X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 2 Remake


Svar
DunwichDunwichSkrevet 07/06 20:55 
Jeg så den lange gameplay trailer, for nogle dage siden, og noterede mig også, at det ikke så for godt ud. PS3 teksturerer i en høj opløsning, var ikke hvad jeg forventede af ingame grafikken.

Digital Foundry's tanker om det:

https://www.youtube.com/watch?v=VaSKkvqF028&t=40s
BeanoBeanoSkrevet 08/06 09:05 
Og hvad gik der lige galt med karakterdesignet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06 10:37 
Bloobers output har vidst altid været utrolig middelmådigt. Måske Observer er undtagelsen?

Jeg har ikke store forventninger til at de kan magte opgaven, men hvis det blot er en 1:1 remake kunne man håbe at det går.

Konami er heller ikke kendt for kvalitet nu om dage, Metal Gear serien er de i hvert fald ret ligeglade med. Det forfærdelige MG Survive og de tvivlsomme ports af 1, 2 og 3 til moderne platforme, det virker ikke til at de har særlig meget respekt for deres gamle serier. Så måske får Bloober lidt for frie hænder :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/06 23:29 
Har du spillet MGS Survive? Det er faktisk et rigtig godt spil indenfor sin genre.

Den behandling spillet fik i pressen var direkte pinlig med usandheder om gameplay, der vidnede om at folk kun havde spillet det kortvarigt.

Det har et ret vanedannende gameplayloop, en helt unik stemning/atmosfære og så går det hen og bliver LANGT mere MGS-agtigt i sit plot i løbet af spillet.

Det er ikke noget mesterværk, men jeg vil sige det er en solid 8 ud af 10. Jeg har gennemført det to gange og kommer nok til at tage en tredje på et tidspunkt.

At tage på bjørnejagt i en Walker Gear er også dejligt fjollet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06 01:12 
Jeg har kun hørt negativt om det. Hvad jeg har set fra spillet synes jeg også har underbygget kritikken fra anmelderne meget godt.

Du er vidst den eneste jeg har set tale positivt om spillet.

Jeg er ikke fan af genren. Jeg synes man skal udføre de samme handlinger i ét væk, for så at starte forfra næste dag. Det er ikke særlig fedt design i min bog :)

Det koster vidst kun en 50’er. Så en dag kan det være at jeg bliver nysgerrig på at prøve det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/06 01:51 
Kan være du allerede ejer det. Jeg tror det var et PS Plus spil på et tidspunkt.

Hvis man slet ikke er til tørst og sult management, hvilket er en del af genren så… Ok, det er jeg faktisk heller ikke selv. Men spillet vandt mig over på alle andre parametre. Udforskning i spillet er til tider næsten horror-agtig i sin stemning.

Våben og deres effekter på fjender er umådeligt tilfredsstillende. Og i modsætning til hvad mange af anmelderne påstod (man stikker bare spyd gennem hegn hele spillet), så er der masser af variation for slet ikke at snakke om opgraderingsmuligheder. Jeg tror kun jeg brugte spyddet i et par timer. Derefter holdt jeg mig til en bue og et flammende baseballbat, som de primære våben.

Historien når ikke Kojima-højder, men er ganske fin med interessante karakterer. Eneste kritikpunkt jeg har der er silent protagonist syndrom.

Og så tilskynder spillet til udforskning, hvor man finder bånd med musik fra alle Konamis tidligere spil - MGS og andre. Det er en stor fornøjelse at komme henover højderyggen til ens base og så høre i det fjerne Heaven’s Divide eller Love Deterrent etc. baldre fra ens radiotårns højtalere.

Der er også få ting der slår at have vovet sig for langt ud i det tågede, giftige landskab og indse man ikke har nok ilt til at komme tilbage… og så vader man lige ind i en enorm oase med sollys, frisk luft, ruiner at udforske og nye fjender.

Det er et decideret godt spil. Man skal bare sætte sig udover at det ikke er samme genre som resten af MGS-serien. Og nyde at det nok er det mekanisk mest polerede survival spil nogensinde, da det er baseret på Phantom Pain og nyder godt af det.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig