeg synes at skift mellem farver inderst og yderst gør nedtællingen lidt sværere at se. Men det fungerer sikkert fint IRL :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 10/12 10:32 
dRxL>
Fik lidt feedback på discord, hvor de foretrak B.

Så nu har jeg tweaket de ting jeg kan li' fra A ind i B:

Er du ved at lave et Geometry Wars / Debris Infinity type spil?
dRxLdRxLSkrevet 11/12 10:37 
Jeg plejer at sige at dRxLaX første gang kom ud en del år før Geometry Wars, 2002 vs. 2006.

Jeg fik det bare ikke lavet helt færdig den gang, så det gør jeg nu ;)

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde 8 gode farver, som er nemme at skelne fra hinanden og samtidig "pæne"

Her er de farver jeg har pt.
dRxLaX feedback (tråden)

De fire øverste er jeg tilfreds med, men de nederste 4 kunne godt blive bedre. Især den sidste grønne farve er svær at skælne fra både "Gold" og "Neon Green".

I nedenstående video er baggrunden udeladt, så man bedre kan se farverne:

Dark Mode, uden baggrunds-grid
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/12 10:40 
Hvis nogen har mod på at prøve at hjælpe med farverne, er her den svg ovenstående billede er tegnet med:

https://pastebin.com/yEqY1gpa
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 11/12 11:06 
Orange og Chartreuse er lidt tætte på gold og neon green. Hvis Magenta bliver tonet lidt ned, tror jeg den er god nok.
Jeg synes den blå er lys nok til at der evt. er plads til en violet i en eller anden afskygning #7e47f5 og en teal #47f5cf.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12 11:19 
Hvad med en helt hvid?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 11/12 12:34, rettet 12/12 22:33 
Mange tak for hjælpen begge to.

Hvid er en fantastisk ide, som jeg var langt fra selv at komme på. Den bliver endnu bedre for mig hvis jeg shader den lidt og kalder den "Silver" så den matcher "Gold".

Teal er også en rigtig god nuance, som har erstattet "Orange". Magenta'en er blevet tonet lidt ned.

dRxLaX feedback (tråden)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/12 13:39 
Vi har i øvrigt fået en killing for små to uger siden, og hun kan også rigtig godt li' spilet:

https://www.youtube.com/watch?v=e-49qykbx-4
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/12 11:57 
Tak for feedback i går, det var virkeligt nyttigt!

Nu har jeg et nyt vurderingsspørgsmål.
Jeg har tilføjet visualisering af udstødningen bag skibet. Jeg har to varianter af den, en hvor hvor udstødningen er animeret med en slags flimren på en 4 frames cyklus og en hvor den er helt stabil.

Det ville være påskønnet herfra hvis nogle af jer kan tage et kig på følgende to videoer og give mig feedback på hvilken variant der ser bedst ud.

Giv også gerne bud hvis I kan forestille jer en bedre måde at animere udstødningen på.

https://www.youtube.com/watch?v=PHAxucyZjrc
vs.
https://www.youtube.com/watch?v=9_eFNoKPxX8
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 12/12 13:49 
Jeg synes klart den sidste med fluttering, gør det nemmere at se, hvor og hvad man gør. Har du overvejet at rode med Rumble Pack support ved thrust? (hvis ikke allerede)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12 15:42, rettet 12/12 15:42 
Enig, med fluttering :)

Har du overvejet andre baner? Så som barriers man ikke kan flyve/skyde igennem.

Spillets kurvede baggrund på fik mig også til at tænke på sorte huller visualiseret på grid:
https://as2.ftcdn.net/v2/jpg/02/62/68/29/1000_F_262682976_NeXwTSMY9BjURTAAjcFnopS1VSv9KjpX.jpg

Ved ikke om det bliver for voldsomt for Dreamcast, men det kunne måske være en sjov environmental hazard der kunne dukke op tilfældige steder og suge fly og skud imod sig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/12 19:01 
Hanky>
Jeg synes klart den sidste med fluttering, gør det nemmere at se, hvor og hvad man gør. Har du overvejet at rode med Rumble Pack support ved thrust? (hvis ikke allerede)

Jeg er så på med rumble pack'en til Dreamcast som i øvrigt er overraskende kraftig i forhold til moderne rumble dimser. Måske fordi den får strøm fra ledning og ikke et batteri kontrolleren?

