Bede-x>
Er godt du skriver det, for jeg læste dit sidste indlæg som værende lige på grænsen af et eller andet sted mellem nedladende og smagsdommeri. Det har så ikke været intentionen.
Er ked af at du læser det sådan.
Lad mig sige det mere konkret så: Uanset hvem du er, så får du ikke de store fordele af at sidde og grinde for runes. Du kan måske argumentere for at der er nogle folk der synes det er sjovere at slå den samme fjende ihjel igen og igen for at blive stærkere, i stedet for at bevæge sig rundt og opleve spillet, og fred være med det, men jeg synes selv det er en forholdsvis fair formodning at det ikke er noget der giver en bedre oplevelse for størstedelen. :)
Det jeg prøvede at forklare var at din figur som sådan ikke bliver stærkere af at stige i level. Eller, i hvert fald ikke i særlig mærkbar grad. Der er langt mere at hente ved at forbedre din healing-flaske (i forhold til forsvar), og opgradere dit våben (i forhold til offensiv), så har man formodningen at det er en bedre løsning at sidde et sted og "grinde" (fordi det ofte er tilfældet i andre spil?) så er det en fejlagtig formodning om hvordan spillet (og Souls serien sådan helt generelt) fungerer.
Mere var der som sådan ikke i det. Så jeg sagde på intet tidspunkt at grinding i Elden Ring er at cheese spillet, tværtimod var min pointe at *hvis* man ønsker cheese, er det helt andre tilgangsvinkler man skal se på, og der er masser at eksperimentere med.
Det har intet med smag at gøre, men jeg kan da godt indrømme at det er en smule nedladende overfor de spil der typisk er designet omkring stats og exp fremfor gameplay. :D |