|
slk486 | Skrevet 20/09 09:11, rettet 20/09 09:11 |
Jeg er også bange for jeg med den gik fra "meh" til "yeh"!
Hvis vi da overhovedet får adgang til den fra DK. 20th kunne man svjh kun købe fra USA. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 21/09 12:17 | Der er vist kun produceret 21.000 eksemplarer af Pro Limited Edition, så chancen for vi ser den i Danmark er… lav. |
|
Beano | Skrevet 21/09 23:18 | Og 50% nuppes af scalpers :P |
|
Sumez | Skrevet 22/09 13:02 | Tror scalpers får temmelig svært ved at omsætte dem. Det er ikke helt sammenligneligt med PS5 launchen :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
Dunwich | Skrevet 26/09 23:23 | 6000 kr for en spilkonsol lol
For en digital only konsol endda. Det er fandme morsomt, det er det altså. |
|
|
Naiera | Skrevet 27/09 03:07 | Den der jubilæumsudgave er godt nok fræk. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
|
Eltan | Skrevet 27/09 14:21 | Dunwich>
6000 kr for en spilkonsol lol
For en digital only konsol endda. Det er fandme morsomt, det er det altså.
pjat det er en fair pris. |
|
Naiera | Skrevet 27/09 14:48 | Beano>
Koster kun kr. 9000 inkl. DS Edge og diverse...
Det er ekstremt vigtigt at controller-opladeren også har samme farvetema. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Beano | Skrevet 27/09 15:39 | Ja :D |
|
Dunwich | Skrevet 27/09 21:36 | Eltan>
Dunwich>
pjat det er en fair pris.
Ha ha. Næsten dobbelt pris for 120 hz, ift. Series X - som har BD drev indbygget. |
|
Konsolkongen | Skrevet 27/09 22:14 | PS5 Pro er for professionelle. Ingen behøver købe hvis de ikke vil, den almindelige PS5 kan spille alle spil. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 27/09 22:37 | "PS5 Pro er for professionelle"
Professionelle hvad? |
|
Eltan | Skrevet 28/09 07:40, rettet 28/09 07:41 | Dunwich>
Eltan>
Dunwich>
pjat det er en fair pris.
Ha ha. Næsten dobbelt pris for 120 hz, ift. Series X - som har BD drev indbygget.
Series hvad - der er da ingen der køber den taber konsol - Selv MS har droppet HW markedet og går all in på alle platforme.
Sony ved de kan sælge konsoler - så derfor prisen, modsat Xbox som er så godt som død.
Men der er ingen der tvinger dig til at købe en PS 5 Pro - min er pre ordered :) |
|
Dunwich | Skrevet 28/09 09:52 | Lol, du skuffer aldrig. |
|
Eltan | Skrevet 28/09 10:27 | Det bare fakta 👍 |
|
|
Konsolkongen | Skrevet 28/09 12:53 | De spil der har 8k, har jo også 120Hz modes jf. videoen.
Jeg forstår i øvrigt slet ikke sammenligningen med Series X. Der er intet sammenligningsgrundlag. PS5 er sammenlignelig med Series X, hvor PS5 Pro er en markant kraftigere maskine. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Eltan | Skrevet 28/09 14:39 | Det er bare Dunwick som hater PS |
|
Dunwich | Skrevet 28/09 15:20 | Konsolkongen>
De spil der har 8k, har jo også 120Hz modes jf. videoen.
Jeg forstår i øvrigt slet ikke sammenligningen med Series X. Der er intet sammenligningsgrundlag. PS5 er sammenlignelig med Series X, hvor PS5 Pro er en markant kraftigere maskine.
PS 5 Pro er for professionelle. Det nævnte du jo. Men hvilken slags professionelle?
Lad os nu se om alle de spil kører 8K og i 120 fps. På den anden side, så burde de viste spil vel sagtens kunne det, i og med de er ret gamle. Det er flot de lige kan tvinge Demon Souls op på så høj framerate feks. |
|
Eltan | Skrevet 28/09 15:36 | Som sagt, inden tvinger dig til at købe en endsige deltage i et Playstation Forum, når du tydeligvis ikke har interesse i Playstation. |
|
Sumez | Skrevet 28/09 16:19 | Der er heller ingen grund til at blive personlige, nedladende eller aggressive over computerspil. Kan vi opføre os som forholdsvist voksne? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 28/09 16:36 | Dunwich>
Konsolkongen>
De spil der har 8k, har jo også 120Hz modes jf. videoen.
