X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'399 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/12-23 19:27 
Så må man prøvet at lade være med at trykke hårdt ned på lige det hjørne, eller anskaffe drevet ;D
enfenenfenSkrevet 28/12-23 20:52 
Men hvor tit har man også brug for at trykke ned på hjørnet. Bør man ikke vente med at opfinde problemer, der måske ikke er der i virkeligheden…
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-23 22:00, rettet 28/12-23 22:01 
Der er ikke nogen der opfinder problemer. En maskine der kan vippe er et skidt design, længere er den vidst ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 29/12-23 23:22 
enfen>
Men hvor tit har man også brug for at trykke ned på hjørnet. Bør man ikke vente med at opfinde problemer, der måske ikke er der i virkeligheden…

Hvorfor er det godt, at den ikke er i vater?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03 16:20 
DF snakker specs på den kommende PS5 Pro:

https://m.youtube.com/watch?v=U5h4bvudvX8
SumezSumezSkrevet 08/06 18:57 
Bede-x>
Alan Wake 2 får ingen fysisk udgivelse:

Så kom den alligevel. Men prisen er alligevel rimelig pebret. Den er åbenbart også i begrænset oplag.
https://www.amazon.co.uk/dp/B0D69Z7SQR

Hvis man alligevel synes den er for billig, så har Limited Run også en ekstra grim udgave til 200 americano-spir
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/06 22:05 
CDON har det til kr 499,- inkl. forsendelse. Jeg kunne dog ikke betale med visa/dankort og måtte ty til PayPal, dvs. betaling nu.

https://cdon.dk/spil/alan-wake-ii-deluxe-edition-p162994902
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06 23:12, rettet 13/06 23:13 
Det virker til at Sony har nogle udfordringer med kvalitetskontrol.

Har lige fået ombyttet en helt ny sort PS5-controller da den havde skrammer og ridser, samt at knapperne føltes forkerte på den.

Den nye jeg lige har modtaget er heller ikke fri for skrammer, men dog i mindre grad. Knapperne føltes heldigvis fine, så jeg beholder den.

Min PS5 Slim havde en dyb ridse i toppen, på det blanke plastik.

Og både jeg og en kammerat, samt hundredevis andre (at dømme ud fra historier på nettet) oplevede at modtage defekte PS5 fat modeller sidste år, hvor disc-drevene ikke virkede.

Det er godt nok sørgerligt. Har I oplevet noget der minder om?
BeanoBeanoSkrevet 02/07 20:46 
Beano>
CDON har det til kr 499,- inkl. forsendelse. Jeg kunne dog ikke betale med visa/dankort og måtte ty til PayPal, dvs. betaling nu.

Samme pris hos Coolshop nu...
https://www.coolshop.dk/produkt/alan-wake-2-deluxe-edition/23MR8N/
silverstarsilverstarSkrevet 04/07 11:53 
Jeg håber de får sat prisen ned, jeg vil gerne prøve det engang, men det er ikke noget der haster nok til at jeg vil give 500 kr for det
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 12/07 00:46 
Det var for dyrt at købe rigtige dbrand Darkplates v2, så jeg prøvede lykken med en billigfrans fra Tyskland, og resultatet synes jeg faktisk er rigtig vellykket.

Nu kan man endelig skrue ned for lysstyrken på lampen, så det var på tide at min PS5 kom frem i lyset ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
QQSkrevet 12/07 20:38 
Uh, det frister. Hvordan er pasformen? Alle de dårlige anmeldeler på Amazon taler om et ringe fit.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 12/07 23:24, rettet 12/07 23:24 
Jeg kunne godt få bakset dem på og foden passede uden problemer bagefter. Det ville da ikke undre mig hvis det var nemmere med officielle plader, eller Darkplates, men det virkede her.
NaieraNaieraSkrevet 12/07 23:27, rettet 12/07 23:28 
WehnerWehnerSkrevet 29/07 12:07 
Er der stadig problemer med de analoge sticks på PS5-controlleren?

Sidst jeg købte en, endte det med, at den blev refurbished hos Sony. Nu er garantien udløbet, så jeg bestilte en ny, da den gamle igen begyndte at drille.

Den nye ankom fra ProShop i forgårs, og jeg bemærkede, at den ikke var plastikforseglet - plejer de ikke at være det? Analogstyrepindene driller under alle omstændigheder, så jeg skal have den returneret...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07 13:47 
Der skal være et klistermærke der forsegler kassen.

Jeg havde problemer med min launch-controller, men det var vidst signalet det drillede, hvor inputs på analogerne blev langsomme og nogle gange blev ved med at registere movement selv når de var sluppet.

