|
slk486 | Skrevet 31/03-17 10:56 | Day 1! :) | j/k
|
|
millennium | Skrevet 31/03-17 11:02 | Instabuy! | The medium is the message.
|
|
|
Beano | Skrevet 31/03-17 11:32 | Åh ja, Crash remaster/remake samlingen ser også lovende ud :) |
|
millennium | Skrevet 31/03-17 11:36 | Yes, mangler bare min Kronk jakke og Carhartt hættetrøje. Så er jeg klar til at indtage 90'erne igen. | The medium is the message.
|
|
spectre | Skrevet 31/03-17 19:43 | Hmm troede det var de tre første men det er en samling med PS3 og vita spillene?
Det er da ikke meget 90'er over... hvordan er gameplay, bane design og musik i forhold til ps1 spillene? | Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
|
|
Beano | Skrevet 31/03-17 20:48, rettet 31/03-17 20:49 | Hvis du ikke har spillet HD og Fury på PS3 har du noget at glæde dig til. HD og Fury var tro mod de originale spil mht. gameplay og feel men med flere gamemodes, online, etc., virkeligt top underholdning. Tracks var dog primært remakes af det bedste fra Pure og Pulse PSP spillene. 2048 gik jeg desværre død i på Vita - ustabil 30fps framerate var svært at gå tilbage til efter HD/Fury. Så jeg ser specielt frem til den del i den nye samling.
Soundtracket er helt nyt, så lad os se... i værste fald benytter man sit eget ;) |
|
Jmog | Skrevet 31/03-17 21:26 | spectre>
Det er da ikke meget 90'er over... hvordan er gameplay, bane design og musik i forhold til ps1 spillene?
Bedre. Måske lige bortset fra musik, omend der er masser af god musik i dem. |
|
slk486 | Skrevet 31/03-17 21:32 | Jeg havde egentlig også indtryk af det var de originale spil. Fury behøver ikke rigtig en remaster. | j/k
|
|
millennium | Skrevet 01/04-17 07:09 | Men måske enig i betragtningen... det er ikke så meget 90'er reboot længere... 2097 var IMO kronen på værket, mens Wip3out var en underdog som jeg elskede mere end de fleste.
Men har alligevel savl i mundvigen over denne Omega Collection. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 01/04-17 09:47 | Håber de engang remaker de bedste baner fra de to første spil, gerne som DLC til denne samling. Et helt nyt WO spil er nok for meget at håbe på... |
|
|
slk486 | Skrevet 05/05-17 08:52 | Tror jeg vil starte en youtube kanal så jeg også kan få alle de limited press kits. Man kan vel købe 100.000 subs fra kina, eller noget? | j/k
|
|
Beano | Skrevet 05/05-17 08:57 | :D |
|
Jmog | Skrevet 05/05-17 10:25 | Startede på Betaen i går.
Uhadadada. På den gode måde :-) |
|
Beano | Skrevet 05/05-17 11:54 | Samme her - ja det er lækkert :D
Fedt de har rullet hele spillet ud til os, alle tre single-player campaigns og online mode. |
|
Jmog | Skrevet 05/05-17 14:59 | Det er godt nok en fornøjelse at opleve 2048 banerne i 60fps. Det kører sublimt. |
|
millennium | Skrevet 05/05-17 15:27 | Hvordan? Fik I invitationer...? | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 05/05-17 16:11 | Ja de sendte invitationer til personer i Sony's beta program. |
|
|
slk486 | Skrevet 07/06-17 12:48 | Kom også til at preorder den lækre PS1 cover-edition, som forhåbentlig lander snart :) | j/k
|
|
millennium | Skrevet 07/06-17 13:17 | Den er sjov. :) Hvor bestilte du den fra...? | The medium is the message.
|
|
|
slk486 | Skrevet 07/06-17 14:53 | base.com var lidt billigere, men det var vist håndører :) | j/k
|
|
Beano | Skrevet 07/06-17 19:02 | Genialt :)
|
|
neros | Skrevet 07/06-17 20:43 | Hahaha! | Bashful Neophyte
|
|
Bede-x | Skrevet 08/06-17 10:55 | Jeg har kun nået at spille en seks-syv timer og har kun rørt ved 2048 delen, men er resten af pakken lige så vellavet, er det svært at se, at de kunne have behandlet dette meget bedre. Der er nogle mindre kritikpunkter, som valget af farverne på boost felterne, som nogle gange kunne være lettere at se eller at det ville rart, hvis styringen i løbvalgs menuerne gav mening mm.
I det samlede billede betyder det ingenting, når det spiller som det skal og kører fortrinligt (også det jeg prøvede i splitscreen). Ville slet ikke blive overrasket, hvis det her ender med at være mit yndlings "bil spil" i denne generation. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Beano | Skrevet 08/06-17 11:14, rettet 08/06-17 11:15 | Jeg nåede at spille ca. 90% af begge HD/Fury campaigns og ca. 70% af 2048 campaign i beta'en, er med glæde startet helt forfra i retail versionen. Selvsagt jeg er enormt glad for det :D
Eneste jeg savner er en replay-mode. |
|
|
|
Bede-x | Skrevet 12/06-17 12:45, rettet 12/06-17 12:49 | Rart at høre at det (sandsynligvis) sælger godt og ja, det ville være sejt med et helt nyt spil. På en eller anden måde bør der altid komme et nyt Wipeout til hver Playstation generation, ligesom der typisk følger Mario Kart med nyt Nintendo hardware.
Jeg faldt forresten over en begynder guide til 2048 på et andet forum, der sætter en godt ind i løjerne:
http://youtu.be/HpM8qOhpoPU | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Dunwich | Skrevet 13/06-17 12:43 | Jeg er helt væk i det her; 2048 banerne, jeg endte med at kende så godt, på Vita'en, men nu i 60 fps, 4K osv osv, er bare sådan en fornøjelse at spille igen. Ingen gamebraking slowdown længere i 2048, bare ren spilleglæde. |
|
slk486 | Skrevet 13/06-17 13:43 | Det er sindsygt lækkert at spille :O Mand, den framerate! :) | j/k
|
|
Bede-x | Skrevet 21/06-17 16:45, rettet 21/06-17 17:15 | Jeg er begyndt at få en lille smule mere styr på det, dog stadig kun 2048 delen. Det tog lidt tid at vende sig til de hurtige ryk boostfelterne giver, modsat de ældre spil i serien, hvor det udmøntede sig i et langt glidende fart løft, når man kørte over dem. Kamp løbene er de eneste, jeg stadig ikke føler at komme tættere på at have greb om. De virker en smule tilfældige og jeg ender ofte med at skyde så mange våben afsted så hurtigt så muligt, uden større strategi. Der er sikkert nogle tricks, jeg ikke har indset endnu.
Det er rart at opsamlingsfelterne er delt op i defensive og offensive våben, da det hjælper en lille smule med at minimere tilfældighederne, som er en del af serien. En ting jeg er lidt i tvivl, om er godt for spillet, er det med at man kan æde sine våben for energi. I sig selv ikke en dårlig ide, men kombineret med rulle manøvren som koster energi at udføre, medfører det at de fleste våben næsten aldrig er værd at bruge uden for de dedikerede kamp segmenter, da det koster på ens evne til at rulle, som i sidste ende er mere værd i form af fart boosts.
Spiller i andre forresten digitalt eller analog? Jeg startede selv med det sidste, men prøvede at skifte til det første, for at gøre det nemmere at rulle og blev overrasket over at det faktisk gik bedre, selv om man taber den varierende dreje evne.
Ovenstående skal forresten ikke tages som hårdt ment kritik, for jeg finder det stadig utroligt medrivende og veludført, selv om nogle mindre ting måske burde gøres anderledes. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Beano | Skrevet 22/06-17 09:00 | Jeg kan godt li' systemet med at absorbere pickups - det er balanceret og gør f.eks. at offensive pickups aldrig er helt ubrugelige når man fører og kan bruges indirekte til at roll-booste. På de højere sværhedsgrader bliver det vigtigere at udnytte. I battle/elimination events bruges det som kortvarig skjold hvilket man lige skal lære at udnytte :)
Jeg spiller analogt - styringen er super stram og præcis, gør meget for spillet. Blev overrasket over at det overhovet er muligt at bruge digital styring, fedt nok at man stadig kan begge dele.
Syntes bedst om HD og Fury delen i pakken, speciel HD's fokus på racing. 2048 er stadig fedt men banerne bare ikke helt så godt og "rent" designet imo. Alt i alt er der utrolig meget variation i pakken og dejligt man kan hoppe rundt og spille de event typer som man er i humør til.
Hvilken HUD-type spiller du med ? Jeg foretrækker naturligvis 2097 :D |
|
Bede-x | Skrevet 22/06-17 18:43 | Beano>Jeg kan godt li' systemet med at absorbere pickups - det er balanceret og gør f.eks. at offensive pickups aldrig er helt ubrugelige når man fører og kan bruges indirekte til at roll-booste.
Det jeg mener er, at jeg har på fornemmelsen, at ligegyldigt om man ligger først eller sidst, kan det bedst betale sig at udnytte pickups til boost, med mindre man direkte samler en boost (turbo/autopilot) op. Jeg har ikke forståelse for spillet på højt niveau, så det kan sagtens være jeg tager fejl, men jeg vil lige prøve at nærstudere, hvordan de gode spillere gør. Min teori er, at de generelt vil ignorere våbensystemet og i stedet bruge dem på energi/rulle boost, fordi det er det, som bedst kan betale sig.
Hvis det er tilfældet, synes jeg mekanikken med at æde våben kombineret med at det koster energi at rulle booste, ender med at negligere hele ideen med våben til at begynde med.
Beano>Syntes bedst om HD og Fury delen i pakken, speciel HD's fokus på racing. 2048 er stadig fedt men banerne bare ikke helt så godt og "rent" designet imo. Alt i alt er der utrolig meget variation i pakken og dejligt man kan hoppe rundt og spille de event typer som man er i humør til.