Jeg forstår i øvrigt slet ikke sammenligningen med Series X. Der er intet sammenligningsgrundlag. PS5 er sammenlignelig med Series X, hvor PS5 Pro er en markant kraftigere maskine.
PS 5 Pro er for professionelle. Det nævnte du jo. Men hvilken slags professionelle?
Lad os nu se om alle de spil kører 8K og i 120 fps. På den anden side, så burde de viste spil vel sagtens kunne det, i og med de er ret gamle. Det er flot de lige kan tvinge Demon Souls op på så høj framerate feks.
Jeg tror du blander noget sammen. I videoen er der vist to spil der vil have en 8K mode, og Demon's Souls kører samme framerate som på alm PS5, 60fps, blot med højere billedkvalitet på Pro.
Jeg tror ikke der vil være mange spil på maskinen der får en 8K mode. Jeg tror det er lidt af en gimmick her fra start af. De fleste mennesker har 4K fjernsyn alligevel :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 29/09 22:14, rettet 29/09 22:20 | https://www.youtube.com/watch?v=YUuLXuqzIac
Et nærmest niche spil, som få mennesker spiller, får luksus behandlingen, og ser blændende godt ud. Er det mon i erkendelse af, at Sony godt ved de ingen killer app's har, og så kaster EA lidt penge efter dem, så i hvert fald deres spil, kan få lidt omtale.
Som en nævner, så kunne de ligeså godt opdatere Tetris til 120 HZ. Det ville glide ligeså ubemærket hen.
Konsol gaming, er virkelig blevet en sær skabning, indenfor de sidste år, og med PS5 Pro bliver det kun endnu mere mærkbart sært. Ingen nye spil, men de samme ca ti år gamle titler, men med ny grafik.
Jeg bliver ved med at læse, at CPU'en i Pro, er den samme som på en Base PS5. Where's the fun in that?
Må jeg spørge, hvad I skal spille på den PS5 Pro? Jeg er oprigtigt nysgerrig.
https://www.youtube.com/watch?v=dPMjwY3fMso&t=139s |
|
Eltan | Skrevet 30/09 06:57 | Troll alert |
|
Konsolkongen | Skrevet 30/09 07:33 | Mht. CPU så var den også samme i PS4 Pro som i PS4, og samme gælder Xbox Series X og S.
De spil der er begrænset af GPU’en vil kunne køre en del bedre på Pro, eller man vil kunne øge billedkvaliteten. Det er altså meget som forskellen mellem de konsoller jeg nævner.
Jeg har allerede en stor samling PS5-titler, og selvom hovedparten allerede kører rigtig godt på en almindelig PS5, så er der nogle stykker der vil nyde godt af en mere kraftig maskine. Det bliver også mere normalt fremadrettet, og her vil det være dejligt hvis en Pro kan køre spil i 60 eller 40Hz hvor en almindelig PS5 og Series X kun kan køre det i 30. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 30/09 07:41 | Eltan>
Troll
Enig. |
|
Dunwich | Skrevet 30/09 07:45 | Konsolkongen>
Mht. CPU så var den også samme i PS4 Pro som i PS4, og samme gælder Xbox Series X og S.
De spil der er begrænset af GPU’en vil kunne køre en del bedre på Pro, eller man vil kunne øge billedkvaliteten. Det er altså meget som forskellen mellem de konsoller jeg nævner.
Jeg har allerede en stor samling PS5-titler, og selvom hovedparten allerede kører rigtig godt på en almindelig PS5, så er der nogle stykker der vil nyde godt af en mere kraftig maskine. Det bliver også mere normalt fremadrettet, og her vil det være dejligt hvis en Pro kan køre spil i 60 eller 40Hz hvor en almindelig PS5 og Series X kun kan køre det i 30.
Jeg glæder mig til at følge med i flere videoer, på Digital Foundry. Det med 40 fps i stedet for 30, hvor 40 er at foretrække, er en nyere ting, som virker interessant. Jeg ville selvfølgelig altid foretrække 60, og så at der var mindre fokus på grafisk lir, så 60 rent faktisk kunne opretholdes. |
|
Konsolkongen | Skrevet 30/09 12:32 | I lang tid var det vidst kun first party Sony-titler der brugte 40 frames, men Bethesda havde også i Fallout 4 next gen patchen.
Håber andre følger trop. Hvis billedkvaliteten tager for stort et drop i 60Hz og det ikke er et spil der kræver alt for hurtige reflekser kunne jeg godt vælge en 40fps mode i stedet :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Greaseball | Skrevet 30/09 22:43 | Personligt syns jeg det for mange penge for en PS5 Pro. Jeg yderst tilfreds med performance på min nuværende PS5.
Skal så også nævnes jeg har svært ved at se forskel om jeg spiller f.eks Spiderman i performance eller fidelity mode. Så skal jeg da lige stoppe og kigge på refleksioner m.m. Samme med Watch Dogs legion.
Jeg kan lægge mærke til hvis en framerate fare op og ned af skalaen. 50, nej 20... Hov eksplosion, 10fps.
Så bliver jeg irriteret. Må godt være stabil på 30 eller over.
Men syns godt nok jeg lidt skuffet over denne her generation af konsoller. Både PS5 og Series X har lige som manglet flere store titler hvor man bare tænker Wow. Den må jeg havde dag 1.
Synes lidt det meste der har været er efterfølgere, spil der også kunne være udkommet på forrige gen. Eller remakes.
Switch er den som er kommet med flest af de fangende udgivelser imo. |
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 09/11 14:35, rettet 09/11 14:49 | Jeg tror man gør klogest i at holde sig til kilder som Digital Foundry der har mulighed for at vise eksempler og grafer. Jeg kunne ikke finde hvor i artiklen der står at den ikke kan holde 60fps, men der står overordnet at performance modes nu er flottere end før, og at der i nogle tilfælde er kommet endnu højere fidelity modes i 30fps.
At koge det ned til at maskinen ikke kan holde en stabil framerate på 60fps virker uprofessionelt.
Jeg er selv ret klar på en. Jeg synes forskellene i mange tilfælde er ret tydelige i de eksempler Digital Foundry har vist. Ikke mindst i Final Fantasy er forskellen virkelig nat og dag.
Jeg ser frem til at se hvilke forskelle der vil være på den lange bane. Lige nu er de fleste patches til spil blot simple implementeringer af PSSR, som giver bedre billedkvalitet, men det er så også dét da de fleste spil allerede kører super fint på en alm PS5.
I et spil som Elden Ring, der ingen Pro-patch har, viser DF tydeligt at der er en markant forskel i framerate mellem PS5 og PS5 Pro. Det spil er som bekendt virkelig dårligt optimeret, og ej heller ret kønt, så at det ikke bare kører låst 60 på konsollerne allerede giver ingen mening, men det giver en meget god sammenligning.
Jeg gad dog godt se eksempler på hvor meget PSSR tager af maskinens kræfter. Altså hvor meget spillerum er der tilbage til at forbedre performance med det i brug. I praksis er det selvfølgelig lidt mudret, da PSSR kan skabe bedre billedkvalitet ud fra lavere opløsning, som i sig selv kan give bedre performance. ...men hvad jeg prøver at sige er at jeg er spændt på at se hvad der faktisk kan tvinges ud af maskinen på den lange bane.
Vil PSSR, bedre performance OG mere avanceret raytracing alt sammen være muligt på samme tid, eller vil der være flaskehalse? Det synes jeg ikke står ret klart endnu da patches til nuværende spil er så forholdsvist simple.
Det virker til at dét at implementere PSSR i et spil er en smal sag, hvilket det store antal spil med Pro updates også vidner om. Forhåbentlig betyder det slut med FSR2 på PS5 Pro, og det vil næsten være grund nok til at købe maskinen for mig :D
Jeg skal selv bruge en ekstra PS5 i mit setup, hvor en skal køre 1080p og primært 2D retro-titler som jeg kan opskalere igennem min Morph scaler og have PSVR1 tilsluttet, så når jeg alligevel skal ud og købe en maskine mere så bliver det en Pro.
Lige nu er prisen dog for voldsom til at jeg kan retfærdiggøre købet, men jeg håber at jeg kan hoppe på en engang i det nye år :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 09/11 14:43 | Jeg venter med Rebirth og Outlaws til jeg har fået fat i en Pro. Forhåbentlig kommer de optiske drev rent faktisk på lager om et par uger... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Jmog | Skrevet 09/11 15:01 | Selvfølgelig kan pro holde 60fps. Det kan den almindelige PS5 også. Det kunne PS4 og PS3 også.
Kommer bare an på spillene og hvordan de er optimeret. I nogle kan de og i nogle kan de ikke. Det er umuligt at lave et stykke hardware der kan holde 60fps i alt, altid. Så længe devs presser citronen (eller optimerer dårligt), så vil der være tilfælde, hvor det ikke er låst. |
|
Dunwich | Skrevet 09/11 15:23 | Ja, spillene kan, hvis de gad optimere dem, men det vil de tilsyneladende ikke, på f.eks PS5 Pro. Jeg så også bl.a Elden Ring på DF, og hvordan det stadig kører på en Pro.
Det bliver vel som det har været med andre Pro konsoller (PS4) at det udelukkende bliver ældre, og mindre krævende spil, som får noget der ligner en låst framerate. Glem det, på nye titler; Det er slet ikke noget devs prioriterer længere. Der skal bare smækkes noget RT og andet gejl på, så Gen Z kan imponeres, og så kan framerate få lov at flukturere mellem 40 og 57.
Så med det i mente, er PS5 Pro et noget fesent stykke hardware. Jeg snupper en PS5 Slim, på et tidspunkt. Hvis de stadig kan fåes til den tid. |
|
Naiera | Skrevet 09/11 16:33 | Bare rolig. De skal nok optimere helt vildt til Xbox Seriøs S. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Konsolkongen | Skrevet 09/11 16:50, rettet 09/11 16:51 | Enten husker du dårligt, eller også vil du bare vende fakta på hovedet for en sølle konsolkrig, du er den eneste der deltager i.
For både PS4 Pro og Xbox One X var der mange titler der kørte bedre på de maskiner.
Hvis der var forskel i performance var det næsten altid til Pro-konsollernes fordel og en håndfuld spil havde 60fps modes hvor de almindelige var låst til 30.
Et rigtig godt eksempel er Resident Evil 2 og 3 der udkom nogen tid efter PS4 Pro, hvor frameraten lå forholdsvis stabilt på 60, men hvor alm PS4 var meget ustabil og lå omkring de 40.
Men helt ærligt, så forstår jeg slet ikke at du går op i det når du selv spiller på en Series S der ofte har performance problemer i spil.
Al respekt hvis du er tilfreds med at spille på den maskine, men så er du simpelthen ikke målgruppen for en Pro-konsol. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 09/11 19:18 | A. De spil jeg spiller, er optimeret og maxet ud. Jeg spiller dermed sjældent helt nye spil, som kræver updates og patches, for at køre ordentligt.
B. Jeg oplever ikke performance problemer med nogle af spillene jeg spiller. |
|
Dunwich | Skrevet 09/11 19:19 | Naiera>
Bare rolig. De skal nok optimere helt vildt til Xbox Seriøs S.
Ja, det har de jo såmænd også gjort. Jvf mit forrige svar. |
|
|
Naiera | Skrevet 16/11 16:18 | Er der nogen som helst forlydender om at der sker noget på disk-drev fronten? | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
|
|
Eltan | Skrevet 17/11 08:53 | jeg har en gang imellem købt digitale versioner på PS store, men er der egentlig andre steder de kan købes og gerne billigere? |
|
enfen | Skrevet 17/11 10:56 | Der findes forskellige websites, hvor du kan købe en key (lovligt). Bare søg på "PS5 game product key".
Kinguin, CDKeys, Productkeys etc. | What is the Matrix?
|
|