Fik den byttet af Sony og har købt tre siden (fire i alt) og har ikke haft problemer med nogle af dem. Ikke andet end at Sonys kvalitetskontrol er blevet skod og jeg har modtaget helt nye ridsede controllers.
WehnerWehnerSkrevet 29/07 13:56 
Det er præcis det problem, du nævner der, den har. Klistermærket var der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/09 19:23 
Presentation af PS5 Pro i morgen kl 17 dansk tid.
https://blog.playstation.com/2024/09/09/tune-in-tomorrow-for-a-playstation-5-technical-presentation-hosted-by-mark-cerny/
BeanoBeanoSkrevet 10/09 17:30, rettet 10/09 17:40 
Av... €800... uden disk drev! :O

Den er kompatibel med samme Blu-ray disk drev som anvendes med slim-modellen. Heldigvis er der 2TB SSD i svinet.

SumezSumezSkrevet 10/09 17:40 
Tror jeg holder fast i min amatør-model lidt endnu.
scavengerscavengerSkrevet 10/09 21:43 
Ja, det er endda €800 uden disk drev OG fod OG danske afgifter OG dansk moms.
Nemo me impune lacessit
BeanoBeanoSkrevet 10/09 22:31 
PS5 Slim koster vejl. €550, jeg kan ikke huske DK pris dag 1 men sælges pt til ca. kr 4000 i DK, så butiksprisen for PS5 Pro bliver måske kr 6000-6500 :O
NaieraNaieraSkrevet 10/09 23:43 
Det er godt nok vildt. Det bliver i hvert fald ikke før man kan få en fin, sort skal der passer når man har drevet sat på...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09 07:04 
Mon ikke den bruger samme side-plates og fod som slim-modellen?

Det er godt nok en barsk pris. I det mindste så gør de der racing stripes maskinen en hel del kønnere. Ikke flot, men det er en enorm forbedring over de tidligere modeller :)
BeanoBeanoSkrevet 11/09 07:21 
Ja stand og paneler ser ud til at være de samme som slim-modellen da konsollen har samme dybde og bredde.
3of193of19Skrevet 11/09 08:13 
En høj pris og (som jeg forventede siden slim modellen og dens separate drev blev introduceret) digital.

Giver god mening, det lader Sony trykke prisen en lille smule, pusher flere folk over i digital skinnen, færre SKU’er for forhandlere at bøvle med og det kan føre til salg af alle de løse drev der allerede er derude.

Som scalper problemerne ved lanceringen af PS5 viste er der rigeligt med kunder der har råd til en dyrere maskine og det er penge Sony ligesågodt kan putte i lommen selv.

Det tekniske forspring for Series X vil også trække multiplatform entusiaster og influencers over til Sony for den bedre oplevelse.

Hvis jeg havde pengene liggende ville jeg allerede have bestilt et løst drev.

Microsoft har lovet en ny generation Xbox der også kan levere mere på CPU siden med hvad de hævder bliver det største generationsspring, men det er alligevel stadig to elle tre år til, så som primær maskine indtil NextBox giver en PS5 Pro med drev god mening, hvis selvfølgelig prisen ikke er et problem for en.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09 08:40 
Jeg skal have en, men ved ikke om det bliver ved udgivelsen. Jeg har allerede købt stort ind af spil til platformen, så jeg tænker at det giver rigtig god mening at opgradere.

Sjovt at tænke på, alle de penge jeg har sparet på at købe fysiske PS5-spil, er nok ca. hvad en PS5 Pro koster :D
SumezSumezSkrevet 11/09 10:21 
Det er fandeme sjovt :D

https://x.com/TheLastofUsNews/status/1833529698145734763/photo/1
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09 11:32 
Sidder man på en telefon kan jeg godt forstå hvis man ikke kan se forskellen, men på en PC er forskellen i opløsning tydelig.
BeanoBeanoSkrevet 11/09 19:39 
YouTube komprimering hjælper heller ikke, hvis det er der de har taget billedet fra.
3of193of19Skrevet 11/09 21:33 
Disk drevet til PS5 slim/pro sælger en del for tiden i usa:

Link...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/09 22:46 
3of19>

Det tekniske forspring for Series X vil også trække multiplatform entusiaster og influencers over til Sony for den bedre oplevelse.

