|
slk486 | Skrevet 12/09-13 08:44, rettet 12/09-13 08:44 | ^ Det er digitalt. | j/k
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 12/09-13 08:52, rettet 12/09-13 09:33 | Xbox One kræver ikke længere at digitale-spil skal have en demo. Det er en ærgerlig beslutning. Imo er det noget af det bedste ved XBLA.
Edit: link rettet. Jeg ved ikke lige hvordan det link havde sneget sig ind der, men nu skulle det hvert fald være sfw.
Shacknews link | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Beano | Skrevet 12/09-13 08:53 | øh forkert link??
(i hvert fald ikke arbejdssikkert at klikke på!!!) |
|
KTC | Skrevet 12/09-13 08:58 | Det er godt nok tidligt du ser porn ;) | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Beano | Skrevet 12/09-13 09:02 | Bare lidt om XXX-Box :D |
|
slk486 | Skrevet 12/09-13 09:03 | Ha ha .:) | j/k
|
|
Beano | Skrevet 12/09-13 09:33, rettet 12/09-13 09:33 | Yderligere indikering af at Kinect reelt ikke er frivilligt at have tilkoblet for spil, som mange ellers fornyeligt begyndte at tro...
Were you not tempted to remove Kinect from the Xbox One box?
Kinect is at the heart of the architecture of what we are with Xbox One, our developers love the fact it is consistent and that they can develop confident that the technology is there for them to create experiences and enhancements in games with its use of voice, gesture and the recognition of you in the room. All of that richness needs to be consistent across Xbox One. So no, we are clear on our vision and our strategy for the hardware, the platform, the services and the content.
http://www.mcvuk.com/news/read/xbox-we-wouldn-t-trade-places-with-anyone/0120873 |
|
|
Beano | Skrevet 18/09-13 09:31 | Ja puha, det virker noget slapt - håber ikke det bliver et generelt issue på nogen af maskinerne :P |
|
enfen | Skrevet 18/09-13 10:33 | Så ligner det jo bare Xbox360 all over again. | What is the Matrix?
|
|
Greaseball | Skrevet 18/09-13 15:40 | Mon ikke det bare er et spørgsmål om at mange launchtitler tit er udviklet på ikke færdig hardware for at blive færdig til tiden? |
|
slk486 | Skrevet 19/09-13 16:20, rettet 19/09-13 16:20 | Spøjst nok har Amazon lige opdateret deres release date på CoD Ghosts til XO, så det nu kommer d. 5 - altså 2 uger før konsollen... :D Don't ask how I know ;) | j/k
|
|
|
Jmog | Skrevet 21/09-13 18:23 | Men de vil begge være nødt til at være tændt. Så har man for mange penge at fyre af på strøm. |
|
Beano | Skrevet 21/09-13 21:35 | Ja det er tåbeligt - køb en HDMI switch, de koster ikke alverden. |
|
slk486 | Skrevet 22/09-13 01:01 | MS kunne have lavet passthrough, som mange moderne forstærkere har, hvor de ikke behøver at være tændt. Har de sikkert ikke med deres fancy overlay, men det ville have været en god ide. | j/k
|
|
|
Jmog | Skrevet 28/09-13 00:56 | Så fik jeg prøvet X1-controlleren. Der kommer en længere beskrivelse ovre på Geekculture, når jeg har fået skrevet artiklerne om Eurogamer Expo færdig, men her kommer nogle korte indtryk:
D-pad er endelig fikset. Den bruger nu mikroswitches og føles som den på PS Vita.
Triggers med rumble føles... spøjst. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er godt eller ligegyldigt.
Sticks virker som om overfladen er lidt mindre end normalt. En lille smule irriterende.
Ergonomien... ja, den ligger lige så behageligt i hånden som den plejer, men de har lavet en grov designfejl, så det nu er ret akavet at trykke på skulderknapperne (ikke triggers, de er fine). Det er stort set umuligt med en voksen mands hænder at trykke skulderknapperne ind med fingerspidserne/yderste led på pegefingrene. Det kan kun gøres med led nummer to, der hviler på knapperne, hvilket ikke er optimalt.
