|
slk486 | Skrevet 30/01-17 14:28, rettet 30/01-17 19:58 | But why? :) For at få de forskellige slutninger? | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 30/01-17 14:42 | Også et af de meget få spil, hvor det brænder at komme tilbage :) Har desværre ikke engang haft tid til en hel gennemførsel endnu :( 2/3 vil jeg tro. | j/k
|
|
|
|
RaGe | Skrevet 30/01-17 20:28 | Hvor lang tid tog jeres gennemspilning? | "Better to reign in Hell than serve in Heaven."
|
|
|
RaGe | Skrevet 30/01-17 21:23, rettet 31/01-17 12:35 | Lyder som en tilpas længde, bare irriterende at madhouse sværhedsgraden først er tilgængelig efter gennemførsel på normal :( | "Better to reign in Hell than serve in Heaven."
|
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 30/01-17 21:38 | Super :) Jeg ved ikke hvornår jeg får det købt og spillet, men det lyder ret meget som noget game of the year materiale allerede :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 31/01-17 00:32 | Madhouse lyder som classic Resi :) | j/k
|
|
|
ChronoSousa | Skrevet 31/01-17 11:10 | Kom osse lige til st tænke over, at det er klart det bedste stemmeskuespil i alle RE spil.
Sjovt nok er det kun hovedpersonen der godt kunne blive bedre.
Han er ikke dårlig,de andre gør det bare så meget bedre! | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 31/01-17 19:01 | Hold kæft hvor jeg mister interessen når jeg læser sådan noget. Troede spillet var lavet komplet til udgivelse :(
DLC under en uge efter release er pisse dårlig stil. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 31/01-17 19:07 | Man kan håbe at der er tale om komplet ligegyldig DLC som den til Heavy Rain, der ikke tilføjede noget til hovedspillet. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
ChronoSousa | Skrevet 31/01-17 19:09, rettet 31/01-17 19:10 | Ser ud til ?
At det er til dem der vil se hvad der skete i huset før du tager der ud?
Har ikke spillet det i nu.
Det DL lige nu. | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|
|
|
|
Jmog | Skrevet 31/01-17 19:28, rettet 31/01-17 19:29 | Konsolkongen>
Hold kæft hvor jeg mister interessen når jeg læser sådan noget. Troede spillet var lavet komplet til udgivelse :(
DLC under en uge efter release er pisse dårlig stil.
Uanset om DLC udkommer en uge eller en måned efter udgivelse, så er der ingen tvivl om at de arbejdede på det samtidigt med hovedspillet. En af de få undtagelser er Bioshock Infinite, hvor de først gik igang efter spillet var gået guld. Det udkom så også næsten et halvt år senere.
Man kunne så sige at det burde de altid gøre, men så er der faren for at interessen for spillet er for lav, når DLC kommer, så ingen køber det. Et andet argument er "inkluder det hele i hovedspillet", men det dur heller ikke. Udgifter til spiludvikling er steget eksplosivt, men de udgifter er ikke sendt videre til forbrugerne. Konsolspil kostede 6-700kr da jeg var barn. I dag koster de ca. 550kr. Højst. Men de koster ekstremt meget mere at lave. Et gennemsnitligt AAA-spil burde koste over 1000kr for en forbruger.
Så det er hvad vi teoretisk kunne have af muligheder:
-Dyrere spil
-Spil der koster det samme men med DLC der udvikles samtidigt med spillet.
Udgiverne har så valgt for os og jeg tror de har fuldstændigt ret. Den nuværende model er langt mere spiselig end at hæve prisen på spillene. |
|
Konsolkongen | Skrevet 31/01-17 19:44 | Omvendt skal du også tænke på at et spil som Resident Evil VII har mulighed for at blive solgt i meget højere antal end førhen. Det er ude på tre forskellige platforme der tilsammen er LANGT mere udbredte end PS1 og Saturn var dengang med Resident Evil 1. Der selvfølgelig langt større konkurrence blandt kunderne, men Capcom har før vist at de kan sælge, bare se Resident Evil 5 som er en af deres største sellers nogensinde. Så jeg ved ikke om det nødvendigvis er så sort/hvidt som du gør det til.
Arbejdskraften der bliver brugt på at udvikle DLC, kunne fint være brugt på at udvikle et andet spil. Jeg ser det ikke som sandsynligt at ret mange kunder køber DLC til et spil hvis hovedhistorie allerede er færdig. Jeg gider i hvert fald ikke betale 75kr for noget prequel DLC, som måske kun er en time til halvanden lang, når jeg har købt hovedspillet til 350kr.
At starte udviklingen af DLC efter et spil er udkommet giver for mig langt mere mening, da firmaet så netop er sikker på at folk faktisk ER interesseret i produktet. I RE7's tilfælde er det tydeligvis kun for at tjene penge og det får Capcom til at virke griske. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Jmog | Skrevet 31/01-17 22:43, rettet 31/01-17 22:45 | Konsolkongen>
At starte udviklingen af DLC efter et spil er udkommet giver for mig langt mere mening, da firmaet så netop er sikker på at folk faktisk ER interesseret i produktet.
Jamen det er et singleplayer spil. Langt de fleste mennesker, selvom de er glade for spillet, spiller det kun en enkelt gang og så sælger de det for at få råd til et nyt spil. Hvis DLC så udkommer et halvt år senere er kundegruppen skrumpet markant. Det er slet og ret for sent.
Selvom du ser Bioshock Infinite modellen som god, så var den økonomisk dårlig for udvikleren. De har næppe tjent noget nævneværdigt på det. |
|
Konsolkongen | Skrevet 01/02-17 00:05 | Men det var fandeme god DLC ;)
Det er rigtigt at det nok er umuligt at forudse hvad forbrugerne gør. Personligt ville jeg foretrække at der slet ikke kom DLC til nogen spil overhovedet og at tiden blev brugt andet steds :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 01/02-17 08:38, rettet 01/02-17 08:43 | Tvivler på et team arbejder på DLC samtidig med de arbejder på "basis" spillet - det gør de først, når deres arbejde på hovedproduktionen er færdigt. Store dele af et udviklingsteam har jo ikke mere at lave det sidste stykke tid, hvor QA og bugfixing er i hovedsædet. Giver fin mening de så starter på DLC, som ikke betyder der er noget taget ud - det betyder bare de ikke er gået videre til en helt ny produktion endnu. | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 01/02-17 09:16, rettet 01/02-17 09:17 | Jeg kan slet ikke se logikken i at disse dele af udvikler-hold kun har mulighed for at arbejde på DLC når produktet nærmer sig release.
Det kan jo ikke passe at de ikke lavede noget som helst dengang der slet ikke var noget der hed DLC :)
Edit: QA og bugfixing er der vidst ikke noget af længere. Så her var da en idé til hvor de i stedet kunne lægge deres energi ;) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 01/02-17 09:31 | Det kan jo ikke passe at de ikke lavede noget som helst dengang der slet ikke var noget der hed DLC :)
Nej, som jeg skrev - dengang gik man videre til opstart på nye projekter... Eller tog på ferie ;)
Edit: QA og bugfixing er der vidst ikke noget af længere. Så her var da en idé til hvor de i stedet kunne lægge deres energi ;)
Lol, nej det kan der være noget om :D
Designere, lydfolk, grafikfolk, skrivere, producere, osv. har ikke noget (eller minimalt) at lave, så sent i processen. | j/k
|
|
|
Sumez | Skrevet 02/02-17 14:05 | Late realization, og beklager hvis det allerede er nævnt.... det nye RE hedder rent faktisk "Residente Vil" :O
| Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 10/03-17 21:16, rettet 10/03-17 21:28 | "Woooosh!" Siger jeg bare :O
Er lige kommet igennem og fastholder min oprindelige teori om at det her er en klar kandidat til årets spil! Normalt ville jeg være helt sikker på at det ikke kunne overgås, men 2017 er for sindssygt hvad spil angår, og Nioh, Nier, Yakuza 0, Kingdom Hearts III, Zelda og Sonic Mania vil sikkert give det kamp til stregen :)
Helt klart i min top fem over Resident Evil, sammen med 1, 2 og naturligvis Veronica og 4. Det siger ikke så lidt :)
Spillede uden VR og det er absolut spilbart uden :)
EDIT: Undgå Xbox One-udgaven. PS4-versionen kører perfekt 60fps og det fortjener spillet :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 12/03-17 11:08 | Det fortjener bestemt også HDR :p
Men ja, VIRKELIG fedt spil og fantastisk Resident Evil spil :) | j/k
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 06/09-17 09:21 | Altid en god ide at vente, men det spil fortjente at blive spillet ved release ;) | j/k
|
|
|
|
|