Darkbeat | Skrevet 08/08-14 12:42, rettet 08/08-14 12:44 | Activision hare teaset at Sierra vender tilbage og at de vil annonceret noget på Gamescom i næste uge.
http://sierra.com/
Dette betyder selvfølgelig at vi snart vil få den længe ventede fortsættelse til Softporn Adventure :D |
|
millennium | Skrevet 08/08-14 13:19, rettet 08/08-14 13:22 | Yeeehhhhh, Softporn Adventure 2....
Nå nej, det var jo bare en text adventure udgave af Leisure Suit Larry. :-D
Desværre tabte Sierra mig, da deres spil blev: 1) mouse-controlled 2) Alt for seriøse, mindre morsomme 3) grafikken blev for flot og upersonlig.
For fans' skyld burde de søge tilbage til rødderne. Dengang der var en idé i at tegne et kort over spillets verden på ternet papir, og dengang de faktisk kunne gennemføres på nogle timer, hvis man kendte løsningen. | The medium is the message.
|
|
Sumez | Skrevet 08/08-14 13:26, rettet 08/08-14 13:26 | Tjah, Gabriel Knight (1) er et af deres bedste spil, og det passer på alle dine 3 pointer. :)
Leisure Suit Larry 2 er dog klart det bedste i serien, men 6'eren og 7'eren er nu også helt fine.
Jeg har dog svært ved at forestille mig at det nye Sierra kommer til at have samme fokus på adventurespil. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
jaes | Skrevet 08/08-14 15:08 | Spændende, men som Lucas Arts var Sierras succes meget en kombination af spiludviklingen på det tidspunkt, stifterne og en gruppe kreative folk. Det vil næppe blive det samme i dag*. Men håbet og optimismen lever da :)
* Eller som en skrev et andet sted: "EA revived the Origin name and made it a blooming online shop". |
|
slk486 | Skrevet 08/08-14 15:10 | Sierra uden Ken og Roberta? Not really :) | j/k
|
|
millennium | Skrevet 08/08-14 15:13 | Funny, LSL2 synes jeg var mærkeligt anti-Larry. Hele spillet går ud på IKKE at score kvinder. Mærkeligt. :-D
Min top7 af bedste Sierra games (som jeg har spillet):
1) Space Quest 3
2) Kings Quest 3
3) Space Quest 2
4) Larry 1
5) Larry 3
6) Police Quest 1
7) Kings Quest 4 (eneste jeg ikke fik gennemført) | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 08/08-14 15:20 | En eller anden har kigget i hjemmesidens kode - kan selvfølgelig være et bevidst vildspor. Men sidste år fortalte Telltale, at de ikke længere arbejdede på King's Quest...
|
|
Sumez | Skrevet 08/08-14 16:39 | millennium>
Funny, LSL2 synes jeg var mærkeligt anti-Larry. Hele spillet går ud på IKKE at score kvinder. Mærkeligt. :-D
Men alligevel har du Larry 3 på din liste, som går endnu længere i den retning. :)
Larry 2 synes jeg har klar den bedste humor (eller, det syntes jeg dengang anyway :P), og nogle skægge puzzles, selvom det i bedste old school Sierra stil, var vildt utilgivende med masser af muligheder for at køre fast i dead-ends.
Larry 3 synes jeg er klart det svageste i serien sammen med 5'eren, men det er måske mest en smagssag.
King's Quest 3 er nok helt i toppen af min liste sammen med Gabriel Knight. Der var bare noget særligt over hele konceptet med at dyrke undercover troldsmands-research samtidig med at man skal undgå at blive opdaget. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Sumez | Skrevet 08/08-14 16:40 | jaes>
En eller anden har kigget i hjemmesidens kode - kan selvfølgelig være et bevidst vildspor.
Det er i hvert fald tydeligvis plantet der bevidst, velvidende at nogle nysgerrige sjæle nok ville kigge der :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
The Dane | Skrevet 08/08-14 18:08 | LSL2 og 3 fortæller, overordnet, en bedre historie end de andre titler i serien. Men det er da rigtigt nok der er et langt mindre fokus på den egentlige scoring af damerne for at score dem - end det er noget der bare sker mens man har gang i noget andet.
Hvad angår Sierra, så bliver det jo nok nye titler de får gang i. | Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
|
|
millennium | Skrevet 08/08-14 19:46, rettet 08/08-14 19:49 | KQ3 har nok a special place in my heart, fordi det var første Sierra spil jeg så, og blev instant fascineret.
Meeen synes nu nok det var mere scoring i LSL3 end i 2'eren. Han fik da knaldet (undskyld) en kvinde i et solarie, og desuden synes jeg skiftet fra Larry til Patti sidst i spillet var et cool twist.
SQ3 var bare super skarpt, grafisk eminent og blandt de sidste quest spil som kørte godt på Amiga. :P (Har stadig originalen liggende i kælderens spilkasse). | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 09/08-14 16:46, rettet 09/08-14 16:46 | Ken Williams' bror skulle have sagt på Facebook, at Ken og Roberta er brugt som konsulenter, og at fans af det gamle Sierra, vil blive glade for den kommende annoncering.
Og:
|
|
slk486 | Skrevet 09/08-14 16:54 | Måske er vi på vej tilbage til gaming rødderne helt generelt - virker lidt sådan :) | j/k
|
|
jaes | Skrevet 09/08-14 17:24, rettet 09/08-14 18:42 | Ja, delvis. Det virker som en bonus, der udspringer fra, at indies og AAA-hovederne er begyndt at kigge hinanden over skulderen.
Indieudviklerne har indset, at en vis produktionskvalitet ikke er underordnet, og at alle spil ikke behøver tage sig ud som noget en 5-årig har tegnet og lagt stemme til efter et kilo fredagsslik*, og med bøvlet UI og alt det andet, der typisk var indie for 4-5 år siden.
AAA-udviklerne begynder at se, at de ikke kun kan lave spil "for alle". Ligemeget hvor flotte spillene er og hvor godt de lyder. De tør så småt andet end Assassins' Creed et al. De har også indset, at der er mange fordele ved at bruge sit community, og ikke mindst lytte til det (eller lade om om).
Men, men. Det hele er så nyt, at de fleste spil fra New Game Wave ikke er udkommet, så hvis vi følger Sturgeon's law, er det business as usual ;)
* Omend nogen bruger 5-åriges kreationer til at få succes: http://ponycorns.com/ |
|
millennium | Skrevet 09/08-14 18:06, rettet 09/08-14 18:08 | Altså, hvis de skal sælge nye Sierra spil, så skal de jo ikke malke på et nyt marked, men derimod have fat i veteranerne. (inkl mig selv). Så det ville være et benspænd at være alt for futuristisk i sin tankegang.
Der er jo i forvejen en gren af nye adventurespil med klassisk look-and-feel.
Meeen hvis King's Quest 3 blev rebootet med state-of-the-art visuals, så ville jeg nok gerne være troldmandens tjener igen.
Kick chicken.
Ok. You kicked the chicken. | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 09/08-14 18:49, rettet 10/08-14 01:50 | Ja, de skal tilbage til rødderne - siger nogen andet? :D
Pixel-art gider jeg dog helst ikke mere af - det kan være vildt flot, men Sierra har været der allerede. Håber de fortsætter hvor de sluttede. Dvs. i dag skulle det være håndtegnet 2D-grafik i mindst 1080p, for de klassiske adventurespil. I praksis bliver det nok 2.5D :/ Andre spiltyper kan bedre være 3D. |
|
|
The Dane | Skrevet 09/08-14 20:06, rettet 09/08-14 20:07 | Det er kun Phantasmogoria. Ved Gabriel Knight 3 var de gået over til at prøve med 3D grafik og tastaturføring (var vel grundet muligheden for at gå ind på konsolmarkedet). Hvilket apropos 3D minder mig om det horrible Simon the Sorcerer 3D. Den tid kunne man godt se adventurespil prøve en masse nye ting for at holde sig oven vande. | Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
|
|
Sumez | Skrevet 09/08-14 20:36, rettet 09/08-14 20:36 | Ja, GK3 var reelt set endnu værre, jeg valgte at ignorere det, da det er fra efter Sierra blev opkøbt af Vivendi. Ellers har de jo teknisk set eksisteret indtil 2008. :) Men GK3 var vel deres sidste adventurespil anyway.
Vi må heller ikke glemme de her skønheder:
Faktisk helt åndssvagt at man vil være den slags bekendt efter at have lavet spil som Space Quest 6, Larry 7 og King's Quest 7. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 09/08-14 22:28 | Sierra brugte teknologien og søgte efter en højere realisme, men i samme vending blev deres spil også mindre engagerende og mindre humoristiske. I meget af deres VGA generation var det som om de fuldstændig glemte den uforpligtende komik. Det vil også være en prøvelse af vende tilbage til disse rødder.
Knock door.
Ken sent me. | The medium is the message.
|
|
Darkbeat | Skrevet 09/08-14 23:12 | Jeg håber lidt på at der måske også kommer et nyt SWAT spil.
Det var jo egentlig en videreudvikling af Police Quest serien og et nyt SWAT spil kunne også sagtens være en god konkurrent til Ubisoft's kommende Rainbow Six spil.
http://youtu.be/pR_a5coO6N8 |
|
jaes | Skrevet 10/08-14 01:46 | Sumez>
Det var vist ikke der de slap :P
Jo, sideløbende med FMV :) |
|
- | Skrevet 10/08-14 13:20 | SWAT 3 og SWAT 4 var sindsygt godt. Kunne godt fatte en ny gang SWAT. 4´eren var alt for nice i coop MP. | Spiller nu: Animal Soccer World
|
|
millennium | Skrevet 10/08-14 14:06 | Fint nok, men jeg orker simpelthen ikke Sierra spil i FPS. | The medium is the message.
|
|
slk486 | Skrevet 10/08-14 14:09 | Du tror ikke KQ FPS ville virke? | j/k
|
|
|
millennium | Skrevet 10/08-14 21:09 | Jeg dødede da man rebootede Syndicate i FPS. Laver man om på perspektivet, ændrer man også hele spillets koncept og genre. | The medium is the message.
|
|
Sumez | Skrevet 10/08-14 21:39 | millennium>
Fint nok, men jeg orker simpelthen ikke Sierra spil i FPS.
Var det ikke Sierra der udgav Half-Life? :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 10/08-14 21:58 | Sierra QUEST spil, så da! :-P | The medium is the message.
|
|
SuperMikkel | Skrevet 11/08-14 07:03 | Kunne de så ikke også genoplive WestWood anno 1995. |
|
slk486 | Skrevet 11/08-14 08:33 | ^ Jo, tak! | j/k
|
|
|
|
|
|
millennium | Skrevet 06/12-14 13:14 | Meeeeh. Jeg kunne i forvejen ikke lide de små arcade sekvenser i quest spillene. Slet ikke hvis de skruer op for frekvensen. | The medium is the message.
|
|
Sumez | Skrevet 06/12-14 13:19 | Man spekulerer på hvem der kunne have pitchet den idé og hvordan de har overbevist nogen om at det er fremtiden for serien, og et argument for at genoplive Sierra brandet.
Man kan altid argumentere for at de fans der ønsker et ægte klassisk adventurespil er i så stort undertal at man ikke kan basere en forretningsbeslutning på det, men hvem tror på at endnu et halvhjertet genre-miks på et budget der tydeligvis ikke er større end det kan bære én veludført genre ad gangen, kan være det der bringer King's Quest frem i lyset igen? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 06/12-14 15:14, rettet 06/12-14 15:15 | De burde have gjort som Ron Gilbert i forb. med Thimbleweed Park. Lav det rent retro for gamle fans og finansier med backers. | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 06/12-14 16:51, rettet 06/12-14 16:51 | Alt i traileren kan jo let bare være cutscenes :)
Faktisk er det den mest normale metode i trailere for adventurespil, da det hurtigt kan komme til at virke stillestående at se på puzzles. Og alligevel lidt abstrakt, da man med få sekunder ikke får et godt indtryk af hvor god eller kompleks en puzzle er :)
Men for at kommentere på det vi *kan* se - grafikstilen tiltaler mig, og det ser heldigvis ikke alt for low-budget ud :) |
|
Sumez | Skrevet 06/12-14 17:37 | Det ligner nu mere et zelda-agtigt spil baseret på adventure spil elementer, end et decideret adventurespil med actionelementer. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|