dRxL | Skrevet 26/06-14 16:41 | Jeg har fået muligheden for at arbejde fuld tid på at lave spil det næste halve års tid, så det er nu drømmen skal prøves af.
Jeg har styr på de fleste tekniske aspekter omkring det at lave spillene, med undtagelse af musik.
Man kunne selvfølgelig nøjes med at afspille samplede lydfiler, men ideelt set kunne jeg godt tænke mig at mine spil benytter sig af musik genereret i realtime som vi kender fra stort set alle retrokonsoller og arcademaskiner.
Jeg har prøvet at læse lidt op på emnet, og forestiller mig at man kan efterligne lyden i et vilkårligt ægte instrument (i.e. guitar eller cello) såvel som en vilkårlig chip ( SID eller Z80 ) vha. "sample based synthesis" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Sample-based_synthesis ). Men derefter bliver jeg lidt forvirret med hvordan jeg kommer videre med at implementere en afspiller i mit software.
Jeg forestiller mig at der må findes et software bibliotek som jeg kan fodre med en MIDI fil og en katalog med samplede instrumenter hvorefter biblioteket klarer resten? Hvis det er rigtig forstået, hvilke biblioteker er der at vælge imellem? Hvor kan jeg læse mere om emnet? | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
KTC | Skrevet 26/06-14 20:33 | Det lyder som om du godt kan bruge "fmod", som understøtter alverdens muligheder. Her synes jeg jo de vil være fedt, hvis du laver gode gamle mod-filer (protracker, soundtracker eller lignende), da de giver glimrende muligheder ud fra det, jeg tolker du søger. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
|
|
Sonic | Skrevet 27/06-14 08:18 | Ja, det er rimeligt interessant som sagt :) Man kan på den måde få lyd til at fylde ingenting, går jeg ud fra. | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
|