Sumez | Skrevet 08/06-15 15:47, rettet 08/06-15 15:47 | Easly Access er absolut ikke positivt for andre end udgivere der vil tjene hurtige penge. Jeg synes det er en virkelig trist udvikling. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Darkbeat | Skrevet 08/06-15 15:53 | Jeg har prøvet at spillet et par spil i Early Access og det er træls at brænde ud på det inden det er helt færdigt, så jeg er begyndt at droppe at købe spil på den måde... Med mindre de er på tilbud. |
|
Papand | Skrevet 08/06-15 15:57 | Så langt vil jeg ikke trække den, Sumez. For der er jo dem som klarer det og formentlig aldrig var kommet frem uden Early Access. Rust, som jeg nævnte, er jo faktisk rigtig godt og har faste ugentlige updates.
Solstrålen er Prison Architect som er aldeles fremragende. Udviklerne er meget aktive i dialogen med brugerne og også her er faste månedlige updates. Det havde med garanti aldrig eksisteret uden Early Access.
Early Access er vel også chancen for udviklere der har en god ide', som ingen udgivere vil finansiere. Der er så bare alt for mange, som ikke kan realisere de ideer de har og efterlader køberne snydt. Det er ikke mit indtryk at etablerede udgivere (mis)bruger dette... endnu.
Prison Architect | Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
|
|
Bede-x | Skrevet 08/06-15 18:52, rettet 08/06-15 19:09 | Med de enorme risici der er forbundet med spiludvikling i dag, kan der opstå et behov for både at kunne bedømme efterspørgsel samt at i nogen tilfælde at være økonomisk sikret inden udviklingen afsluttes. Det vigtige er at finde en måde at forhindre udnyttelse af modeller der muliggør dette, hvilket ikke rigtigt er lykkedes nogen. Når man backer på Kickstarter ved vi at der har været tilfælde, hvor backerne aldrig kommer til at se et færdigt produkt. Og fordi Minecraft kunne klare en længere early access periode (omend uafhængigt af Steam) er det ikke sikkert, at det samme er tilfældet for andre lignende spil. Ligeledes er der ingen garanti for, at det spil man køber på Steams EA, nogensinde bliver færdiglavet og det er svært at se, hvordan man skulle håndhæve en sådan.
Problemet med Valves specifikke udgave er deres hands-off approach. Som altid vil de helst ikke gå i vejen for udviklerne eller opsætte forbud og restriktioner, men konsekvensen af det er, at gud og hver mand forsøger at udnytte systemet med halvfærdige produkter, der aldrig har været tænkt at skulle færdiggøres og det er til gene for forbrugerne.
Ligesom med Kickstarter kan problemet løses ved aldrig at købe/støtte spil, der er i EA og vente til de er færdiglavet, men det er en ringe løsning for noget, der potentielt kunne vendes til noget positivt. Valve har flere gange nævnt, at de arbejder på en større reformation af systemet og man må bare håbe at der efter det sker, stadig efterlades plads til de spil der vinder eller har behov for en EA periode. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
KroeboCop | Skrevet 08/06-15 19:37 | Papand>
ARK er det seneste i rækken af survival spil som har ramt early acces siden 2013. DayZ, Rust, WarZ, Nether, Stranded Deep, The Forrest, Life is Feudal, H1Z1, 7 Days to Die, Project Zomboid osv. osv. Fælles for dem alle er at de har haft ideerne og populariteten har været enorm de første uger efter release. Men for DayZ, som for alvor startede det hele, så ser det knap så godt ud her 1½ år efter. Spillet er stort set ikke kommet videre siden det udkom i julen 2013 og mod'en med Epoch i spidsen er stadig langt foran. Nu styrtdykker populariteten.
Visse klarer sig fortsat udmærket (Rust, som startede helt forfra for et års tid siden er faktisk rigtig godt). Mens andre var et cashgrab som derefter døde - Nether, WarZ blandt andre.
Early acces er et rigtigt interessant fænomen, som formentlig snart også finder vej til konsollerne. Men det er altså ikke ensbetydende med at være positivt for spillerne eller branchen som helhed. For hvor mange flops vil folk mon finde sig i?
Om ARK klarer sig på lang sigt genstår at se. Løbende updates, hurtigt håndtering af kritiske problemer, optimering og fornuftig anticheat har hidtil været punkter som har knækket en række early acces spil.
Jeg er også kørt død i DayZ. Jeg opgraderede i min PC til at kunne køre det bedre, men da jeg satte mig ned for at spille det igen, føltes det kedeligt for mig. Det minder lidt om den gang CODMW kom frem, spillede også de tre første mega meget (online), men er helt fra den serie nu. Syntes det er vildt kedeligt. | Hoid to colony C05 where the computer is...Spiller nu: Doom + Doom II
|
|
|
|
|
|
Wehner | Skrevet 22/07-15 00:42 | Når jeg ser sådan noget, så kan jeg ikke lade være med at overveje, om ikke min næste pc skal kunne køre bare helt basale spil - og vel dermed ældre spil med alle sliders til højre. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|
Odin | Skrevet 05/08-15 20:46 |
Hvis man kun har lavet begyndelsen af et spil, kan man bare udsende det og gøre bane et umulig at gennemføre, mens man fra sidelinjen påstår, at der findes masser af baner i spillet:
Det samme skete med den dovne eksterne udvikler min forhenværende arbejdsplads havde hyret til at lave PC-porten af Harald Hårdtand. Han øgede sværhedsgraden så meget, at ingen opdagede, at han aldrig have lavet den sidste tredjedel af spillet færdigt. Der gik angiveligt over et år før man fandt ud af det. Desværre fandtes internettets pøbeljustits ikke dengang. |
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 27/08-15 20:52, rettet 27/08-15 20:56 | Nu kan det være svært at sammenligne med andre formater direkte, da der er store udsving i prisen, men Steamspy påstår at der blev solgt over 107 millioner spil på Steam i de sidste fire måneder (gratis/F2P tæller ikke med, men indie bundles og andre Steam kode spil gør):
https://mobile.twitter.com/Steam_Spy/status/630819775615225858
Samtidigt er der nu ifølge dem over 137 millioner aktive brugere. Valve kommer nok først med tal i januar, med mindre vi får nogen ifm. Steam maskinernes udgivelse. Under alle omstændigheder virker der til at være enorm vækst for servicen, hvilket også afspejles i antallet af udgivelser/år, hvor antallet af udgivne spil allerede er oversteget samme antal sidste år. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 16/11-15 22:56, rettet 16/11-15 22:57 | Lige siden Dark Souls udkom på Steam og solgte flere kopier end konsoludgaverne til trods for for det var en legendarisk ringe port, der tilmed kom en del senere end de andre udgaver, er det som om det pludselig er gået op for japanske udviklere, at der er en platform de fuldstændigt har overset. Resultatet er en del udgivelser der ville være svære at forstille sig for bare få år tilbage. Seneste er Disgaea:
New to Disgaea PC (It's not just a port!):
Updated UI and textures
Keyboard/Mouse and controller support
Includes all content from Disgaea: Afternoon of Darkness
New Steam features, such as Achievements, Cloud Saves, Badges, and trading cards
http://store.steampowered.com/app/405900 | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
|
jaes | Skrevet 06/01-16 22:12 | Final Fantasy IX udkommer som genudgivelse/remaster på Steam "Early 2016". Formentlig er det også på vej til Android og iOS.
http://store.steampowered.com/app/377840/
"Additional Features
・Achievements
・Seven game boosters including high speed and no encounter modes.
・Autosave
・High-definition movies and character models." |
|
Bede-x | Skrevet 23/03-16 16:30, rettet 23/03-16 16:33 | Nogen har lavet Wonder Boy the musical. Ok, så det er en klon og det ser på ingen måde fantastisk ud, men som fan af både Wonder Boy og musicals kunne jeg ikke lade være med at wish-liste det. Udkommer på Steam i morgen, dog vil det ikke være på engelsk pga sangene:
You might have noticed that the store page says that the only language in which this game is available is Brazilian Portuguese. Unfortunately, you read that right. No, this is not a database error, it is the naked truth. There is no English version currently available.
We do want to release an English version eventually, but right now, we can't. It would take a great amount of time and money to make it happen, because the whole game is dynamically sung-through like a musical, and we'd need native singers and lyricists with a good sense of comedic timing and all that jazz.
http://youtu.be/9XuQK2MC3QA
A Lenda do Herói | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
|
Bede-x | Skrevet 02/06-16 05:51, rettet 02/06-16 05:52 | Jeg foretrækker dem pga. hvor forbruger venlige de forsøger at være, men har også måtte sande, at de stadig mangler meget hvis de nogensinde skal kunne ses som en ligeværdig konkurrent til Steam. Særligt på klient siden føles det mangelfuldt, hvor man stadig ikke kan udlåne sit spilbibliotek, der er ingen broadcasting features, multiplayer funktioner er begrænsede, ingen Big Picture mode så ens PC føles som en konsol osv. Og så skal de altså have åbnet for sluserne mht. udgivelser, så der ikke afvises spil folk i communitiet har lyst til at købe.
Køber dog stadig fortrinsvis mine spil der, med mindre multiplayer/klient siden er vigtig. På det område er Steam for langt foran til at vælge det fra. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Bede-x | Skrevet 12/10-16 23:18 | Steam får fuld Dualshock 4 integration:
At Steam Dev Days today, Jeff Bellinghausen with Valve Software said the company is slated to release an update that will expand Steam Controller configurability options to the PlayStation 4's DualShock 4 controller.
That means more options for players, allowing them to tailor the functions of the PS4’s touchpad and gyro features – options that aren’t available today when using the DualShock 4 with Steam.
Co-presenter Lars Doucet, developer of Defender’s Quest, explained, “Believe it or not, when you use the PS4 Controller through the Steam API, it’s exactly the same as a Steam Controller. You make the exact same API calls, you only get actions, not inputs, and the Steam API takes care of everything.”
http://www.gamasutra.com/view/news/283223/Steam_to_expand_PlayStation_4_gamepad_support_in_new_update.php
Nice at have det som en fuldt understøttet option sammen med Xbox controllere, Steam Controllere og mus/keyboard. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
slk486 | Skrevet 13/10-16 09:00 | Ja, det er ret lækkert - har hidtil været nød til at bruge en adapter dims, hvor touchpad'en så ikke virker. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 14/10-16 16:44 | Jeg kunne da egentlig rigtig godt tænke mig at bruge min DS4 istedet for min Xbox 360 controller til min PC. Men hvordan gør i helt præcist for at undgå at PS4 tænder hver gang i vil spille på PC'en. Den kan da ikke kommunikere over kabel, vel?
Eller har i bare en ekstra controller som er jeres PC controller (det er hvad jeg gør på Xbox 360.) |
|
slk486 | Skrevet 14/10-16 17:00, rettet 14/10-16 17:01 | Over kabel? Jo, da :)
Hvis jeg skal bruge den trådløst plejer jeg bare at nulstille den, hvis den har været tilsluttet min PS4 (share + PS). | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 14/10-16 17:42 | Ok, så man kan godt bruge den kablet uden at bruge homeknappen til at tænde controlleren? Jeg bruger min PS4 for tit til at det vil være rentabelt at skulle synce devices hver gang jeg vil spille PC. Det vil også betyde jeg skal tænde min PS4 hver gang jeg vil skifte fra den til PC. |
|
slk486 | Skrevet 14/10-16 20:17 | Altså nu har jeg jo ikke prøvet Steams driver, men en DS4 virker som en standard controller via USB - ihvertfald under Windows 10 - uden at tænde den. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 14/10-16 22:23 | Herligt! Så skal det prøves. |
|
|
Bede-x | Skrevet 08/12-17 00:44, rettet 08/12-17 00:46 | Hvis man sidder vågen for at se The Game Awards, kan man vælge at se det gennem Steam, hvor de vælger 150 tilfældige personer hvert 15 minut, som vinder et spil til deres Steam account:
http://store.steampowered.com/sale/thegameawards2017/
Sakset fra Resetera:
This won't start till the shows starts (Geoff is probably going to announce it on Twitter at some point shortly as he teased)
150 Winners will be chosen every 15 minutes
You have to have a non-limited Steam Account
Each game has a set amount of copies available
If you are one of the 150 each round, you will win a random game from the list that you do not own, if you own all of them already - "tough shit son"
Spillene man kan vinde:
Prey
Hellblade
Cuphead
What Remains of Edith Finch
Please Knock on My Door
Hidden Folks
Nidhogg 2
Divinity OS 2
Tooth and Tail
Hollow Knight
Mr Shifty
Old Man's Journey
CSGO
Night In the Woods
NBA 2K18
Tekken 7
Xcom 2 + War of the Chosen
Regler: http://store.steampowered.com/prizes/rules/2155400271460724616 | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
|
|
|
Darken | Skrevet 10/02-22 22:35, rettet 10/02-22 22:38 | Så åbnede man steam og den poppede op med at Chrono Cross kommer den 7/4-22
Nu kan man ikke sige at det er lutter gode ports, men lige denne fik jeg aldrig spillet, så jeg håber det bedste.
Den indeholder også Radical Dreamers så man får noget med:
"CHRONO CROSS: THE RADICAL DREAMERS EDITION" is a remaster of "CHRONO CROSS".
The 3D models have been upgraded to HD, new illustrations have been added, and all kinds
of new features are now included. Additionally, the game that formed the bedrock of the story,
"RADICAL DREAMERS - Le Trésor Interdit -", is included in this edition!
CHRONO CROSS is an RPG that transcends time and space, unfolding across two interlinked parallel worlds.
With over 40 party members to meet, people and dimensions will intertwine in this epic drama about the planet
itself.Utilising an innovative turn-based style battle system, CHRONO CROSS is a unique RPG that follows the
protagonist “Serge” as he crosses time on his quest to save himself dying in a parallel universe.
Those who purchase the game will also receive a CHRONO CROSS wallpaper!
New Features in the Remastered Edition
・3D models converted to HD・Refined character illustrations
・Higher-quality background music
・Switch enemy encounters on or off
・Background filter feature
・Battle enhancement features to make combat easier
・Auto-battle function
・Switch between imitation pixel font and HD font
・Change screen resolution
RADICAL DREAMERS - Le Trésor Interdit -
"RADICAL DREAMERS - Le Trésor Interdit -" was released in 1996 as a standalone game, and has not been
easily accesible for play in recent years. Players can experience the story that went on to become the basis for
CHRONO CROSS in an audio novel format. Here, an alternate story of the RADICAL DREAMERS, a group of
three thieves - Serge, Kid and Magil - unfolds in a parallel world.
*You can switch between the new and old versions of the 3D models and illustrations. *The 3D models,
illustrations, font and background filter cannot be toggled separately. They will all be switched together.
Steam Link | "Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
|
|
Sumez | Skrevet 11/02-22 12:57, rettet 11/02-22 12:57 | Nu kan man ikke sige at det er lutter gode ports, men lige denne fik jeg aldrig spillet, så jeg håber det bedste.
Der er et par videoer online, og det ser desværre voldsomt dovent ud. Det eneste der er remastered er figurernes portrætter, resten af grafikken har bare fået et rædsomt smoothing filter lagt over sig.
Men det skulle ikke undre mig om Square har smidt de oprindelige renders eller 3D scener ud fra dengang, før de blev nedskaleret til PlayStations opløsning.
Virkelig en forspildt chance.
https://www.youtube.com/watch?v=9GRxp72A3r8 | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/02-22 13:19 | Jeg gad vide om “Background filter feature” betyder at lortet kan slås fra? Jeg har aldrig nogensinde set noget så voldtaget og grimt før. Det ligner at der er slagtet dyr ud over baggrundene.
Genudgivelserne af Final Fantasy 7 og 8 var også virkelig slemme, men det her vil give mig mareridt mange år fremover. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 11/02-22 14:48 | ・Switch enemy encounters on or off
・Battle enhancement features to make combat easier
・Auto-battle function
-_- | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/02-22 14:52 | Ja jeg forstår heller ikke den slags. FF7 og 8 havde også de options.
Hvis man ikke gider spillets gameplay, skulle man så ikke tage at spille noget helt andet, eller bare se en gennemgang på YouTube? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 11/02-22 19:42, rettet 11/02-22 19:43 | Præcis min tanke.
Nu om dage er det "QOL" at kunne slippe for at spille det spil man har betalt for :)
Chrono Cross er ikke engang slemt med encounters, og man kan se dem på skærmen som i Chrono Trigger.
Hvis bare man kan skippe loadtiden når kampen starter, så gør det allerede meget for spillet (men ville ikke overraske mig hvis det er bibeholdt, da kameraet er programmeret til at svæve rundt i kampscenen indtil fjenderne er loadet, for at "skjule" ventetiden på PS1) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Bede-x | Skrevet 24/02-22 11:58, rettet 24/02-22 12:04 | Steams Next Festival kører i denne uge med hundredvis af demoer, live streams og udvikler interviews:
https://store.steampowered.com/sale/nextfest
Der er virkelig mange gode spil i mellem, man måske ikke har hørt om før og selvfølgelig også masser den anden vej. Jeg har fået tilføjet følgende til ønskelisten:
Tinykin: Kan nærmest beskrives som platfomer Pikmin og når man lige har vænnet sig til en meget hurtig hoppe cyklus, der gør det svært at aktivere et glide move i tide, er det et enormt charmerende og velpoleret bekendtskab.
Trailer: https://youtu.be/TgIogAHZH38
Og lidt længere overview trailer: https://youtu.be/QgTnVhDkyfU
Bio-Gun: Metroidvania der synes inspireret af Hollow Knight og virker rigtig godt, så snart man kommer ud af et lidt for langt og ensformigt åbningsområde. Meget generøs demo også, med flere timers spil.
Trailer: https://youtu.be/Gp_bQOHvgDk
Kao the Kangaroo: Den nye version er som forventet en low budget platformer, der minder om mange udgivelser i PS2 dagene. Det er ikke godt-godt, men sådan i den næsten ok afdeling og der ikke så mange af den her slags, at man kan tillade sig at være kræsen. Jeg kommer til at købe det.
Core Keeper: Nåede kun at prøve lidt af det og det virker som Terraria i et top down perspektiv, dog meget mere utilgængeligt, da spillet i demoen overhovedet ikke hjælper en i gang. Man må prøve sig frem.
| Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 03/06-22 01:47 | Spil Returnal uanset platform. Det er noget af det bedste der er udkommet i mange år. Glem alt om rogue-aspektet, det ER et rigtigt spil. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Bede-x | Skrevet 03/06-22 01:54 | Jeg vil rigtig gerne spille det og synes i forvejen, at der findes mange gode roguelites. Er virkelig en genre jeg har nydt en del i nyere tid, efter at have savnet lysten mange år tidligere, pga hvor repetetive de kan være. Som med alt andet, når det er gjort godt, er det gjort godt :) | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Konsolkongen | Skrevet 03/06-22 12:47, rettet 03/06-22 12:48 | Det er ikke mekanikker jeg bryder mig om normalt, da de ofte medfører en masse grind der føles som spild af ens tid. I Returnal er det ikke tilfældet, og det giver rent faktisk mening med de random aspekter i forhold til spillets univers og historie.
Det virkede heller ikke umuligt at jeg kunne have gennemført spillet på ét liv hvis jeg havde taget mig lidt mere sammen. Det virker fuldstændig utænkeligt for mig i et spil som Hades hvor man skal grinde ekstra health og våben upgrades (som oven i købet først unlockes sent).
Hades er sjovt nok, men jeg er kørt så død i det at jeg ikke er sikker på at jeg vender tilbage til det. For mig havde det været et vildt godt spil hvis der ingen random elementer var og man i stedet var totalt fastlåst i sin progression igennem spillet.
Jeg oplevede nogle dumme bugs i min gennemspilning (Returnal), men trods dem er jeg ikke i tvivl om at det er på top ti over bedste spil jeg har spillet. Det er uden sammenligning den bedst spillende 3rd person shooter nogensinde. Kontrollen er bare møghamrende tight og jeg håber andre udviklere tager ved lære :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|