Det landede under juletræet i år, så jeg har haft rigeligt tid til at finde Kraften og danne mig en holdning. Imponerende hvordan et spil som, efter første gameplay-demo virkede så intetsigende, stik mod forventningerne er et solidt AAA-spil af høj kvalitet. Jeg har ikke spillet Dark Souls, men er blevet mindet om hvor meget Fallen Order har stjålet fra det - på den gode måde.
Det go... Se hele indlægget
Det landede under juletræet i år, så jeg har haft rigeligt tid til at finde Kraften og danne mig en holdning. Imponerende hvordan et spil som, efter første gameplay-demo virkede så intetsigende, stik mod forventningerne er et solidt AAA-spil af høj kvalitet. Jeg har ikke spillet Dark Souls, men er blevet mindet om hvor meget Fallen Order har stjålet fra det - på den gode måde.
Det gode:
- Savepoints er virkelig sparsomt doseret. Man får ikke et nyt forsøg serveret på et sølvfad hvis man dummer sig. På enkelte sektioner hvor man skal rutsje nær afgrunde eller hvor risikoen for fejltrin er høj, bliver man hurtigt transporteret tilbage til sektionens begyndelse - det er kun fair, da det ellers havde været en kæmpe irritation.
- Hvis jeg handler overilet, er utålmodig eller uopmærksom, så bliver jeg prompte straffet for det. “Hovsa, jeg studerende ikke området inden jeg løb igennem det, og overså det monster som torperede mig fra siden”. Et respawn til sidste savepoint tager lang tid, og imens kan jeg tænke over mine fejltrin og taktik til næste forsøg.
- Jeg synes virkelig ikke spillet tager spilleren i hånden. F.eks. ved at give guides eller skrue ned for sværhedsgraden hvis spilleren mister fremdrift (som andre spil har hang til): Spiller det på Jedi Master niveau som er tilpas svært og fair for mit niveau.
- Kæmpe kærlighed til Star Wars universet. Eminent artwork.
Det dårlige:
- Hvis det er en dårlig ting. Måske ærgerligt at nye AAA-spil ikke har fantasi til andet end, at stjæle/genbruge de bedste ingredienser og idéer fra andre spil.
|