|
Herold | Skrevet 14/05-14 14:44 | Det kommer an på hvem du mener der vandt? :D | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
slk486 | Skrevet 14/05-14 14:54 | Jeg tror ikke rigtig vi så nogen spil der virkelig udnyttede Xbox i modsætning til PS2. Lige bortset fra Doom 3, måske. | j/k
|
|
dRxL | Skrevet 14/05-14 14:54, rettet 14/05-14 14:55 | Jeg reagerede bare på at jeg fandt Wehners udmeldinger, især den med at xbox1 skulle have domineret, lidt for unuancerede.
edit: @slk486: Half Life 2 til xbox1 skulle også være god, omend jeg aldrig har prøvet den. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
Wehner | Skrevet 15/05-14 00:57, rettet 15/05-14 17:59 | Sumez>
Er det ikke lidt sent for den konsolkrig? ;)
Enig. Jeg troede som sagt at det i dag, hvor alle har fået generationen lidt på afstand, var lige så ukontroversielt at sige, at Xbox er teknisk stærkere end PS2, som det er at sige, at PS4 er stærkere end Xbox One. Men sådan kan man jo tage fejl, om end jeg stadig står 100% ved mit udsagn.
For i stedet at vende tilbage til den mere interessante debat om Kinect, så synes jeg, at denne artikel fra Kotaku giver nogle gode bud - inddirekte - på hvorfor Microsoft aldrig skulle have satset så hårdt på Kinecten:
http://kotaku.com/motion-controlled-video-games-are-over-1576471250
Jeg kan huske på mit arbejde, da Wii kom. Flere af kollegaerne - voksne, kedelige non-gamers - købte maskinen på hype og spillede Wii Sports til julefrokosten osv. og forsøgte at belære mig om, at det her var rigtig sjov gaming, fordi alle kan være med, og at en af dem havde lavet en strike. Det snakkede vi længe om. Under et år efter hørte jeg aldrig mere om deres Wiis. Senere gentog det sig, om end i mindre grad, da Kinect kom. Kortlivet begejstring for derefter at glide ud i glemslen. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|
|
Beano | Skrevet 15/05-14 19:57 | Ok tak :) |
|
|
Jmog | Skrevet 16/05-14 12:33 | Det var soleklart, at det først kom næste år. |
|
Bede-x | Skrevet 16/05-14 12:34 | Digital Foundry kommer med lidt spekulationer omkring hvad det betyder at fjerne Kinect og når ligesom dRxL frem til at forskellen mellem PS4 og One nok kommer til at forblive:
Yesterday, another development source, speaking under conditions of anonymity indicated that the Kinect reservation will be made available to game-makers in the upcoming May/June XDK update for the Xbox One. If true, it will help in addressing a key problem Xbox One has faced on more ambitious titles: lower gaming resolution and the lack of native 1080p gameplay in an age where almost all displays are now based on the full HD standard. There's a lack of GPU power in comparison not just to PS4, but also to increasingly cheap PC graphics technology. We've now reached the point where a £100 graphics card like the Radeon R7 260X can meet and even inch ahead of current PS4 results on a great many games, in the process leaving Xbox One for dust.
There's an irony here, too: the 260X has much the same graphics hardware as the Microsoft console - AMD's Bonaire GPU core. There are differences - the R7 260X utilises all 14 compute units built into the architecture, whereas Microsoft disables two, and the R7 260X runs at higher clock speeds - but the gulf in performance is still stark, and overall we have to conclude that returning a 10 per cent GPU time-slice isn't going to close the gap on its own. Developers have been hampered by a PC-like hardware design that is less PC-like than PS4, combined with a less than stellar DirectX driver - a state of affairs that has proved punishing for first-generation software mostly developed with mid-range computers as the target spec. (..)
The good news is that the games will get better, but the return of the Kinect GPU reservation - while welcome - will probably be just one element in any upturn in technical quality. Familiarity with console designs will produce impressive improvements, but that will be true on PS4 as well. In addition to that, while Microsoft develops DirectX 12, Sony has already deployed its own low-level API - called GNM - in addition to its higher-level DX-like equivalent, GNMX.
Removing Kinect from the equation may bring Microsoft closer to a level playing field from a market perspective, then, but at the end of the day the performance gap may remain.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-does-a-kinect-free-xbox-one-mean-more-processing-power-for-games | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Jmog | Skrevet 16/05-14 13:19 | Det burde virkelig give sig selv. Uanset hvor mange ressourcer der er reserveret til Kinect, så ændrer det ikke på at RAM og GPU grundlæggende er langsommere.
Den vil aldrig blive lige så hurtig og PS4 vil altid være bedre til multiplatformtitler.
Eksklusive gode titler er MS' eneste kort. Det er til gengæld et godt kort, hvis de giver den gas. |
|
|
|
GrillBillerDK | Skrevet 16/05-14 16:18 | Jaja.. Ro på... med det der FPS gate...
xbox one kører jo perfekt med de spil der bliver fodret på den...
Lad os nu bare nyde spillende og vendt et par år og se hvad MS Egentligt mente med når de siger at Xbox One er Build for the Future og med The Cloud in minde... | At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
|
|
slk486 | Skrevet 16/05-14 16:28 | Ja, så kan de samtidigt vise os hvad de mente med Kinect. | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 16/05-14 16:33 | Ha ha :D | j/k
|
|
Beano | Skrevet 16/05-14 20:29 | GrillBillerDK>
Jaja.. Ro på... med det der FPS gate...
xbox one kører jo perfekt med de spil der bliver fodret på den...
Resolution-gate?... eller er der åbnet nye gates jeg har misset? :) |
|
Konsolkongen | Skrevet 17/05-14 01:50 | Var "The Cloud" ikke mere eller mindre blevet skudt i jorden af Digital Foundry? De argumenterede ret godt hvorfor det ikke kan bruges til ret meget i virkeligheden.
Hvis MS har tænkt sig at arbejde mere i Cloud så må de snart fremvise noget derfra. Formegentlig E3.
Personligt håber jeg at det aldrig bliver til noget, eller i hvert fald valgfrit. Ellers kunne de ligeså godt ha' holdt fast i always online, som de oprindeligt havde tiltænkt. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 17/05-14 02:50 | Det kommer an på formålet. DF modviste bare at det kan bruges til remote rendering. Med lidt omtanke er der fornuftige ting man kan offloade - AI er en :) | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 17/05-14 02:56 | Nå ja AI nævnte de vidst. Jeg kunne faktisk kun huske at de brugte noget lighting som eksempel :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
enfen | Skrevet 17/05-14 06:59 | Cloud var vel i realiteten bare luft. | What is the Matrix?
|
|
3of19 | Skrevet 17/05-14 08:24 | Nok snarere vand :p |
|
Beano | Skrevet 17/05-14 09:06, rettet 17/05-14 09:08 | slk486>
Det kommer an på formålet. DF modviste bare at det kan bruges til remote rendering. Med lidt omtanke er der fornuftige ting man kan offloade - AI er en :)
Ja, på trods af at det er overhyped, er konceptet ikke uden muligheder, bare hverken nyt eller unikt for MS, Sony kan f.eks. gøre det samme hvis det bliver aktuelt. Dedikerede servers er langt fra et nyt område for dem.
Håber aldrig det bliver aktuelt for single-player titler/campaigns. |
|
slk486 | Skrevet 17/05-14 11:36 | Ja, titler på PS4 (og Wii U) kan gøre nøjagtig det samme - enddag på samme infrastruktur :D Forskellen er at MS pusher det rigtig meget og derfor har API og prisniveau meget kraftig gearet til gaming (iflg div artikler). | j/k
|
|
Bede-x | Skrevet 17/05-14 12:40, rettet 17/05-14 12:45 |
Den her sjov at gennemlæse igen nu hvor Halo War Collectionen lyder til at være på trapperne, oven på Sunset Overdrive previews og Titanfall bundlen og tidspunkt for dlc. Det virker til manden rammer præcist på de fleste punkter undtagen udgivelsesdatoer i tier 2/3 lande. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
|
slk486 | Skrevet 21/05-14 21:42, rettet 21/05-14 22:05 | Jeg boycotter leaks. Det er tarveligt over for udviklerne at ødelægge diverse overraskelser og arbejdet op til, bare fordi en eller anden kejle vil have opmærksomhed. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 21/05-14 21:50 | En post fra Major Nelson kan vel dårligt betegnes som en leak.
Men ellers kan jeg godt følge dig. Events som E3 er markant mere spændende, når man ikke ved på forhånd hvad der vil blive vist. |
|
slk486 | Skrevet 21/05-14 21:51 | Jeg ref'ede til posten før :) | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 21/05-14 22:03 | Ahh, gotcha. |
|
Sumez | Skrevet 22/05-14 08:37, rettet 22/05-14 08:37 | Beano>
Ja, på trods af at det er overhyped, er konceptet ikke uden muligheder, bare hverken nyt eller unikt for MS, Sony kan f.eks. gøre det samme hvis det bliver aktuelt. Dedikerede servers er langt fra et nyt område for dem.
Håber aldrig det bliver aktuelt for single-player titler/campaigns.
Yeah, alle online-spil siden midt-90'erne har jo kørt i hvad der principielt kan beskrives som "the cloud". Og det er også her det gerne må forblive. Jeg ved godt at vi er ved at nå enden af den æra hvor et singleplayer spil kan spilles fuldstændig uafhængigt af faktorer udenfor, men jeg håber vi kan strække det bare en generation endnu... | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 22/05-14 09:28 | Det tror jeg alle vi krydser fingre for og der er da heldigvis både publishers og udviklere, der ønsker det samme. | j/k
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 28/05-14 08:09, rettet 28/05-14 08:12 | Spørgsmålet er også om det er arbejdet værd. Hvis det er tyk Japansk fan service (som det ligner), så er det muligt lokaliserings kræfterne kunne bruges bedre andre steder. | j/k
|
|
Wehner | Skrevet 28/05-14 10:55, rettet 28/05-14 11:17 | Mon ikke spillene enten bliver oversat eller udkommer til flere platforme (eller begge dele), for apropos "meget begrænset marked", så må Xbox One-arkedet i Japan vel nærmest være eksemplificeringen af det. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
slk486 | Skrevet 28/05-14 11:03 | Ha! Touche :D | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 28/05-14 12:21, rettet 28/05-14 12:21 | Hmmm. Jeg kan forstå dem på håndholdte, men på storskærmen? Not so much. | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 03/06-14 00:18 | Hvad er det for en realunch du taler om? | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 03/06-14 00:24 | Nåh. Relaunch my a**. Bare ny SKU :) | j/k
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 03/06-14 00:50 | Spændt på at se om det kan løfte salget særlig meget inden E3. De burde have gjort et stort nummer ud af det til E3 og have det som release/relaunch af den nye diskinected Xbox. | j/k
|
|