|
slk486 | Skrevet 10/10-13 08:36 | De havde mig med steam punk stilen :)
The Direction og The Order er de action spil jeg ser mest frem til på nuværende tidspunkt. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 10/10-13 08:43, rettet 10/10-13 08:44 | The Direction?
Edit: The Division? |
|
slk486 | Skrevet 10/10-13 09:11, rettet 10/10-13 09:11 | Ja, The Division. Brain fart :D | j/k
|
|
Beano | Skrevet 10/10-13 09:13 | Kan smutte :) |
|
|
RaGe | Skrevet 18/02-14 15:35 | Ser lækkert ud og hjælper mod min eye cancer jeg fik af titanfall. | "Better to reign in Hell than serve in Heaven."
|
|
Beano | Skrevet 18/02-14 19:48 | Ser utroligt flot ud men har svært ved at sluge aspeket (sorte borders), og specielt undskyldningen om "cinematisk oplevelse". |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/02-14 21:03 | Ja sikke da noget fis. Sådan noget burde være valgfrit, men det bruges muligvis til at skjule tearing :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
3of19 | Skrevet 18/02-14 21:09 | Ja det er også min tanke. At de måtte skrue ned for opløsningen. |
|
|
|
slk486 | Skrevet 23/05-14 22:22 | Men for sørensen, det ser flot ud. | j/k
|
|
Xiwana | Skrevet 23/05-14 22:25 | Dat next gen cover system! | [inspirational quote here]
|
|
Beano | Skrevet 23/05-14 22:27 | Puha det er flot men hvis den tearing ikke er pga. streamet, så er der vist lang vej hjem. Q2 2015. |
|
slk486 | Skrevet 23/05-14 22:32 | Der er også masser af tid endnu. | j/k
|
|
Darkbeat | Skrevet 24/05-14 04:55 | Shit det er animeret pænt! Det skal nok blive godt. |
|
Dunwich | Skrevet 24/05-14 10:34 | Bede-x>
Ligner en meget statisk scripted version af Gears of War.
Baseret på 28 sekunders reelt gameplay, hvor karakteren står i dækning bag en væg. Godt så. |
|
Dunwich | Skrevet 24/05-14 10:36 | Beano>
Puha det er flot men hvis den tearing ikke er pga. streamet, så er der vist lang vej hjem. Q2 2015.
Tror helt sikkert det er pga streamingen i videoen. Men det kan selvfølgelig også være at demoen er et tidligt build. |
|
Konsolkongen | Skrevet 24/05-14 11:41 | Beano>
Puha det er flot men hvis den tearing ikke er pga. streamet, så er der vist lang vej hjem. Q2 2015.
Og de må MEGET gerne fjerne de sorte bjælker. Det bliver da for træls at spille med :( | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 24/05-14 11:53 | Det er et æsthetisk valg for det filmiske indtryk, så det gør de nok ikke. | j/k
|
|
Sonic | Skrevet 24/05-14 11:54 | Ser dælme lovende ud. | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
Beano | Skrevet 24/05-14 11:59 | slk486>
Det er et æsthetisk valg for det filmiske indtryk, så det gør de nok ikke.
BS, det er et spil og ikke en film skudt til biografformat. Udviklernes dårlige undskyldning :( |
|
Konsolkongen | Skrevet 24/05-14 12:05 | Jep, det er enten brugt for at hæve frameraten, eller skjule screen-tearing :( | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 24/05-14 12:06 | To sider af samme problem ;) |
|
|
Jmog | Skrevet 24/05-14 13:39 | Det er for performance. Man kan sagtens placere tearing i de to øverste linier som de fleste tv skjuler via overscan. Der er langt flere spil som tearer end vi tror. Mange skjuler tearing på den måde.
Gid alle gjorde. Far Cry 3 til konsol ville have nydt godt af det. |
|
|
slk486 | Skrevet 24/05-14 13:42 | Ja det gør man, men man lægger stadig ikke mærke til tearing hvis det ligger i den del :) | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 24/05-14 13:43 | Jaja, VI gør. Mange gør ikke :-)
Jeg tror også at nogle udviklere reelt laver in-engine overscan af denne årsag. |
|
Konsolkongen | Skrevet 24/05-14 13:43, rettet 24/05-14 13:44 | Jeg gjorde, i Wipeout HD. Men det var ikke super slemt, nej :)
Jeg siger bare at det ikke kan ses som en god løsning. De skulle hellere tage sig lidt sammen og gå efter en ordentlig framerate med fuld v-sync :)
EDIT: Jmog>
Helt sikkert. Hovedparten af folk der køber tv rører aldrig ved settings. Og da slet ikke de avancerede. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 24/05-14 13:46 | Bestemt.
Kommer nye tv'er ikke med 1:1 pixel mapping efterhånden? | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 24/05-14 13:47 | Jo det får du når du slår overscan fra, og kildens opløsning er den samme som panelets :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Bede-x | Skrevet 24/05-14 13:49 | Beano>
BS, det er et spil og ikke en film skudt til biografformat. Udviklernes dårlige undskyldning :(
Hvorfor er det i mener, at et sådan valg ikke er lovligt? Også selv om det naturligvis bliver brugt til at hæve performance. Det er der jo masser der gør og der ville vi (ofte) ikke stille spørgsmålstegn ved det stilistiske valg. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Konsolkongen | Skrevet 24/05-14 13:51 | Fordi det vil være irriterende at kigge på :)
Dragons Dogma gjorde lidt af det samme. Det var dog ikke nær så store bjælker. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Jmog | Skrevet 24/05-14 14:00 | Bede-x>
Beano>
BS, det er et spil og ikke en film skudt til biografformat. Udviklernes dårlige undskyldning :(
Hvorfor er det i mener, at et sådan valg ikke er lovligt? Også selv om det naturligvis bliver brugt til at hæve performance. Det er der jo masser der gør og der ville vi (ofte) ikke stille spørgsmålstegn ved det stilistiske valg.
Masser der gør? Mener du film? Det er jo noget andet. Et biograflærred beholder den fulde højde i de fleste biografer (der er undtagelser) og udvider blot billedet i bredden, når det er en 2.35:1 film. Man kan sige at 2.35:1 film faktisk udnytter "displayets" fulde størrelse.
Med TV og de fleste hjemmebioprojektor setups har displayet et fast format på 1.78:1 og så vil et spil som The Order eller Beyond Good And Evil betyde at man får et mindre billede.
Ikke at det gør lige mig noget dog at vi ser et enkelt spil engang imellem som gør det (det er VIRKELIG sjældent), for at hive noget vildt grafisk lir op ad posen. Jeg har dog hhv. Et 50 tommer tv og en 100" projektor/lærred. Havde jeg et 32 tommer tv ville jeg nok blive irriteret.
Og rykke lænestolen tættere på hver gang jeg skulle spille ;-) |
|
Bede-x | Skrevet 24/05-14 14:28, rettet 24/05-14 14:29 | Jmog>
Masser der gør? Mener du film?
Nej, slet ikke. jeg tænker alle de ting en udvikler gør for at opnå den ønskede performance. Det lød et øjeblik som om bjælkerne ikke var et "lovligt" valg. Må man heller ikke sænke fjendeantallet for at opnå performance? Hvad med at give længere tid til at rendere scenen, så frame raten falder eller lade alting foregå i en korridor? Må man sænke opløsningen? Er billigere textur filtrering tilladt. FXAA i stedet for MSAA? SSAO vs. HBAO+?
Der bliver foretaget mængder af valg i enhver given scene, men det fremstod som om, sorte bjælker på en eller anden måde ikke er ok og ikke kan ses som en del af spillets udtryk, modsat alle de andre valg som ligeledes påvirker udtryk/performance?
Det var det, jeg ikke forstod. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Jmog | Skrevet 24/05-14 14:48 | Ahh, så er jeg med. Og helt enig.
Der er i øvrigt en del spil der kører i 1.85:1 (hvilket giver små sorte barrer på et TV) for liiige at få den sidste performance ud af dem. Det er for eksempel grunden til at de to første Trials-spil har så god en framerate på konsol. Jeg ved faktisk ikke om det nyeste også gør det på de gamle konsoller. På PS4 gør det i hvert fald ikke. |
|
|
slk486 | Skrevet 27/05-14 16:05 | Det ser tørt ud over hele linjen. | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 27/05-14 16:16 | Hvilke? | j/k
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 27/05-14 16:42 | PC Delitist. | j/k
|
|
|
Bede-x | Skrevet 27/05-14 16:50, rettet 27/05-14 18:55 | slk486>
Hvilke?
Jeg tror ikke, at det her er tråden til det, men tænk over, hvordan vi får (spirituelle) efterfølgere til nogen af de store klassiske rollespil som Planescape: Torment (i Numenera), Baldur's Gate (Pillars of Eternity), Ultima VII (Divinity) sammen med nogen af de mindre (Legend of Grimrock II, Wasteland II), mens Elite Dangerous og Star Citizen gør sit bedste for at få space sims tilbage. Det ledsages af en understrømning af mindre revivals (Broken Age, Might & Magic, Tex Murphy, Broken Sword, Civilization: BE, Jagged Alliance, osv.) uden at det fjerner fokus fra den kambriske eksplosion af uafhængige projekter, der stikker i alle mulige retninger og de mere, i moderne tid, typiske PC genrer (MMO, MOBA, 4X), hvor der også er en del at hente.
Vil du have et mere præcist svar, må du oprette en tråd til det. Her er en lidt fejlbehæftet og desværre meget ufuldstændig liste af nogen af de titler, der er på vej:
http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/pc-exclusives-of-2014-15-version-3-0-no-indie-31205811/ | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
slk486 | Skrevet 27/05-14 20:21 | Nå, er det bare dem du mener. Ja ja, det hjælper da lidt - især Wasteland, Torment og Pillars, meeen. | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 27/05-14 20:23 | Det er ret typiske PC-spil. Har man aldrig interesseret sig for platformen før, så er det nok heller ikke de titler der får en omvendt :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|