Konsolkongen | Skrevet 27/09 22:58, rettet 27/09 23:01 | Måske det her er brugbart for nogen herinde :)
Et softmod til PS2 der kan gøre nogle, primært slim-maskiner regionsfrie:
https://github.com/MechaResearch/MechaPwn/releases/tag/3.00-rc4
Modchips på PS2 har altid været en pain in the ass, med nogle gange meget lange boot-tider og kan kræve flere forsøg før discs fra andre regioner vil afspilles.
MechaPwn overskriver informationen i mechacon-chippen, så maskinen tror den er en "Test"-konsol.
Informationen på GitHub er super forvirrende og selvmodsigende, men jeg _tror_ det her er en korrekt breakdown af muligheder:
Virker på følgende maskiner
- Maskiner med "Dragon"-chips, dvs. fat 5000X og slim 7000X*
- Maskiner med "Deckard"-chips 7500X slim-modeller og alle senere.
- Tidligere FAT maskiner er ikke understøttet :(
*Bemærk at det KUN er US, Mexico, Canada og Asia modeller af "Dragon"-maskinerne der kan gøres _helt_ regionsfrie. Der er ikke rigtig noget at hente ved at installere på en EU-maskine, men en JAP-maskine kan i det mindste spille US PS2-titler.
På Deckard-modellerne, dvs. 7500X og derefter, skulle alle maskiner blive regionsfrie uanset region.
Jeg har prøvet at installere på 50004 (EU), 50000 (JAP) og 50001 (US) fat-maskiner og kan bekræfte at det virker som beskrevet. Jeg har ikke prøvet på de senere slim-modeller endnu.
Det er værd at nævne at DVD-film ryger, men man kan vidst omgå det ved at installere en opdatering til DVD-afspilleren på memory card. Det har jeg ikke prøvet - don't care.
Installation af MechaPwn kræver et FMCB-memorycard (multi install) og et USB-drev med programmet på. Husk at backe nvram-filen op der bliver gemt på USB. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|