Jeg har købt 8 stk til når jeg en gang får koblet 2 dreamcasts sammen med et link kabel og har sat mig nok ind i hvordan rumble API'et fungerer, til at jeg har kunnet bidrage med et forslag til et bedre API til det mest gængse open source devkit til dreamcast KOS: https://github.com/dfchil/KallistiOS/tree/add_set_of_working_examples_to_rumble_example

Jeg har pt. ikke rumble for 'thrust', men har haft nogle ret fede effekter for når man bliver ramt af skud, bumper ind i andre spillere og når ens skib går i stykker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/12 20:04, rettet 12/12 20:21 
Konsolkongen>
Enig, med fluttering :)

Har du overvejet andre baner? Så som barriers man ikke kan flyve/skyde igennem.

Ja, helt sikkert. Og jeg håber at have forskellige variationer klar inden deadline for denne konkurrence: https://itch.io/jam/dream-disc-24

Især håber jeg at nå at demonstrere en form for single-player hvor man laver time- eller score-attack med online leaderboards (som man indsender ved at aflæse en qr-kode med telefonen).


Konsolkongen>
Spillets kurvede baggrund på fik mig også til at tænke på sorte huller visualiseret på grid:
https://as2.ftcdn.net/v2/jpg/02/62/68/29/1000_F_262682976_NeXwTSMY9BjURTAAjcFnopS1VSv9KjpX.jpg

Sjovt at du også tænker på det, for det er en stor del af inspirationen:
https://discord.com/channels/488332893324836864/661640634095894549/1243208798093443082

Her er et billede af essensen af ovenstående link, hvis man nu ikke lige gider tilsutte sig min foretrukne discor server ;)
dRxLaX feedback (tråden)


Jeg prøvede om jeg kunne lave spillet igen til moderne hardware tilbage omkring 2014-15, og det her er ca. så langt som jeg nåede:
dRxLaX feedback (tråden)


Konsolkongen>
Ved ikke om det bliver for voldsomt for Dreamcast, men det kunne måske være en sjov environmental hazard der kunne dukke op tilfældige steder og suge fly og skud imod sig.

Jeg vil give det et skud, hvor jeg starter med at "store" sibe synker ned som ovenfor, og så vil jeg se hvor langt jeg kan strække den. Men jeg skal til at lukke ned for features inden konkurrencens deadline, hvis jeg også skal nå at have et brugebart single-player kompenent med online leaderboards.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 12/12 20:33 
Det giver helt sikkert en fed effekt, men feature creep er naturligvis vigtigt at holde under kontrol >:D
j/k
dRxLdRxLSkrevet 17/12 17:52 
Det er svært at programmere med cirkulære buffere, at få trails til at spille har taget alt for lang tid, og der mangler stadig flere bugs :-/

Men se hvor pænt det er:
https://www.youtube.com/watch?v=Deksbtqr5S8
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/12 20:16, rettet 19/12 20:40 
Så er spillet tæt på at være som jeg gerne vil have det rent visuelt for nu:

https://www.youtube.com/watch?v=32eB_JtmXI0


Hvad synes I om de splittede kondensstriber? Ideen er at variere på intensiteten imellem dem i forhold til hvor skarpt skibet drejer, men den del er ikke implementeret endnu. Kondensstriberne laver i øvrigt stadig nogle mærkelige hop og crasher spillet i et bestemt replay (heldigvis deterministisk).

dRxLaX feedback (tråden)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/12 15:46, rettet 20/12 16:07 
Måske er en enkelt hale visuelt klarere?

dRxLaX feedback (tråden)
dRxLaX feedback (tråden)


https://www.youtube.com/watch?v=eEqrSe-CvQg
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig