Jmog | Skrevet 05/10-16 22:44, rettet 06/10-16 03:23 | Beano>
Ja, jeg har en mistanke om at der også er motionsensors i headsettet, for virkede tracking ikke stadig da de helt tildækkede kameraet?
Jo, gyro/motion-sensors i headsettet i kombination med at kameraet følger sensorne på headsettet. Det er det der gør at alle tre headsets kan være helt flydende, når man bevæger hovedet.
Der er tydeligvis et link i kæden som hoppede af her. |
|
Beano | Skrevet 05/10-16 22:57 | Godt så ;) Lidt skørt de ikke proppede motionsensors i DS4 når de allerede havde planer om at bruge den til VR, men omvendt sparede de på batteriet... :P |
|
Jmog | Skrevet 06/10-16 03:25 | Hmm, men det er der da egentlig i DS4. Flere spil (non-VR) understøtter gyro-styring. |
|
Beano | Skrevet 06/10-16 07:16, rettet 06/10-16 07:17 | Doh, du har jo ret... man kan også bruge det under indtastning på OS niveau :)
Så er det egentligt ret vildt at det fungerede så ringe for dem. |
|
Jmog | Skrevet 06/10-16 10:53 | Tja, det var jo egentlig ikke tiltningen af controlleren som blev upræcist registreret, men snarere afstanden til kameraet. Som om kameraets dybdevurdering ikke er god nok.
Hov, jeg kom lige til at tænke på noget: Det er lyset på DS4, som kameraet finder DS4 positionen udfra. Man kan dimme lyset på controlleren. Gad vide om der er forskel på hvor præcis tracking er afhængigt af den indstilling. |
|
Beano | Skrevet 06/10-16 11:25, rettet 06/10-16 11:27 | Controller sensors anvendes sammen med kamera også til at tracke afstand svjv.
Mht. dimming, så havde GB angiveligt prøvet forskellige settings. Dimming-setting skulle dog overstyres når konsollen er i VR-mode. |
|
Jmog | Skrevet 06/10-16 12:03 | Ah, giver mening at den forcer det. |
|
3of19 | Skrevet 06/10-16 13:20 | Kunne også forestille mig at lys i rummet kan forstyrre Tracking. Jo mørkere i rummet, desto bedre burde tracking være. |
|
Beano | Skrevet 06/10-16 13:26 | Det prøvede GB af, både i studiet og i deres egne hjem med to forskellige PSVR enheder og setups. |
|
Konsolkongen | Skrevet 06/10-16 16:24 | Vil det ikke virke fint nok med et surround setup, eller skal man død og pine bruge hovedtelefoner? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 06/10-16 16:34 | Man *kan* vel godt men brug af hovedtelefoner er praktisk talt nødvendigt. |
|
Jmog | Skrevet 06/10-16 17:08 | Jeg tror ikke man kan. Jeg tror heller ikke man vil ønske det. 3D lyden er en stor del af det. |
|
|
Darkbeat | Skrevet 06/10-16 17:49 | Man skal bare være opmærksom på at man ikke bruger surround hovedtelefoner, eller ihvertfald slår funktionen fra, for ellers vil lydbilledet ikke virke ordentligt. |
|
|
Jmog | Skrevet 10/10-16 18:38 | Lyder godt. Forhåbentlig havde de blot et par defekte enheder. |
|
Jmog | Skrevet 11/10-16 02:36, rettet 11/10-16 02:37 | Darkbeat>
Der følger en demo disc med til PSVR, ud over det gratis PlayRoom VR.
Her er hvad der er på:
DRIVECLUB VR – Evolution Studios
PlayStation VR Worlds – LONDON STUDIO. In this demo you get to make a splash in the perilous waters of Ocean Descent, one of the five PS VR experiences available in the full game.
RIGS Mechanized Combat League – Guerrilla Games
Tumble VR – Supermassive Games
Battlezone – Rebellion
EVE: Valkyrie – CCP
Wayward Sky – Uber Entertainment
Headmaster – Frame Interactive
Der er en del flere demoer på den amerikanske disc. Den kan i øvrigt hentes på US PSN nu som en samlet download (36GB):
https://store.playstation.com/#!/en-ca/games/playstation-vr-demo-disc/cid=UP9000-CUSA04579_00-PSVRDEMODISC0001/
Den indeholder demoer af følgende:
• Allumette (Penrose)
• Battlezone (Rebellion)
• DriveClub VR (SIE WWS)
• Eve: Valkyrie (CCP Games)
• Gnog (KO_OP)
• Harmonix Music VR (Harmonix Music Systems)
• Headmaster (Frame Interactive)
• Here They Lie (SIE WWS)
• Job Simulator (Owlchemy Labs)
• PlayStation VR Worlds (SIE WWS)
• Resident Evil 7 biohazard — Kitchen Teaser (Capcom CO., LTD.)
• Rez Infinite (Enhance Games)
• Rigs Mechanized Combat League (SIE WWS)
• Thumper (Drool)
• Tumble VR (SIE WWS)
• Until Dawn: Rush of Blood (SIE WWS)
• Wayward Sky (Uber Entertainment)
• Within (Within) |
|
3of19 | Skrevet 11/10-16 16:06 | uha, fik lige besked fra Coolshop at min PSVR bliver sendt idag. Glæder mig til en omgang REZ her i weekenden :) |
|
Darkbeat | Skrevet 11/10-16 17:00 | Min betaling var blevet afvist fordi det var så langt tid siden jeg havde bestilt det, men det er ordnet. Indtil videre er det ihvertfald mine Move controllere der bliver afsendt idag :) |
|
Beano | Skrevet 11/10-16 18:16 | Driveclub VR kan købes til kr 159,- hvis man havde season pass til det originale spil. |
|
3of19 | Skrevet 12/10-16 13:24 | PSVR in da House.
Skal så desværre lige arbejde først... |
|
Jmog | Skrevet 12/10-16 13:29 | Nå, hvor mange har forudbestilt en? Jeg har været i tvivl de sidste par uger om jeg ville holde fast i min, men jeg vælger at tage springet. Kan dog først hente den på mandag, da jeg ikke er hjemme fra torsdag eftermiddag til mandag.
På den positive side, så får jeg mulighed for at læse alle indtrykkene af launch-titlerne :-). Jeg regner dog ikke med at købe nogen spil med til den. Demodiscen (download fra US Store) er perfekt til at prøve alle de interessante titler af inden køb og efter at have haft en Vive i flere måneder kan jeg med sindsro sige at i IKKE vil være interesseret i at have ret mange spil på disc. At der er demoer af næsten alt gør at risikoen for fejlkøb er markant lavere end vi er vant til dog. |
|
Jmog | Skrevet 12/10-16 13:34 | Beano>
Driveclub VR kan købes til kr 159,- hvis man havde season pass til det originale spil.
Hov, det betyder faktisk at det vil være en god handel at købe season pass nu. Det koster 99kroner. Det vil sige at hvis man allerede ejer Driveclub, så kan man opgradere til VR for 258kr. den almindelige pris for Driveclub VR er 319kr. |
|
slk486 | Skrevet 12/10-16 13:34, rettet 12/10-16 13:35 | Afbestilte min for en uges tid siden. Der er simpelthen ikke nok interessante spil på nuværende tidspunkt og hvis jeg har lært noget af at have en Vive er det, at den bare ligger og glor, fordi det meste er tech demos.
Ville super gerne spille Driveclub VR og Battlezone, men ikke til 4.000,- når PS4 Pro er lige om hjørnet. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 12/10-16 13:47, rettet 12/10-16 13:50 | Jmog>
Hov, det betyder faktisk at det vil være en god handel at købe season pass nu. Det koster 99kroner. Det vil sige at hvis man allerede ejer Driveclub, så kan man opgradere til VR for 258kr. den almindelige pris for Driveclub VR er 319kr.
Jeg købte også season pass for ca det samme sidste år, så ja det vil være en ok deal hvis du alligevel har planlagt at købe det :)
Selv holder jeg mig tilbage med PSVR generelt. Launch line-up er flot men vil prøve det selv før jeg smider penge på bordet. Jeg bliver svimmel og får kvalme/søsyge over det mindste af den slags :P
Edit: PSN Store beskrivelse af upgrade
 |
|
|
|
|
|
3of19 | Skrevet 13/10-16 01:03 | Jeg har nået at spille en smule Rez og Thumper demo og havde ingen kvalme problemer overhovedet.
Var optaget med et WoW raid indtil nu, så nu skal der spilles noget fuld version Rez Infinite :D |
|
|
3of19 | Skrevet 13/10-16 11:09 | Kørte lige igennem Area 1-5 på Rez i aftes. Lækkert lækkert. Faktisk scorede jeg højere shotdown/support end på 360. Nogle bosser til gengæld føles sværere hvis man ikke lige lægger mærke til et missil der kommer fra siden.
Area X er.... vidunderlig flot. Det minder en del om Child of Eden. Gameplay er lidt tamt desværre, ved ikke om den der free fly mekanisme var så god en ide, Men det er en ny Rez oplevelse og som sagt, både visuelt og auditivt smukt.
Ville lige prøve Rush of Blood demoen inden jeg gik i seng, men nåede ikke længere end lidt inden "grisedøren" før jeg var:
 |
|
|
Darkbeat | Skrevet 13/10-16 19:10 | Har spillet nogen timer og haft et blast med Batman, VR Worlds og Summer Lesson. Ingen problemer med køresyge eller noget og har kun mistet tracking lidt når jeg har most armen op foran headsettes sensorer. |
|
|
Beano | Skrevet 13/10-16 22:18 | Lidt ærgeligt de valgte at udgive Thumper på PSVR dagen så det drukner blandt de mange VR titler. Cool og elegant lille spil man bør checke ud. |
|
RJK | Skrevet 13/10-16 23:13, rettet 13/10-16 23:15 | Er der nogen af jer med briller (nærsynede) der har gjort erfaringer med PSVR?
Jeg er interesseret i om jeg kan undlade brillerne, da jeg umiddelbart fint kan se skarpt i den afstand skærmene sidder, men det slår mig at jeg intet aner om hvordan de ting omkring fokusering og (virtuel) afstand egentligt fungerer, og en hurtig googling gør mig ikke meget klogere.
Hvis det fungerer, hvordan er det så at "vende tilbage"? Hvis jeg har læst en bog eller spillet et håndholdt spil uden briller i en times tid, så går der en halv time, før jeg kan fokusere normalt igen, når jeg får brillerne på. Men igen er det jo forskelligt hvor man fokuserer henne. Eller også er det måske ikke :)
EDIT: Jeg er klar over at jeg KAN have briller på - men jeg vil gerne slippe :) | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
Beano | Skrevet 13/10-16 23:16, rettet 13/10-16 23:17 | Du burde fint kunne se det uden briller da du ser på skærmen og ikke objekter langt væk ;) |
|
Darkbeat | Skrevet 13/10-16 23:22 | Jeg tog kontaktlinser på. Har ikke prøvet uden. Jeg ved at linserne i VR headsets er specielle så de er bygget til "normal synede" |
|
Beano | Skrevet 13/10-16 23:30 | Essensen er man skal gøre så man ser bedst på den korte distance tæt på øjnene. |
|
Jmog | Skrevet 14/10-16 02:27, rettet 14/10-16 02:28 | Beano>
Du burde fint kunne se det uden briller da du ser på skærmen og ikke objekter langt væk ;)
Det er SLET ikke sådan det fungerer. Dine øjne narres til at tro det du ser på er langt væk. Prøv at holde mobilen fire cm fra dine øjne. Kan du folusere/stille skarpt? Næppe. Det kan man i VR, da fokuspunktet er langt væk. Det gør at øjnene fokuserer som om afstanden er langt større. Det vil være lige så uskarpt som ting langt væk er i den virkelige verden uden briller.
Rune, det vil komme meget an på hvilken styrke dine briller har. Jeg vil sige hvis det er minus 1 eller bedre, så går det lige akkurat. Ser du dårligere end det, så vil du få hovedpine mens du spiller VR. En ofte forekommende fejltagelse jeg ser (udover den umiddelbart logiske "skærmene er tæt på") er folk der siger at de fint kan gå en tur uden briller og der slet ikke tænker over deres synshandikap. Det kan ikke sammenlignes, da du under spil konstant fokuserer på specifikke små ting. Bedste analog er "kan du læse i længere tid på lang afstand uden ubehag". VR vil være på samme måde for en nærsynet.
Jeg har selv minus 0,5 på det ene øje og fucked up styrke på det andet (plus 1,75 og minus 1 på samme øje) og jeg kan lige præcis slippe afsted med at bruge Vive uden briller. Da jeg havde minus 2,75 og minus 3,25 og legede med Oculus DK1, der kunne jeg slet ikke stille skarpt uden mine briller. |
|
Beano | Skrevet 14/10-16 07:53, rettet 14/10-16 08:00 | Faktisk jo. Øjnene ser individuelt stadig på pixels tæt på, ikke langt væk. Jeg har samme issue som Rune og der virkede det bedst uden briller da jeg (ca stryke -4) prøvede "Pap-VR", dårligere tech men samme princip. Men ja har man stor styrkeforskel på øjnene vil det sansynligvis være bedre med briller/kontaktlinser. |
|
Beano | Skrevet 14/10-16 09:46 | Mht. tracking issues som GB rapporterede i sidste uge - iflg. deres launch stream i går, er situationen er ikke afhjulpet af Sony siden det første stream i sidste uge.
Se de første 10 min og summering fra 5:52:00
https://www.youtube.com/watch?v=70Ryherc7Is
"spændende" :P |
|
RJK | Skrevet 14/10-16 21:38 | Beano>
Faktisk jo. Øjnene ser individuelt stadig på pixels tæt på, ikke langt væk. Jeg har samme issue som Rune og der virkede det bedst uden briller da jeg (ca stryke -4) prøvede "Pap-VR"
Okay, jeg har vist ca. -3,75, så jeg antager at ovenstående er det bedste bud. Så må jeg hellere hoppe med på vognen ved lejlighed. | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
Beano | Skrevet 14/10-16 21:42, rettet 14/10-16 21:43 | Må da håbe der kommer demo setups i butikker så den slags hurtigt kan afprøves inden køb ;) |
|
3of19 | Skrevet 14/10-16 21:48 | Jeg glemte at trykke "opret svar" i går aftes. Jeg prøvede kort uden briller (er minus 3.5 på begge plus lidt bygningsfejl på det ene). Det er meget sløret. Ikke helt så slemt som hvis jeg kiggede på mit tv fra sofaen uden briller eller linser, men ikke tilfredsstillende på nogen måde. |
|
Beano | Skrevet 14/10-16 21:50 | Så bedre med briller for dig? Hmmm... |
|
Jmog | Skrevet 14/10-16 22:49 | Beano>
Mht. tracking issues som GB rapporterede i sidste uge - iflg. deres launch stream i går, er situationen er ikke afhjulpet af Sony siden det første stream i sidste uge.
Se de første 10 min og summering fra 5:52:00
https://www.youtube.com/watch?v=70Ryherc7Is
"spændende" :P
En rigtig interessant trend der er begyndt at tegne sig på Neogaf: Folk der oplever det her siger det virker fint efter en fuld power off/on. De fleste mennesker slukker jo ikke deres PS4, den er blot i rest mode hele tiden. |
|
Beano | Skrevet 15/10-16 00:06 | Hvis det passer burde det kunne fixes via software ;) |
|
Konsolkongen | Skrevet 15/10-16 01:06, rettet 15/10-16 02:34 | Desværre havde GB headsets med hjemme og havde de samme problemer der.
Det kan selvfølgelig godt være at de tilfældigvis har oplevet samme bug flere gange, men det lyder ikke så sandsynligt når mange andre ikke har oplevet fejlen :/
Edit: Så også i videoen at Jeff Gerstmann valgte "power off" da han genstartede hans maskine. Så det er ikke løsningen, desværre :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|