|
dRxL | Skrevet 25/06 16:56, rettet 25/06 18:13 | Nå man kan åbenbart også være heldig, alle 3 DC'er som jeg skrev om ovenfor har MIL-CD support, også den der er lavet i december 2000, og hvor der fulgte en æske med der deklarede manglende MIL-CD support =)
I følge denne oversigt findes der nemlig også en 4. type japansk DC som har MIL-CD understøttelse
https://tinyurl.com/3u8wx35n
Man kan bl.a. kende den på at der står "Compatible With Windows CE" som på de amerikanske og europæiske DC'er i stedet for "Designed For Windows CE" som de 3 andre japanske DC'er skriver.
Den kan så heller ikke få installeret et GDEMU drev, da det fysiske interface til GD-ROM drevet er anderledes:
Normal DC:
japansk type-4 DC:
Her er dens underside label, til evt. reference for andre:
Så nu har jeg kun én ud af 6 DC'er som der skal gøres noget ved =) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 22/08 11:18 | FSAA er overrated! Det ser meget mere arcadey ud uden :D | j/k
|
|
dRxL | Skrevet 22/08 11:20 | Det bliver mere clean pixels. Jeg er splittet, på den ene side har jeg lyst til at bruge alle DC'ens features, på den anden side er chunky tydelige pixels pisse charmerende når de er tegnet rigtigt. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
dRxL | Skrevet 30/08 14:23, rettet 30/08 14:24 | Efter alle terningerne, fik jeg endelig styr på at lave den visuelle effekt hvor skærmen virker som en gammel CRT med et blødt bøj over skærmen og et skarpt bøj ved kanterne:
Man kan bedst se det i det øverste billede hvor den hvide cirkel øverst i venstre hjørne er spejlet i de fire andre hjørner og bøjet rigtigt rundt om "skærmen". | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
JAA | Skrevet 31/08 06:46, rettet 31/08 06:48 | Fedt! Ser lækkert ud. Er der dog måske lige nok bøj på? Jeg husker ikke mine CRT skærme så bobleagtige, særligt ikke sidst på CRT perioden, hvor Dreamcast hører til. Og så var de helt skarpe yderste kanter vel typisk gemt af rammen?
Du ved bedst, bare en observation :) |
|
dRxL | Skrevet 01/09 14:19 | Du har selvfølgelig ret, men det bliver en balance imellem at overdrive effekten, og at den ikke rigtig er synlig. Det kan være at jeg skal lade det være noget man selv kan vælge at tweake, gameplay og matematikken bagved projektionen er stort set ligeglade med hvor overdrevet man tegner det. Jeg tager det med som en note. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Sumez | Skrevet 01/09 19:29 | JAA>
Fedt! Ser lækkert ud. Er der dog måske lige nok bøj på? Jeg husker ikke mine CRT skærme så bobleagtige, særligt ikke sidst på CRT perioden, hvor Dreamcast hører til. Og så var de helt skarpe yderste kanter vel typisk gemt af rammen?
Hvad måske har mere betydning, er at der jo også er en ret stor forskel på at betragte et billede projiceret på en fysisk buet overflade, og at se et fladt billede visualisere den samme bøjning. Sidstnævnte ligner mest bare en forvrængning af billedet, hvor hjernen sagtens kan kompensere for den reelt buede form af en billedrørsskærm.
Jeg slår altid den slags curvature fra på grimme CRT-filtre, da det på ingen måder minder mig om det, det skal forestille at simulere.
Jeg synes dog effekten er anderledes på billederne her i tråden, hvor den går meget mere i spænd med den meget abstrakte grafikstil. Der er der mere vigtigt at det ikke påvirker oplevelsen af spillet. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
JAA | Skrevet 03/09 08:25, rettet 03/09 08:29 | Ja altså personligt kan jeg godt lide det. Får lidt Vectrex minder, bare horisontalt!
Og så begynder jeg at tænke man kunne have forskellige grader af tyngdekraft afhængig af bøjning. Men jo, så begynder det at blive en central gimmick, og det var nok ikke planen ... |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/09 09:24 | Som jeg forstår det så er det samme blå fly man ser i både øverste venstre og øverste højre hjørne samtidig?
Det synes jeg er en meget sjov idé, men måske også lidt forvirrende hvis eksplosionen kun vises i højre hjørne og man er begyndt at fokusere på venstre?
Jeg er enig med Sumez i at jeg ikke bryder mig CRT curvatures i spil. Den dårlige uniformitet er faktisk det jeg bryder mig mindst om ved CRT'er. Men jeg synes det virker som om det faktisk kunne have en sjov indvirken på gameplayet her. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
dRxL | Skrevet 08/09 01:08, rettet 08/09 13:47 | Jeg var et smut forbi et sted i en skov hvor der stod en masse konsoller koblet til lige så mange CRt'er og fik lov til lige at prøve mit spil på en af dem: https://youtu.be/Izy74X9GTBk?si=_p-Gg0J1WZ42FJBy
Fordi jeg kun udvikler i 480p, have jeg frygtet at det ville se slemt ud i 480i men jeg blev positiv overrasket.
Eksplosionerne tegnes nu på samme måde som flyene, med den samme dublering.
Jeg var også så heldig at få hilst på KTC og Sumez, som begge to også var kommet langt ud i skoven ;) | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Sumez | Skrevet 08/09 14:45, rettet 08/09 14:45 | Ville også gerne have prøvet dit spil - med 10 player Saturn Bomberman på projektor og Doktor Laks så kan det nærmest ikke være mere konsoltræf som for tyve år siden :P
Men var ikke klar over at du var nødt til at smutte igen så hurtigt. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 08/09 15:50 | dRxL>
Eksplosionerne tegnes nu på samme måde som flyene, med den samme dublering
Nice, det synes jeg giver mere mening :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
dRxL | Skrevet 08/09 17:22, rettet 08/09 19:29 | @sumez: det er ikke ret færdigt, især mangler minerne som man måske kan se i videoen. Jeg tænker vi ses igen i den skov der, og så er der 8 player dRxLaX med to skærmes spilleområde via serielt kanel :)
Edit: kanel->kabel | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|