Det overrasker mig virkelig, men på controller-siden... har Sony vundet. Klart endda, for der er intet jeg kan kritisere ved DS4. |
|
slk486 | Skrevet 28/09-13 01:25, rettet 28/09-13 01:27 | Nice, tak for den lille "tidbit" :) Glæder mig rigtig meget til at have begge to imellem hænderne. Har endda bestil... ahem... CoD .. ahem.. for at prøve feedback i triggeren. Går ud fra Sony har fixet deres triggers fornuftigt så? | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 28/09-13 11:17 | De er fremragende. Tjek min beskrivelse ovre i IFA-artiklen under afsnittet "Playstation 4 - de første indtryk". Det er ca. 3/4 nede.
IFA-artikel med PS4 indtryk |
|
|
la0s | Skrevet 07/10-13 00:03 | Jmog>
på controller-siden... har Sony vundet. Klart endda, for der er intet jeg kan kritisere ved DS4.
Nope. Sony holder stadig fast i at placere d-pad'et det bedste sted ergonomisk set, de burde bytte om på analog og d-pad. Man bruger jo analog så meget mere. Og hvis den plads ikke er den mest ideelle plads til en tommel, hvorfor startede Sony ellers med at smide deres eneste input derop i de gamle PSX-dage?
(Og for the record, skal jeg have en konsol bliver det en PS4, så det handler ikke om noget så dumt som brand-bias). | Hvad sker der?
|
|
Jmog | Skrevet 07/10-13 01:33, rettet 07/10-13 06:22 | la0s>
Sony holder stadig fast i at placere d-pad'et det bedste sted ergonomisk set, de burde bytte om på analog og d-pad.
Jeg ville have været enig FØR jeg prøvede controlleren. Som jeg skrev i beskrivelsen, så gør den nye form på DS4 at tommelfingene falder anderledes, så det føles meget mere rigtigt med symmetriske sticks i forhold til DS3. |
|
enfen | Skrevet 07/10-13 13:53 | Mit hurtige svar ville også være, at analog sticks på Xboxs controller er bedre placeret end ditto på Sonys. Men nu har jeg ikke prøvet den nye DS4, så jeg venter med mit svar :) | What is the Matrix?
|
|
spectre | Skrevet 07/10-13 18:14 | Er analog sticks stivere end dem på ps1-2-3? Ud over placering af venstre Stick så er det at de er så løse mit andet kritik punkt. Det er sikkert en vanesag men jeg synes de er alt for løse. | Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
|
|
Jmog | Skrevet 07/10-13 18:46 | Ja, de er stivere. Føles som dem på Xbox 360 controlleren. |
|
Naiera | Skrevet 07/10-13 18:50 | De er hoar!
| THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
|
|
slk486 | Skrevet 07/10-13 21:23 | ^ Hvem er det?
@1up: Synes kun blødheden/stivheden overhovedet betyder noget hvis der er for meget deadzone. | j/k
|
|
enfen | Skrevet 08/10-13 06:45 | En eller anden reality gut, der bliver latterliggjort i Dybvaaad på Zulu :) | What is the Matrix?
|
|
slk486 | Skrevet 08/10-13 08:54 | Ah :) | j/k
|
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 28/10-13 07:11, rettet 28/10-13 07:17 | Der går stærke rygter i øjeblikket:
-Pete Dodd (Famous Mortimor på NEOGAF), en "insider", der tidligere har lækket information om Xbox One/PS4 lanceringsdatoerne, udsættelse af Driveclub, etc., tirre med information om at tingene ikke går særlig glat på OS-siden af Xbox One, som svar på en tydeligt fingeret promoveringsvideo af selvsamme fra MS.
-Dodd, søger bekræftelse blandt sine kilder, og skriver følgende blog indlæg: http://doddscientifics.com/2013/10/28/xbox-one-os-and-xbox-live-issues-bouncing-about-as-we-approach-launch/. Der rapporteres om store problemer med integrationen mellem de forskelle dele af OS'et såsom friendslist, achievements og livechat.
-Dodd kommer sidenhen med følgende tillæg:
Him: I can explain why this would be a challenge to fix, if you need some clarification.
Me: Yes, please!
Him: Alright, the problem stems from the fact that it's both launching on the 22nd, and each team has had to write their system to write their party system to handle party hand-offs from the OS side. So if you change the way the way the system handles matchmaking or parties or voice chat in parties or voice chat in games, you run the risk of breaking every released game's individual API, because you have to account for how each individual game's XBL functionality is written. However, the way it is now is a huge cluster mess of probs.
So, in a weird way, they can't fix it on the OS side. What you could do is you could write an all encompassing XBL-API and hand it to each dev. But then you'd have to make that the standard, the OS side would have to be patched to recognize only api handshakes from the game to the OS with that particular code. Meaning some games would still end up breaking, but it'd be fewer. And it'd be more future proof.
No word on what MS is going to do about it though, and with the trouble they are having pushing online clients to Thunderhead to begin with.
They have bigger fish to fry if they want their next 6-months of titles to launch on time.
-Jeff Gerstmann (Giantbomb) kommenterer via Twitter at han ikke ved noget specifikt, men at han ikke har set MS vise styresystemet frem live i offentligt forum.
-Marcus Beer (Annoyed gamer) kommentere via Twitter at "It's one of many storms incoming I fear" som svar på rygterne.
-Der afventes yderligere bekræftelse fra de sædvanlige kilder (CBOAT etc.).
Følg tråden her:
Neogaf-tråd | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Sonic | Skrevet 28/10-13 08:31 | Hehe, de viste et par glimpses af deres OS for noget tid siden, og det var glitchy as hell. Som jeg siger, alt omkring denne kommende generation er super rushed. De snubler nærmest over deres egne fødder, for at få deres konsol ud før de andre. Hvorfor ikke tage det stille og roligt, og levere et solidt produkt? | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
Beano | Skrevet 28/10-13 08:42, rettet 28/10-13 08:42 | Geeezuz... sikke en shitstorm de kommer ud i hvis (!) det passer og MS går på markedet med det :O
Jeg har dog svært ved at se de gør det. |
|
slk486 | Skrevet 28/10-13 08:49 | Det virker mest som om MS lige pludselig fik travlt, fordi Sony viste sig at være længere end troet? Sony's stride virker meget hensigtsfuld og veloplagt. Forhåbentlig bliver XO deres Windows 8.1 og ikke deres Vista :) | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 28/10-13 09:07, rettet 28/10-13 09:07 | Jeg tror også i dette tilfælde at det er smartest ;) Konsol OS'er er efterhånden ikke noget at spøge med. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 28/10-13 09:19, rettet 28/10-13 09:55 | (info slettet da det allerede er nævnt længere oppe - duh) |
|
slk486 | Skrevet 28/10-13 09:22 | Rygtet siger dog at så længe man bare spiller et spil er det fint nok, problemet ligger i baggrundsapps, party chat og multiplayer... Siger rygtet... | j/k
|
|
Beano | Skrevet 28/10-13 09:24 | Ja, online features er en detalje for COD og BF fans ... :P |
|
slk486 | Skrevet 28/10-13 09:25 | Helt klart :D Har jo sådan set hidtil været MS største force. Jeg mente bare at for nogen har det ingen betydning om det virker ordentligt fra starten. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 28/10-13 09:28 | Klart nok :) |
|
|
Beano | Skrevet 28/10-13 11:37 | God start men halv-løsning da mikrofoner ikke er blokeret ;) |
|
|
slk486 | Skrevet 30/10-13 08:20, rettet 30/10-13 08:21 | Titanfall på PS4 et år efter, ville også være ligegyldigt :)
Ikke så tit man ser en udvikler lave kede smileys over deres publisher. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 30/10-13 08:26 | Nemli... "I want back, Kotick!... Pleeeeeeeese!" |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 30/10-13 10:31 | Det er en rigtig interessant udvikling, og den nye aftale må vel næsten ses som et svar på de seneste par dages storm. Jeg gad nok vide hvor mange penge MS har smidt efter sådan en eksklusiv-aftale. Måske den svagere hardware skaber flere eksklusiv-aftaler, får MS til at satse stort på first party-titler. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Beano | Skrevet 30/10-13 10:39, rettet 30/10-13 10:39 | Aftalen er næppe lige klasket sammen de sidste par dage, men timing af annonceringen derimod... :) |
|