X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
476 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Svar
WehnerWehnerSkrevet 20/02 17:41, rettet 20/02 17:42 
..
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 20/02 17:42 
Beano>

Konsolkongen>
Mon ikke også at det betyder at flere titler vil gå multiplatform senere?

Helt sikkert - MS's konsol forretning går dårligt, så de søger omsætning på flere platforme. De går med listesko for ikke at skræmme nuværende kunder væk eller pisse fanatikerne af. Så derfor kun 4 mindre titler at starte med. Det vil ikke undre mig at f.eks. Starlink og Indy-spillet kommer på PS5/NSW2, blot senere. Hvis det gavner deres bundlinje, gør de det.

Og det er jeg stor fan af. Deres kæmpeopkøb på det seneste havde ellers gjort mig noget bekymret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/02 09:12 
Konsolkongen>
Har du et link der bekræfter at det skulle være gamle aftaler?

Mente bare det var noget de sagde i videon. Jeg skrev også 'hvis nok' :D
NaieraNaieraSkrevet 09/10 23:09 
Det passer mig fint at Xbox snart kan erklæres død og begravet. En mindre af de dyre konsoller at købe...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
DunwichDunwichSkrevet 10/10 10:21 
Hvornår har Xbox været dyr?

Series S for life y'all.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10 12:05 
Naiera>
Det passer mig fint at Xbox snart kan erklæres død og begravet. En mindre af de dyre konsoller at købe...

Jeg tror ikke at Xbox erklæres død foreløbig, men jeg synes det er ærgerligt den vej det er gået med platformen.

Det er mærkeligt at der ikke har været snakket mere om det herinde, når nu der var så stor fokus på overtagelsen af Activision-Blizzard.

Det virker som om de er ved at lave en Embracer og i virkeligheden slet ikke kan magte alt det de har raget til sig, hvilket nu betyder nedlukning af studier og massefyringer. Det er meget svært ved at blive klog på hvad de har gang i.

For mig personligt er jeg glad for at jeg aldrig købte en Xbox Series X, der har aldrig været nogen grund til at overveje maskinen, da PS5 ofte leverede de bedre udgaver af spillene. Jeg ville som tidligere skrevet ønske at der var meget større forskel mellem maskinernes udvalg af spil så det havde givet mening at eje dem begge.

De få spil der har været eksklusivt på Xbox, vil nok komme på PS5 i fremtiden og det synes jeg er glædeligt af flere grunde. Dels fordi jeg ikke behøver købe en Xbox, men endnu mere fordi at Microsoft har haft en tydelig tendens til at udgive broken og ufærdige spil - flere gange har de formået at udgive spil hvor indholdet ikke engang lå færdigt på skiverne. Så det er fantastisk at vi nok får færdige udgaver af spillene på en anden platform med tiden. Jeg ser i hvert fald frem til at prøve Starfield når det udkommer :)

Jeg tror ikke at Xbox-platformen forsvinder foreløbig, det håber jeg ikke, men jeg tror også de får det svært med at lokke nye kunder til butikken hvis der ikke er noget der gør platformen unik. Game Pass lader til at være stagneret og de har svært ved at lokke nye kunder til, og udviklerne er frustreret over Xbox Series S. Både Game Pass og Series S skulle efter sigende være grunde til at nogle udviklere har valgt at vælge platformen fra, så det er op ad bakke hvis Microsoft skal have vendt skuden.
Rygterne om den nye håndholdte gør mig heller ikke ret tryg, hvis det skal være endnu en unik platform som udviklerne skal understøtte.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 10/10 13:56, rettet 10/10 16:50 
Naiera>

Har du noget til at bakke den udtagelse op?
Kunne være rart at vide lidt mere omkring det end bare rygter. Eneste jeg har lige har kunne finde er, igen rygter, om at de(ms) ikke vil lave flere Xbox konsoller til Europa pga deres lager er fyldte allerede og salgene går langsomt.

Personligt er jeg ligeglad, jeg har både PS5 og Xbox. Fortrækker Xbox pga kontroller layout. PS er ok, bare aldrig helt blevet fortrolig med de symboler i stedet for bogstaver. bliver ved med at bytte om på cirkel/firkant ^^;
Hvis jeg kunne bruge en Xbox kontroller på en PlayStation, så ville jeg være glad ;)

Det sagt, så hælder jeg efterhånden mere imod PS pga de har flere fysiske udgivelser af mindre titler.

Jeg kunne godt forestille mig at næste generation af konsoller fra MS så det en håndholdt stream deck ala det fra Steam.
Samt en stor boks med tilsvarende styrke som PS6 med drev.
Som rygter går, så kunne man godt forestille sig de dropper den store konsol, kun en streaming tablet og ellers sælger Xbox Live til f.eks PlayStation ala EA play m.m.

Ville i købe det, til PlayStation hvis der var. Tror i at ms samtidig ville udgive nye titler fysisk på PlayStation?

Nå man tænker lidt over det. Med de priser som det koster at udvikle spil, ny hardware m.m
At der på længere sigt er plads til 3 store konsoller på markedet. Ender vi med 1 stor 4K power pc i en kasse, PC markedet og så Nintendo som køre deres eget løb.

Update:
Så lige denne her video.
https://youtu.be/IPMeJ8FtBUk?si=alDW17-EmN_DkZk7
Ja Xbox roder rundt i det må man sige.
NaieraNaieraSkrevet 10/10 18:06 
Man har ved en fejl afsløret at Halo er under udvikling til PlayStation. Derfor.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/10 22:44 
Har du noget link til det skulle være sket?
Eneste jeg kan finde er rygter pga Halo Studios har skiftet til Unreal Engine 5.
Hvilke nok skyldes den motor giver bedre resultater end hvad de selv havde. Det ikke første gang vi ser det ske.

Hvis MS ikke vil lave hardware mere så ville det give mening. En anden mulighed, er at de har lavet en bytte handel som andre gætter på. At en tidligere Sony eksklusiv title kommer på Gamepass.

Indtil noget officielt bliver meldt ud.
Så holder jeg ikke vejret.
Så længe vi ikke ender med 1 konsol, kun streaming og 500kr i abb. i om måneden. Så går det nok ;)
PapandPapandSkrevet 10/10 23:22 
Jeg er faktisk glad for min Xbox Series X. Det er vel også en af de konsoller jeg har haft, som er brugt allermest. Det er som sådan ikke selve konsollen, men mere Gamepass Ultimate som trækker - og så selvfølgelig controlleren som jeg foretrækker. Jeg spiller også meget på min pc, så det passer mig fint at kunne skifte rundt, afhænging af tid på dagen og hvilket spil jeg lige har lyst til. De manglende eksklusiver gør mig ikke det store. Det der trækker, er at jeg kan prøve mange forskellige spil, som jeg ellers aldrig havde rørt. Når jeg en sjælden gang køber et spil, så bliver det ofte på pc. Når min datter har venner på besøg, så bliver der også brugt rigtig mange timer splitscreen hvor de prøver mange forskellige spil, så her er det også Gamepass som gør forskellen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 11/10 01:03, rettet 11/10 01:03 
Gamepass og S-serien er to årsager til at udviklerne gerne vil væk fra Xbox.
GreaseballGreaseballSkrevet 11/10 09:28 
Sjovt. Når man søger lidt rundt omkring udvikleres holdninger til GamePass så får man let et billede af det svinger begge veje. Hvor nogen mugger over det og siger de ikke får nok penge ud af det og andre som er glade for det og siger der bringer deres spil frem til et bredere publikum. Så vidt jeg har forstået det, ret mig gene, det her er en meget enkelt version af det. Så betaler Xbox for at havde spil som de ikke selv har udviklet på Gamepass plus et royalty beløb hver gang spillet bliver spillet fra GamePass.

Series S, ja det var en dårlig ide fra starten IMO. Aldrig helt forstået hvorfor de ikke gjorde som Sony og udgav en Series X uden disk drev i stedet. Havde gjort det meget nemmere for både 1. og 3rd party udviklere.
DunwichDunwichSkrevet 11/10 16:43 
IMO, er Series S, det bedste MS har lavet, siden den originale Xbox. I hvertfald til mine behov.
DunwichDunwichSkrevet 11/10 16:47 
Naiera>
Man har ved en fejl afsløret at Halo er under udvikling til PlayStation. Derfor.

Spændende udvikling, men ikke noget jeg tillægger en væsentlig betydning, for mine egne Halo behov. Hvad end 343 laver, kommer det alligevel ikke til at overgå f.eks Halo CE eller Halo 3.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10 18:23 
Greaseball>
Hvis MS ikke vil lave hardware mere så ville det give mening. En anden mulighed, er at de har lavet en bytte handel som andre gætter på. At en tidligere Sony eksklusiv title kommer på Gamepass.

