|
|
slk486 | Skrevet 24/12-13 02:50, rettet 24/12-13 02:52 | Forhåbentligt bliver det fokuseret og ikke open world - open world. Altså open world, i begrænset omfang.
Monolith har nogle solide releases på hånden, så jeg er fortrøstningsfuld i forhold til kvaliteten. | j/k
|
|
|
Wehner | Skrevet 24/01-14 17:35 | I hvert fald ikke en video med fokus på udforskning i en åben verden - og med en voldsomt belastende fortæller. Men der er bestemt elementer, der ser spændende ud. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Darkbeat | Skrevet 24/01-14 19:26 | Det virkede lidt Mary-Sue agtigt at man er sådan en ekstrem badass, men det lyder spændende det dér med at man kan 'rekruttere' fjenderne. |
|
|
slk486 | Skrevet 27/01-14 10:16 | Det var noget før weekenden, men ja:) Tror nu ikke det er noget bevist, men det vil tiden nok vise. | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 27/01-14 10:45 | Ud over de deler visse bevægelsesmønstre, så synes jeg ikke det er 1:1, men jeg har heller ikke sammenlignet side om side. Hvorfor skulle monolith kopiere det og hvor skulle de have fået koden fra?
Meh, whatever :) | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 27/01-14 12:20 | Kampsystemet ser heldigvis uendeligt meget bedre ud end AC2. Ellers synes jeg også det ligner, alt for meget. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 27/01-14 12:37 | Jep, kravlemekanikken minder om AC, men kampsystemet ligner mere noget Batman style. | j/k
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 12/08-14 20:37, rettet 12/08-14 20:37 | Jeg har tillid til Monolith. | j/k
|
|
Sumez | Skrevet 12/08-14 20:40 | Spillet kan sagtens blive fornuftigt, tror bare aldrig jeg har set en mere malplaceret IP :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 12/08-14 20:45 | Det kan der være noget om :) | j/k
|
|
|
Xiwana | Skrevet 21/09-14 04:13 | Det ser da spændende ud. Jeg er meget fristet til at springe på en preorder på PS4-versionen fra wowdk til 311,- (dog med toldrisiko). | [inspirational quote here]
|
|
Beano | Skrevet 21/09-14 09:30 | Ser udemærket ud men hver gang jeg har set twitch streams fra spillet, har der være afskyelig meget tearing - så tror jeg venter med at beslutte mig ;) |
|
|
Beano | Skrevet 26/09-14 09:12 | Oversæt eller la' vær'... :D
|
|
Beano | Skrevet 26/09-14 09:37 |
Jeg måtte bukke under og bestille :)
Kunne ikke se tearing i de to anmeldelser heller, så enten bare Twitch streams der var fucked eller så er det rettet. |
|
Darkbeat | Skrevet 26/09-14 14:05 | "Den Mørke Rangers ingame-figurhud"
Jesus Christ! :D |
|
Beano | Skrevet 26/09-14 15:29 | Det er smadret :D |
|
Beano | Skrevet 29/09-14 09:20 | Coolshop lige sat prisen ned til kr 430 på PS4/XB1 udgaverne, værd at bemærke hvis man allerede har bestilt det. |
|
Jmog | Skrevet 30/09-14 09:44 | Så er spillet tilgængeligt på US PSN (og sikkert også US Xbox Live) for 352kr.
Jeg er i gang med at hente det nu. Den fulde download er 28GB, men første chunk (hvorefter man kan starte spillet) er 4,2GB. |
|
Darkbeat | Skrevet 30/09-14 10:12 | Oh wow. Jeg har lige hørt at Nemesis systemet slet ikke er i PS3 og 360 versionerne af spillet, så det er ikke dér man skal spille det. |
|
Beano | Skrevet 30/09-14 10:24 | Det lyder forrykt. |
|
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 10:41, rettet 30/09-14 10:41 | Beano>
Det lyder forrykt.
Læste lige hvad det er, og det lyder for en gangs skyld som om der er en rimelig fornuftig grund til at det er udeladt. Det lyder som et ret krævende system, i forhold til hvor lidt det giver igen. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Jmog | Skrevet 30/09-14 10:55 | Hvor lidt? Alle fremhæver det som spillets største force. At dømme udfra folks oplevelser (glanet fra Neogaf) snakker vi forskellen mellem "fin underholdning" og "årets spil". |
|
Jmog | Skrevet 30/09-14 11:06, rettet 30/09-14 11:07 | Eksempel på Nemesis-systemet (sakset fra Neogaf-tråd):
"After 10+ deaths against the same fucking enemy, I finally managed to kill him today. The fucker was immune to most of my attacks and always had a pack of orcs with him whenever I met him. I've met him several times since the start of the game and never managed to kill him.
I've honestly never held such a grudge against a video game character before. He has leveled from 5 to 20 and caused me so much problems.
I spent 3 hours this afternoon, killing off his captains and leveling up, just to be absolutely butchered when I gathered the courage to attack him again,
Then I interrogated an informer and learned that he fears Caragors (the bear/hound things) and that he's susceptible to stealth kills.
So I tamed a beast and let it loose inside his camp after tracking him there, watched as he fled, and followed him at a distance.
When he was alone on a cliff, I snuck up behind him and slit his throat". |
|
Beano | Skrevet 30/09-14 11:34 | Jeg syntes systemet lyder fedt og gør fjenderne mere personlige end bare kød-dukke nr 3742 :)
Så noget af Boogies stream i dag hvor han flere gange blev besejret og fjenden blev forfremmet som derved gjorde ham endnu sværere til næste forsøg. |
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 11:37, rettet 30/09-14 11:37 | Ok, jeg synes bare Nemesis systemet lyder som et klassisk eksempel på klassisk Molyneux/Elder Scrolls agtig PR fluff, der lyder 1000 gange smartere på papiret, og ikke har nogen reel indflydelse på gameplay.
For mig lyder det også underligt at det er baseret på at bestemt fjender skal undslippe dig og overleve, før det overhovedet har nogen effekt, men den del lader alligevel til at fungere fint, at dømme ud fra anmeldelser.
Det du citerer lyder også lovende, og forudsætter desuden at spillet er decideret udfordrende, hvilket alligevel også er velkomment hvis det passer. Med inspirationskilder som Arkham- og AC-spillene, og status som "open world" spil, er det ikke lige det første man forestiller sig.
Her er et udpluk fra Destructoids anmeldelse:
In theory, it's a very cool idea. But like many hyped-up mechanics, the Nemesis system ultimately becomes gimmicky very quickly. Yes, the names are randomized and some of the appearances look different enough, but after an hour of seeing it in action everything blends together. Orcs don't have unique personalities per se, just unique weaknesses (like insta-stealth kill vulnerability, or a weakness to ranged attacks) and generic parameters. Fights against 90% of the captains, warchiefs, and named enemies in the game feel exactly the same.
(...)
There are also a few unintended consequences of the system that actually make the game less fun. For one, a roughly ten second long, unskippable cutscene has to play for every captain or named character in the area. For example, there could be up to four named enemies in one skirmish along with the intended target. If Talion happens to engage, strike, or otherwise damage any of them, all of them have their own ten second scene and exchange that plays out -- this repeats even if you die and return to the same location.
Initially, this feels pretty cool, and it brings the player into the game even for the most minute confrontation. For instance, after dying by the hands of an enemy and meeting him in battle again, he might say something like "I already killed you once, I'll do it again!" But after watching that scene multiple times over the course of the game and having every fight play out in the same exact manner, it feels like another gimmick.
| Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 30/09-14 11:54 | Se Giant Bomb's video - også de er begejstret for systemet og hvad det åbenlyst tilføjer. |
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 12:07, rettet 30/09-14 12:08 | Har nu også læst flere anmeldelser der er begejstret for det. Men ingen tvivl om at det er noget man skal opleve selv.
Jeg synes spillet lyder lovende, både i forbindelse med udfordringsniveauet og taktikken i at efterlade sine fjender i live. Er faktisk rigtig ked af at de har valgt en Tolkien-setting, hvilket både begrænser spillets omfang og frihed (især i forhold til de nu uundgåelige efterfølgere), og clasher rimelig meget med hele den tone de har valgt at give spillet. Det er vist ikke Tolkien-fans spillet henvender sig til, så meget som det er "dark fantasy"-fans. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Hyakotake | Skrevet 30/09-14 12:28 | Hvordan kan dette spil undgå i slang at blive kaldt "Mordor's Creed"? :-D |
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 12:31 | Det er vel egentlig også sådan det har været anerkendt indtil nu. Men hvis spillet er så godt som folk siger, får det nok frikort. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Herold | Skrevet 30/09-14 12:33 | Jeg spillede det kort på EGX i sidste uge, og animationerne føltes som var de copy-pasted direkte fra Assassins Creed. De har nok købt dem samme sted. :D | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 12:36, rettet 30/09-14 12:37 | Det er ikke utænkeligt. AAA-spil i dag består af så sindssygt mange assets med latterlig høj detaljegrad (og det gælder både grafik, lyd, kode, osv.), at store mængder outsourcing er selvsagt.
Ubisoft er dog så omfattende et firma, at de har studier rundt om i hele verden, som alle bidrager en smule til Assassin's Creed spillene, selvom de ikke officielt er udviklere på dem. Men lige netop motion capture skal nu nok være noget man køber....
edit: Nevermind, Ubisoft Montreal har selvfølgelig også deres eget "Mocap" studio: http://montreal.ubisoft.com/en/studio/services | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Herold | Skrevet 30/09-14 12:56 | Men mon ikke de sælger ud af dem også? Det må være penge at hente i at sælge assets på den måde. Alternativt er der nok kun én måde at være en klatreabe på. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Jmog | Skrevet 30/09-14 13:02 | "For mig lyder det også underligt at det er baseret på at bestemt fjender skal undslippe dig og overleve, før det overhovedet har nogen effekt".
Så vidt jeg har forstået, så længe du ikke har hugget hovedet af en fjende du besejrer, så er der en chance for at han (via healing/mørk magi) overlever og kommer tilbage senere. Skød du en pil igennem hans øje har han nu klap for øjet. Fin detalje. |
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 14:41 | Findes der nogen gode gameplay videoer derude, som viser spillets gameplay uden cutscenes eller scriptede sekvenser fra udgivernes side, men stadig viser spillet fra dets bedste side, og ikke er 20+ minutters langsommelig "let's play"?
Synes det er et spil der drukner utrolig meget i PR-gas, hvilket er synd hvis det virkelig er så godt et spil. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Darkbeat | Skrevet 30/09-14 14:43 | Jep jep. Jeg brændte én af med mine wraith powers og han vendte tilbage senere og råbte "You've burned me once, Ranger. Prepare to die!" da han så mig. Hans ansigt var også svedent helt hvidt og blåt (som sådan nogen wraiths jo er).
En anden ork der var bange for de dér mutanthunde, stak af fra mig på et tidspunkt og da han så mig igen sagde han noget med "You ain't got yer beasts to protect yer now!".
Så ja... Mit umiddelbare indtryk er at der er en utrolig høj detaljegrad når det kommer til lydsiden. Man kan også overhører orkerne snakke om alt muligt, ligesom de dér random badguys i Arkham spillene. |
|
Sumez | Skrevet 30/09-14 14:55, rettet 30/09-14 14:56 | Der er vist ikke noget at sige til at den funktionalitet ikke har kunnet lade sig gøre på "last-gen". Det er vist det første rigtige eksempel jeg har set på et spil hvor generationsskiftet udgør en forskel, såfremt Nemesis systemet har så stor indflydelse på spillet som der påstås. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 30/09-14 14:57 | Darkbeat>
Så ja... Mit umiddelbare indtryk er at der er en utrolig høj detaljegrad når det kommer til lydsiden. Man kan også overhører orkerne snakke om alt muligt, ligesom de dér random badguys i Arkham spillene.
Også noget Giant Bomb er inde på, hvis man orker (tøhø) at se videoen. |
|
Jmog | Skrevet 30/09-14 15:30 | Nu er jeg kommet igang med det og det er godt. Rigtig godt.
Også meget poleret hvad angår grafik, lore info fra Silmarillion etc. Det er kun en styrke at det er sat i LOTR-universet. De udnytter det på alle de gode måder.
Og det tager nærmest ingen tid før Nemesis-systemet udnyttes. Er allerede blevet nakket af den samme kaptajn flere gange. "With you, sweetness, it's always a pleasure", som han sagde efter sin seneste henrettelse af mig. Må se at finde nogen minions jeg kan afhøre, for han er SVÆR. Og bliver sværere for hver gang han nakker mig, det svin.
I øvrigt genialt at lade æteriske drømmestemmer komme ud af PS4 controlleren. Det har den helt rigtige creepy effekt. |
|
Darkbeat | Skrevet 30/09-14 15:31 | Jeg er helt vild med at Dan Ryckert kalder "Silmarilion" for "Cinnamon Girl" in det dér Giantbomb Quick Look :D |
|