Dem har jeg næsten ikke rørt ved endnu. Valgte 2048 fordi det var det, som stod først på menuen :)
Jeg kan virkelig godt li' banedesignet der i. De fleste har nogle passende shortcut ruter, der kan resultere i en forbedring af ens tid, men de er typisk også lidt sværere at navigere, så man riskerer at miste tid, indtil man bliver dygtig nok til at mestre dem. Glæder mig til at komme bedre ind i HD/Fury og ja, variation er der nok af. Er en herlig pakke.
Beano>Hvilken HUD-type spiller du med ?
Default. Er heller ikke sikker på at jeg har andre, for det er vist noget man får i HD, som jeg først skifter til, når jeg er færdig med 2048. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Beano | Skrevet 22/06-17 19:09 | Bede-x>
Hvis det er tilfældet, synes jeg mekanikken med at æde våben kombineret med at det koster energi at rulle booste, ender med at negligere hele ideen med våben til at begynde med.
Det syntes jeg bestemt ikke. Jeg absorberer eller bruger pickups helt afhængig af situationen, banen (ikke alle har boost-muligheder), sværhedsgraden, ens placering, etc. F.eks. ligger jeg forrest i et løb, holder jeg ofte på shield (til forsvar imod missiler og quake bagfra), dropper miner eller bomber. Mangler jeg energi vil jeg absorbere dem i stedet. Længere nede i feltet vil min strategi være anderledes.
Du vil nok føle systemet anderledes på HD/Fury end 2048 hvor energi drænes hurtigere :D
Bede-x>
Default. Er heller ikke sikker på at jeg har andre, for det er vist noget man får i HD, som jeg først skifter til, når jeg er færdig med 2048.
Ja HUD typer låses op i HD via loyalty points, ved ikke om der er andre bonuses i 2048, jeg er kun ca. 50% igennem her. |
|
|
millennium | Skrevet 25/06-17 22:31 | Så er det bestilt (med 90'er sleeve). Kunne sgu' ikke vente længere... :P | The medium is the message.
|
|
millennium | Skrevet 01/07-17 06:48 | Min reaktion første gang jeg spiller det....
Shiiiit, en framerate....! | The medium is the message.
|
|
|
millennium | Skrevet 20/08-17 16:05 | Kender I den følelse, når man flyver mod målstregen, reagerer på instinktet, ser ikke andet end fartstriber, bruger en speed load, og millisekundet før målstregen suser man uforberedt forbi nummer to. Den følelse når 2nd position ændrer sig til 1st på det mest mirakuløse tidspunkt i løbet. Elite pass på sidste løb i 2049 Cup.
SÅ er det altså fedt at få en trophy leveret, ja tak. | The medium is the message.
|
|
Jmog | Skrevet 29/03-18 20:45 | Så er PSVR support blevet patchet ind og Digital Foundry har kigget på Wipeout Omega collection i VR:
https://youtu.be/gsabUGY8-_U
Den korte udgave:
Perfekt framerate
1800p supersampling
Ingen visuelle features er skåret fra
Det er pissefedt i VR |
|
Beano | Skrevet 29/03-18 21:06 | Imponerende sager men jeg ville kaste op efter 5 min :O |
|
Jmog | Skrevet 29/03-18 21:29 | At dømme efter folks indtryk online, så er det overraskende behageligt at spille. Mange der har haft problemer med andre spil siger at de slog alle comfort options fra og spillede det i cockpit view uden problemer.
I øvrigt smart at man kan vælge mellem om ens view under et barrel roll skal låses til cockpittet eller til track. Det vil sige, istedet for at hele ens verden roterer rundt under barrel roll, så kan man nøjes med at cockpittet roterer, mens ens view er stationært. |
|
|
millennium | Skrevet 02/04-18 09:22 | Jmog>
I øvrigt smart at man kan vælge mellem om ens view under et barrel roll skal låses til cockpittet eller til track. Det vil sige, istedet for at hele ens verden roterer rundt under barrel roll, så kan man nøjes med at cockpittet roterer, mens ens view er stationært.
Det ville også give mening at lave et gyro-cockpit i fremtiden :D | The medium is the message.
|
|
dRxL | Skrevet 29/07-18 21:00, rettet 29/07-18 21:16 | Jeg havde mulighed for at prøve Wipeout i VR sidste weekend og jeg var blæst fuldstændigt bagover. Har spillet Wipeout HD en del på PS3, men det var virkelig som at spille et helt nyt spil. Ægte 3d og muligheden for langt bedre at orientere sig gør virkelig en forskel, ikke kun for indlevelsen men for min mulighed for at læse banen og spille bedre.
Det føltes også som om det hele gik lidt langsommere end det plejer, men det kan måske skyldes at frameraten inde i headsettet er højere end 60fps, har det noget på sig? | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Jmog | Skrevet 29/07-18 21:59 | Alle PSVR-spil kører enten 90fps eller 120fps via deres framerateinterpolationsteknologi (kan ikke huske det officielle navn). |
|