Det er der vidst ingen chance for. Det er jo fordi det går dårligt for Microsoft at de porter deres spil til PlayStation. Det er en smart måde at få ekstra penge i kassen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 13/10 11:31, rettet 13/10 11:31 
Det går ikke dårligt for Microsoft, det går dårligt for Xbox afdelingen. MS som helhed mangler ikke penge. Tvivler på de nogen sinde kommer til det. Men derfor er de overordnet ikke intr. i af en af deres afdelinger skal blive med med at kommer med lave eller røde tal.

Men jeg kan stadigvæk ikke finde noget som helst andet end løse rygte omkring HALO skulle være på vej til Xbox. Måske lidt om at Master Chief Collection, men igen. Det eneste jeg lige kunne finde noget af, kommer fra et job opslag om at de skal bruge nogen til HALO studios der har erfaring med Audiokinetic som er ejes af Sony. Men deres sofware bruges i et hav af titler over masser af platforme. Så ja, indtil vi ser noget officielt så.

Det sagt, så kunne jeg godt forestille mig MCC som en titel på PS. Eller måske en online only del for mere multiplayer sjov.
tastasSkrevet 13/10 19:51 
Dunwich>
IMO, er Series S, det bedste MS har lavet, siden den originale Xbox. I hvertfald til mine behov.

Vi er også super glade for Series S herhjemme. Ellers tror jeg ikke børnene havde fået nogle maskiner. Fik dem til 1500 black friday.
Min ældste søn spiller både Fortnite i 120 fps og FIfa hvor det også fungere upåklageligt.
Han spiller så hellere ikke på en 4k skærm.

Men bare det at der er hurtige loading tider betyde meget for den daglige oplevelser.

Når det er sagt er jeg ikke i tvivl om, at det skaber utrolig mange panderynker ved udviklerne med X/S.

Men uagtet det, anbefaler jeg den i hvert fald til dem som syntes en pa5 eller series x er for dyr.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
enfenenfenSkrevet 15/10 17:34 
"Nye" konsoller annonceret. Dog ingen bump i specs. Bare uden drev. Medmindre du køber special edition, hvor du får mere plads og et diskdrev...

Xbox konsoller
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 18/10 04:20 
Denne her anti-disk trend er deprimerende.
NaieraNaieraSkrevet 18/10 05:43 
Det’ mega øfferen
DunwichDunwichSkrevet 18/10 11:19 
JAA>
Denne her anti-disk trend er deprimerende.

Jeg elsker det. Rejser mig kun fra sofaen, for at smide en film på; Ikke spil - det er alt for 2003 til mig.
PapandPapandSkrevet 18/10 12:00 
For forbrugerne er det i hvert fald generelt skidt nyt med digital only, da det giver platformens digitale storefront tilnærmelsesvis monopol og priskonkurrencen forsvinder. Vi er så mange, som selv er skyld i det. Når jeg en sjælden gang køber et spil udover mit Game Pass abonnement, så er det stort set kun digitalt. Af ren og skær dovenskab.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 20/10 11:59 
Naiera>
Det’ mega øfferen

Enig! Jeg fortrækker fysiske disk, så jeg sikker på jeg ejer spillet og kan spille det når jeg har lyst. Om mit net virker eller ej. De fleste af mindre udgivelser kommer kun på PS og Switch. Så det der jeg køber dem. Selvom jeg fortrækker Xbox kontrolleren.
JAAJAASkrevet 20/10 12:25 
Dunwich>
Jeg elsker det. Rejser mig kun fra sofaen, for at smide en film på; Ikke spil - det er alt for 2003 til mig.

Jo, men det går jo ikke tabt fordi titler kan købes på disk. Jeg kan sagtens forstå præferencen for digitalt, men kan ikke se hvad der er vundet ved at være anti-disk.
DunwichDunwichSkrevet 22/10 00:59 
Jeg er ikke anti-disk, da jeg stadig køber film på BD og UHD. Orker bare ikke skifte disk til spil længere, og samler heller ikke længere på spil.
JAAJAASkrevet 22/10 07:42 
Jeg er med. Jeg har ca. 50/50 digitalt/cartridge til min switch, og det er da tit jeg ikke gider skifte, og bare spiller et digitalt spil fordi det er let.
476 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig