millennium | Skrevet 25/01-18 13:32 | That's more I like it. Assassin's Creed ser meget federe ud I 2D. | The medium is the message.
|
|
Wehner | Skrevet 25/01-18 15:15 | Sumez>
Ja, den er vel ikke forkert som sådan, men jeg skulle også læse den mellem 4 og 82 gange før jeg forstod den.
Only you didn't :)
Det interessante ville naturligvis være at se Ubi spille konkurrentens spil. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Sumez | Skrevet 25/01-18 15:25 | Ja okay, så skulle der nok 200 gennemlæsninger til før den kunne forstås, det havde jeg ikke tålmodighed til :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Wehner | Skrevet 25/01-18 16:59 | Jeg kan virkelig ikke se den her sætning som svær:
"Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med HZD på Ubisofts kontor."
Men sådan her så?
Men her ca. 90 timer inde, må jeg sige, at jeg virkelig godt gad have været en flue på væggen, den dag de gik i gang med at spille konkurrentens spil HZD på Ubisofts kontor. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 25/01-18 17:30, rettet 25/01-18 17:35 | Hvis man selv sidder og laver open world-hejs som sit arbejde, gider man så kaste ned med nogle af konkurrenternes også? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
millennium | Skrevet 25/01-18 21:48 | De bruger sikkerhedsnet til deprimerede udviklere, og fjerner skarpe genstande fra alle cubicles. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 26/01-18 08:08, rettet 26/01-18 08:09 | millennium>
Kan man modde sin kamel til en Mustang GT?
Nej, men du kan "modde" hestene (ingen mustangs imellem) :)
|
|
Wehner | Skrevet 25/07-18 00:10 | Jeg har ikke rigtig kunnet få mig til at spille slutningen, fordi det er så trist, at spillet er slut, men nu fik jeg endelig rundet helt af. Jeg har spillet ALT. Alle side quests, alle errands. Det er første gang, jeg har lavet platinum trophy (var ét trofæ fra i Destiny).
Noget, der ikke rigtig er nævnt i tråden, er, hvor velfortalt, sammenhængende og plausibel historien egentlig er. Den er ambitiøs uden at være overambitiøs. Sammen med Witcher 3 er den noget af det bedste, jeg har oplevet, og det er interessant at se den slags komme fra Europa nu. Vi har jo traditionelt ikke været brancheførende, selvom kontinentet er førende så mange andre områder i dag.
Jeg er vild med spillet mellem fragmenteret historiefortælling og traditionelle cut-scenes. De to stilarter blandes meget elegant og begge dele fik fuld opmærksomhed.
Gad vide, hvad Guerrilla har oppe i ærmet nu.
Så. Længe. Til. Shadowrun. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
la0s | Skrevet 25/07-18 00:23 | Shadowrun? | Hvad sker der?
|
|
|
Beano | Skrevet 25/07-18 08:11 | Wehner>
Gad vide, hvad Guerrilla har oppe i ærmet nu.
Mere Horizon :D |
|
la0s | Skrevet 25/07-18 09:08 | Wehner>
Aka Cyberpunk 2077.
Ahh... ja det kan ikk gå hurtigt nok | Hvad sker der?
|
|
millennium | Skrevet 06/11-18 22:05 | Nu har jeg investeret en del tid i spillet. Undveg bevidst launch-perioden og ventede til prisen faldt og jeg havde lyst og tid til at spille det tilstrækkeligt. Men gode spil er jo alligevel tidsløse. :)
Jeg har undret mig lidt over hvordan mainstory-missions ligesom presser spilleren hurtigere gennem mappet, omvendt f.eks. Rockstars open-world spil, hvor spilleren i højere grad skal konsumere et afgrænset geografisk område, før man får lov til at bevæge sig videre til næste. HZD er helt omvendt. Hvis jeg skal blive i et area og få et detaljeret overblik over det, så skal jeg holde mig til side-quests og ren udforskning/looting.
Har mest jagtet story-missions, og det har bragt mig gennem miljøer der efterhånden skaber en fortrolighed med universet. Miljøerne har meget forskellige look-and-feels, og det gør gradvist navigationen og orienteringen nemmere uden for meget brug af GPS og kort. Det folder sig ud på en positiv måde.
I forhold til kampe synes jeg, at jeg ofte holder mig til lidt konservative metoder. Holder mig på afstand og forskanser mig på en høj kant eller utilgængeligt område for fjenden, hvorfra jeg tålmodigt kan bruge pile. Synes lidt jeg mangler en bedre vinkel på kampene, men jeg fældes ofte af det begrænsede udsyn. Kan ikke dreje hovedet hurtigt nok, så overraskes alt for ofte af fjendens angreb som var udenfor min synsvinkel. Eller se den anden fjende som jeg ikke anede var i området.
Jeg mærker også et større behov for at udnytte ressourcerne bedre og lære spillets vinkler. Har læst player's guides til at få gode survival tips eller guidelines, hvilket jeg normalt aldrig gør. Ressourcerne kan bruges på mange måder med mange sammensætninger, så staldtips falder i god jord. Mangler virkelig kraftigere pil, synes jeg. Mine kampe mod større maskiner tager simpelthen for lang tid, selvom jeg vinder.
Nok med anekdoter. Jeg har lyst til at vende tilbage til Horizon's verden nu. | The medium is the message.
|
|
millennium | Skrevet 01/01-19 17:20 | 30% gennem spillet - jeg ved ikke om den tæller alle side quests med (?).
Har det stadig super godt med spillet og kan mærke hvordan min spillestil udvikler sig i tak med mere fortrolighed. Er ikke bange for at angribe nogle større maskiner, både takket været mere intuitiv kontrol og optjente våben. Bruger desuden oftere override af maskiner, så jeg kan komme hurtigere frem over store distancer og ride tværs gennem andre maskiner. Var gennem min første Cauldron - syret oplevelse.
Jeg valgte desuden Dynamic i interface. Det virker væsentlig bedre og støjer mindre end Always On. Så ser man kun den grænseflade som der er behov for i det aktuelle tidspunkt. Kan anbefales.
Det er ikke et spil jeg konstant spiller - tager gerne nogle lange pauser, og er lynhurtigt tilbage i kontrollen så snart jeg starter igen. | The medium is the message.
|
|
|
|
Beano | Skrevet 26/08-21 00:55, rettet 26/08-21 08:15 | Som kom der endeligt en patch som åbner for 60fps på PS5 :D
EDT: Loadtider er også stærkt reduceret selvom det stadig er en PS4 titel. Det tager vi gerne med.
https://www.youtube.com/watch?v=RaJUO_pOisQ |
|
slk486 | Skrevet 26/08-21 09:21 | Fedt! Tid til at spille DLC :) | j/k
|
|
Beano | Skrevet 26/08-21 09:51 | HZD skal helt klart genspilles her inden Forbidden West (forhåbentligt) udkommer i februar :) |
|
|
|
Jmog | Skrevet 03/10-22 13:09 | Det er alt for nyt og flot til at det giver mening. |
|
Xiwana | Skrevet 03/10-22 15:32 | Det er helt åndssvagt. Spillet er i forvejen ude på pc (i modsætning til Last of Us), så der er ingen ny kundekreds. | [inspirational quote here]
|
|
Konsolkongen | Skrevet 03/10-22 17:13 | Næ, især ikke når de gav det væk gratis digitalt i forbindelse med Covid19 svjh. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 03/10-22 17:21 | Bede-x>
Jim Ryan æraen sutter.
Totalt, og Hulst hjælper heller ikke :/ |
|
Dunwich | Skrevet 04/10-22 22:36 | For år tilbage sagde jeg, at det var det her Guerrilla ville komme til at lave for Sony i fremtiden.
At de _kun_ ville komme til at lave det, og tilmed lave det om igen, indenfor få år, havde jeg dog ikke set komme.
De er virkelig blevet spændt hårdt foran Sony, og gad vide om Guerrilla egentligt selv er helt tilfredse med det. |
|
Konsolkongen | Skrevet 05/10-22 08:57 | Er det så anderledes end mange andre firmaer? Jeg er enig i at det er trist at klemme den ene efterfølger ud efter den anden, men det samme kan altså siges om 343, Coalition, Bungie, Infinity Ward/Treyarch og til dels sådan noget som Naughty Dog som nok aldrig kommer videre end Uncharted og Last of US. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Bede-x | Skrevet 05/10-22 09:42, rettet 05/10-22 09:45 | Selvfølgelig kommer Naughty Dog videre.
De har ikke fortjent, at blive smidt ind i den kategori, selv om de laver nogle forsættelser til deres spil. Der er vel ingen, der kan forestille sig, at det ender a la Sonic, Assassin's Creed, Yakuza, Resident Evil eller lign. hvor det er en lind strøm af, hvad der føles som en uendelig mængde udgivelser. Man behøver ikke engang høre dem blive annonceret, for det næste er altid lige om hjørnet ;p
Ærgeligt at de skal spilde tid på et Last of Us service spil, uagtet hvor populært det så bliver, men de skal nok komme videre til en ny IP på et tidspunkt. Det er en del af deres DNA.
Vage rygter har antydet, at bungie har et mere melee fokuseret service spil i støbeskeen, men om det så er i Destiny universet eller ny IP, er uvist. The Coalition arbejder angiveligt også på et side projekt, som måske/måske ikke er i Gears universet. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Sumez | Skrevet 05/10-22 10:36 | Flere ansatte i Guerilla er ikke specielt vilde med Sony, nej. De er dog ret stolte af Horizon, som 100% er et produkt bygget på interne idéer. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 30/10 17:59 | John Linneman kigger på PS5 remasteren...
https://youtu.be/yNkC2BOaboM
Flottere end jeg havde forventet.
Hvis man allerede ejer PS4 versionen, kan man opgradere for kr. 70,-. |
|