Jeg spiller selv multiplatform og fortrækker Series X til multiplatform titler af den årsag af jeg personligt fortrækker dens kontroller frem for PS5. Selv om PS5 også har en fed kontroller. Dens feedback i triggers imponere mig hver gang. Især first party titler er gode til at bruge dem.
Men når det kommer til PS5 Pro. Så venter jeg nok til PS6. Prisen er lige lidt for høj for min smag.
Jeg kan dårlig se forskel på om et spil kører i den ene eller anden mode ^^;
Har en PS4pro mest fordi jeg aldrig havde en PS4 og da jeg fik råd, så kom Pro udgaven så kunne man lige så godt nappe den. Jeg syns ikke helt de der midt generations hop er noget værd. Hvad var det One serien kom med, var det 3 forskellige?
DunwichDunwichSkrevet 12/09 00:05 
Det er flot, at man kan relancere og genudgive det samme hardware, med et nyt grafikkort samt lidt mere RAM (formodentlig), glemme at bygge et drev i maskinen og stadig kalde det hele "Pro". Series X må virkelig ryste i bukserne.
NaieraNaieraSkrevet 12/09 00:06 
Jeg mener at det er samme mængde RAM, men bare hurtigere.
DunwichDunwichSkrevet 12/09 01:17 
Skræmmende, at en PS5 koster ca ligeså meget som en af de dyrere iPhone modeller. Det er nærmest uanstændigt, at man kan få sig til det.
DunwichDunwichSkrevet 12/09 01:30 
Naiera>
Jeg mener at det er samme mængde RAM, men bare hurtigere.

Mere RAM, er ellers vejen frem.

https://www.youtube.com/watch?v=7kfM-7B1mR8
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/09 02:52 
@Dunwich

Det er der heldigvis en gammel, men gennemprøvet løsning på!
https://downloadmoreram.com/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 12/09 11:27 
3of19>
Disk drevet til PS5 slim/pro sælger en del for tiden i usa:

Trods alt et positivt tegn at så mange stadig vil støtte fysiske udgivelser.
NaieraNaieraSkrevet 12/09 12:23 
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09 13:00 
:D
NaieraNaieraSkrevet 12/09 13:30 
Altså, såen en gæmmer-pc med det hele koster jo kun 35 af de lange.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/09 01:19 
Er det med eller uden de ristede?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/09 12:07 
@Greaseball - det kommer an på hvor god afstand du holder til grillpladen!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
silverstarsilverstarSkrevet 16/09 12:20, rettet 16/09 12:20 
Men er der reelt udkommet PS5 spil (eller er der nogle annonceret på vej), hvor Pro maskinens specs gør en mærkbar forskel ift basis-modellen?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09 12:32 
Det vil gøre en mærkbar forskel i UE5-titler. Flere ligger allerede på grænsen til det tossede hvad opløsningen angår, og når det så opskaleres med FSR2 går det helt galt for billedkvaliteten.

PS5 Pro skulle gerne hæve opløsningen og maskinens unikke upscaler “PSSR” vil nok gøre en kæmpe forskel.

Der vil også være flere kræfter til effekter som raytracing.

Men de fleste spil kører allerede super på en almindelig PS5. Så Pro er nok kun for en lille del af markedet.
BeanoBeanoSkrevet 16/09 12:51 
Der er lovet 40-50 Pro patches på vej til allerede udgivne PS5 titler, og alle nye PS5 titler skal have Pro mode(s). Udover dette vil maskine forbedre PS4 og PS5 titler uden patches, jeg antager der er titler som halter lidt med frameraten, PSSR vil vist også blive anvendt her.

https://www.eurogamer.net/ps5-pro-upgrade-patches-for-around-40-or-50-games-at-launch-this-november
QQSkrevet 16/09 17:33 
Det er reelt en PS4 Pro-Pro-Pro.

Ikke at det er en dårlig ting. Jeg nyder til fulde at være sprunget over mange PS4 spil, der er voldsomt meget bedre i deres patchede udgaver. Det er jo en fantastisk tid, vi lever i, hvor performance er en prioritet og man ikke er låst til de mest krævende visuelle effekter. Den bliver nok svær at sælge for Sony til menigmand.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 16/09 17:34 
In b4 Skyrim: PS5 Pro edition

Det er ikke nødvendigvis sammenligneligt, men jeg var i sin tid tilfreds med opgradering til PS4 Pro. Det var dog også en anden pris, hvis jeg husker ret. Synes de tager ved denne gang.
BeanoBeanoSkrevet 19/09 18:25 
Uhhh...30th anniversary udgaver af PS5 Slim og Pro, samt diverse tilbehør.

FOMA level up.

https://www.eurogamer.net/playstation-5-pro-and-digital-edition-30th-anniversary-limited-edition-consoles-announced
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/09 20:32 
Okay, den er alligevel rimeligt svedig. Sony ved hvordan de får folk til at hoste op med 6000 bananer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
1'399 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig