Beano | Skrevet 15/11-13 22:21 | Præcist - ok at sprede indkøbene lidt så de ikke ryger i SoS ;)
Lego Marvel Super Heroes nupper jeg også nogle uger senere. |
|
|
Jmog | Skrevet 23/11-13 23:57, rettet 24/11-13 03:10 | Jmog>
Beano>
Ja men det er stort fy-fy at lave en video/billede sammenligning hvis det ikke er lavet med samme capture udstyr og betingelser. Men ok, face-off preview... bad bad, dick!
Men det gjorde de jo heller ikke?
Som jeg læser det ( http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-face-off-qa) så var det ikke DF der gjorde i nælderne. Det er X1's indstillinger for full range RGB, der er fejlbehæftet.
Det virker næsten for åndssvagt til at være sandt, men det ser ud til at MS aldrig rettede det. En tråd på Neogaf der egentlig handlede om at scaleren (dvs gælder kun spil i non-native opløsning) tilføjer grim edge enhancement har udviklet sig til nu at handle om at full range RGB har knust sort, selvom man også sætter sit display til full range RGB.
RGB-tingen kan absolut rettes med en softwareopdatering fra MS, men det er meget tvivlsomt, om de vil rette på scaleren. Det er med garanti helt bevidst, da det visuelle resultat på mindre TV vil forekomme mindst lige så skarpt som 1080p uden egentlig at være det. Ulempen er fine detaljer, der går tabt, men det vil kun blive opdaget af folk med store displays eller velkalibrerede displays. De uvaskede og uvidende masser vinder. Vi andre taber :-(
*edit*: Tip til X1-ejere. Sæt jeres konsol til limited RGB og tjek om der er en lignende indstilling på jeres display. Det kan også hedde RGB standard eller RGB 16-235. Et mode a la "1080p pure direct" som en del TV bruger vil sandsynligvis defaulte skærmens RGB-indstilling til det samme som den får fra X1.
Kilde |
|
Jmog | Skrevet 24/11-13 00:17 | Tilføjelse. RGB issuet sker KUN når scaleren bruges til at opskalere 720p til 1080p. Ryse, som er 900p, har for eksempel ikke problemet, når det opskaleres til 1080p.
Det vil sige, at hvis man sætter sin X1 til at outputte 720p, så vil BF4, AC4 og Killer Instinct kunne outputte korrekt full range RGB. |
|
Konsolkongen | Skrevet 24/11-13 00:51, rettet 24/11-13 01:00 | Shit det er da retarderet :( Det er ret tydeligt i Dead Rising billedet hvis man kigger efter det. Scaleren i 360 tilføjede også en smule ringing i opskaleringen fra 720p til 1080p, men jeg tror det her er værre.
EDIT: Det ser jo rigtig skidt ud!
http://i.picpar.com/vB0.png
http://i.picpar.com/xB0.png
Også ufatteligt at de ikke kan finde ud af det med korrekte sortlevels, men ikke synderligt overraskende da de også først patchede det ind i den gamle 360'er lang tid efter launch. Hvor de så også var smarte nok til at opfinde deres egen mellemting mellem 16-235 og 0-255... :/
EDIT2: Jeg tvivler på de kan/vil gøre noget ved scaleren. Det kan sagtens være hardwaren der gør det. Jeg håber at de i det mindste gør at spillene i stedet kan outputtes i deres native 720 eller 1080p opløsning. Så kan man lade scaleren i ens TV tage over derfra, der findes da nogle TV modeller derude der kan gøre det markant bedre end det dér :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 24/11-13 01:01, rettet 24/11-13 01:03 | Tænkte ikke engang over at det var derfor det så grimt ud da jeg smed KI på igår. Heldigvis er det rimelig nemt at skifte mellem 1080p og 720p. "Xbox, go to settings" lol
Må lige prøve at checke forskellen.
Edit @kk: ikke særlig mange tv vil gøre det værre end det edge enhancement mareridt. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 24/11-13 03:44, rettet 24/11-13 03:47 | Ok, det er sandsynligvis alle non-1080p spil der er berørt. Grunden til at Ryse ikke er påvirket er at Crytec lod deres egen Engine opskalere de 900p til 1080p. Det scaleren modtager er derfor reelt 1080p, så den lader det være.
Dette billede fra Powerstar Golf er nok det nemmeste eksempel at spotte edge enhancement i:
http://i.imgur.com/TtL4CeY.png
Zoom ind på golfkøllen, så er du ikke det mindste i tvivl. Edge enhancement galore. Jeg troede jeg var blevet det lort kvit, efter jeg holdt op med at købe dvd'er. |
|
slk486 | Skrevet 24/11-13 11:17 | Sweet, sweet ringing. Undrer mig de ikke har brugt et 1080p layer til ui - det var ellers en af de smarte. | j/k
|
|
Naiera | Skrevet 24/11-13 16:25 |
Woa! Det' fandme sindssygt. Sjovt nok kunne jeg ikke en sk*d se på min iPad Mini, men her ved computeren ser det jo FULDSTÆNDIG vanvittigt ud. Der er vist INGEN tvivl om, hvor multiplatformspillene skal spilles i denne generation... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
|
|
Jmog | Skrevet 26/11-13 00:29 | Et andet godt eksempel på scaleren i action. Billede taget offscreen.
|
|
Jmog | Skrevet 26/11-13 00:33, rettet 26/11-13 00:35 | Og her direct capture fra Dead Rising 3 med gamma sat til default værdien:
|
|
slk486 | Skrevet 26/11-13 00:46 | Har godt nok også sat min til 720p, men de må sgu da fixe det inden længe. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 26/11-13 00:52 | En meget nem test man i øvrigt kan lave for at sammenligne de korrekte og de ukorrekte farver. I fuld skærm er de jo fucked, men hvis man snapper spillet til at køre i et vindue, så kører man med korrekte RGB settings. |
|
slk486 | Skrevet 26/11-13 01:00 | Ha :) Er det teori eller testet? | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 26/11-13 02:29 | Ikke af mig selv. En fyr på Neogaf opdagede det ved et tilfælde med Kælder Instinkt. |
|
slk486 | Skrevet 26/11-13 09:16 | Ja ok, så det er testet. Lidt spøjs oversight, men QA har vel ikke haft full range rgb sat op. | j/k
|
|
dRxL | Skrevet 26/11-13 11:39 | Jeg har godt nok aldrig været begejstret for XO, men det virker da som om det er lykkedes dem at ødelægge sig på flere spændende måder end vi kunne forestille os de ville gøre tilbage i maj... Det er da også en slags achievement... :-p | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
slk486 | Skrevet 26/11-13 11:49, rettet 26/11-13 11:50 | Ha ha :)
"Misconstrued what?" - achievement unlocked. | j/k
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 01/12-13 02:49, rettet 01/12-13 02:49 | The Verge har lavet en stor sammenligning hvor det er ret tydeligt hvilke konsekvenser det har at sætte Xbox One til at outputte 1080p i spil der bliver opskaleret. Man må da håbe at det bliver fixet ret hurtigt. Ellers kan man selvfølgelig bare vælge at lade konsollen outputte til 720p.
Link | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
slk486 | Skrevet 01/12-13 09:40, rettet 01/12-13 09:41 | Jep, jeg satte også meget hurtigt min til 720 output. Det er alligevel pt en 720p maskine :) | j/k
|
|