slk486 | Skrevet 17/06-13 10:52 | Last of us er jo ikke lavet efter Tomb Raider, så det kan kun være tilfældigt. Ligesom "Ellen Page" i både Last of Us og Two Souls :) | j/k
|
|
Sumez | Skrevet 17/06-13 10:57 | Så "sjov" synes jeg nu heller ikke U2 er, de forsøger da at holde en nogenlunde alvorlig tone, og især dialogen, skuespillet og den måde de præsenteres på, synes jeg kun underbygger dette. Samtidig er det da heller ikke fordi Tomb Raider er trist og dommedagsagtigt hele tiden - når Lara f.eks. skøjter ned af en bakke med et styrtet fly på nakken, oser det da af Indiana Jones-agtig tjubang-eventyr.
Det er selvfølgelig også længe siden jeg har spillet U2, og jeg kan godt til dels se hvad du mener, men udover at jeg ikke synes forskellen er så stor som du gør den til, kan jeg heller ikke se hvordan det betyder at de kvaliteter U2's fortællemoder besidder, ikke kan bruges til at fortælle en mere seriøs og medrivende fortælling. Rent faktisk mener jeg at de ville være perfekt til det. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
Darkbeat | Skrevet 17/06-13 18:29 | Det er faktisk en rimeligt god dodge mechanic. Før man får counters bruger man B til at dodge væk og det animere ret godt når Lara gør sig mindre og kaster sig væk for at undgå at blive ramt. |
|
|
Sumez | Skrevet 17/06-13 18:44 | Det var Arrow To The Knee joken jeg refererede til :) Er også selv ret glad for det counter move. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Darkbeat | Skrevet 17/06-13 19:11 | Nåh ja :D |
|
Sumez | Skrevet 19/06-13 11:26, rettet 19/06-13 11:27 | Level designet er virkelig skarpt! Jeg er kommet en smule videre (nok 50% inde nu), og det er kun blevet stærkere på de punkter jeg allerede har nævnt. Alle områder er bundet intelligent sammen, og det fungerer godt den måde man gelejdes gennem en fast vej med skudkampe og småpuzzles i bedste Uncharted-stil når man kommer til et nyt område, men samtidig får mulighed for at udforske området frit efter man er kommet videre, og det er gjort på en rigtig naturlig måde. Det er ikke bare "free roaming unlocked" eller sådan noget, men nye egenskaber eller småændringer i kortet der gør det muligt at bevæge sig mere frit omkring.
Det er tydeligt at der er lagt stort arbejde i at få den del til at fungere, og det giver en langt mere tilfredsstillende spiloplevelse, synes jeg. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 19/06-13 12:17 | Sumez>
Det var Arrow To The Knee joken jeg refererede til :) Er også selv ret glad for det counter move.
I used to be good at Tomb Raider.
But then I took an arrow in the knee. | The medium is the message.
|
|
|
Darkbeat | Skrevet 22/06-13 01:15 | Never5get |
|
|
slk486 | Skrevet 19/11-13 09:19 | Men er det værd at spille igennem igen? Ellers naturligvis en bonus for dem der skippede det i første omgang. | j/k
|
|
DeluxScan | Skrevet 09/01-14 08:41, rettet 09/01-14 08:42 | Jeg har med vilje udskudt købet af det nye TR, fordi det så ud til at være alt for meget skyden og renden i dækning. Nu har jeg købt det, og jeg er vildt skuffet - men det var jeg forberedt på.
Spillet er i sig selv godt nok - nok en 8/10 - men det er bare IKKE Tomb Raider. Det er præcis den klamme klon af GoW og Uncharted, jeg frygtede. I Underworld var det 10% fight og 90% tomb raiding. Her er det omvendt, og det passer mig altså ikke. Overhovedet.
Puzzles er jo kernen i TR spillene, og her er de nærmest ikke-eksisterende, og når der endelig er et, så er det så nemt og ligefremt, at det kan være ligemeget.
Tomb Raider 2013 er hermed et af mine absolutte hadespil ever, ikke fordi spillet som sådan stinker, men fordi det egenhændigt har udvandet og forplumret den spilserie, som Crystal Dynamics selv reddede fra døden med 3 fænomenale eventyr - altså indtil denne stinker.
Man kan sige meget om Underworld og de andre spil i serien, men det er der langt de fleste af mine spiltimer har ligget i sidste generation, og deres puzzles og locations er simpelthen geniale.
Jeg er skuffet og trist over at se, hvordan alt det, der var unikt ved TR nu er smidt ad h til til fordel for hjernedødt, try-and-die Gears gameplay. Øv, hvor jeg hader det. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
millennium | Skrevet 09/01-14 08:50, rettet 09/01-14 08:54 | Det er rigtigt, at det ikke er "klassisk" Tomb Raider, men det var IMO også et korrekt skridt at tage. Var "kernen" blevet genbrugt havde jeg personligt kritiseret det for at være "for meget at det samme - bare med flottere grafik". | The medium is the message.
|
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 08:55, rettet 09/01-14 08:55 | Damned if you do...
Måske lytter CD til kritikken af at der netop manglede lidt mere tomb raidery, så vi får lidt mere af det i en 2'er. Ville passe mig fint. | j/k
|
|
millennium | Skrevet 09/01-14 08:56, rettet 09/01-14 09:04 | Exactly. Tomb Raider 2013 var en rigtig reboot - måden at frigøre sig fra gamle bånd. De tager myten og genstarter den på en frisk, uden at kigge sig aaalt for meget tilbage. Og muligvis kan TR konceptet redefinere sig i fremtiden.
Var det ikke Nietzche der skrev "to create something new, you must first destroy something old" ... bare på tysk. :-P | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 09:34 | Jeg er glad for TR 2013 rebooten da spillet er underholdende og har andre tiltag men er enig i meget af DS's kritik - der er ikke meget TR at spore. Det ærgrer mig at de fordummede puzzles og udforskning fuldstændigt for at holde tempoet oppe og ikke turde udfordre spilleren det mindste. Selv de frivillige puzzle områder man kunne "udforske" var grinagtigt simple - her havde de netop chancen uden at knække spillets flow. Burde være muligt at lave et moderne TR med ordenlige puzzles. |
|
Sumez | Skrevet 09/01-14 09:56 | Tja, jeg synes alligevel det føles væsentlig mere nyt og frisk end Underworld gjorde, selvom det, indrømmet, ikke er er noget særlig originalt spil. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 10:13 | Underworld er et bedre TR spil mens TR 2013 er et bedre action spil :) |
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 10:21 | Mon ikke gameplay mekanikken fra 2013 ville fungerer rigtig godt i en mere raideristisk klassisk TR? Jeg forsøgte for ikke så længe siden at spille underworld (eller var det legends?) og kunne slet ikke komme til tåls med selve mekanikken. Havde ellers ikke spillet TR siden PS1 tor jeg, men følte egentlig ikke det havde rykket sig specielt meget. | j/k
|
|
Sumez | Skrevet 09/01-14 10:29 | Jo, tror sagtens man kunne presse et mere puzzle-orienteret design ind i TR2013's engine, og få et rigtig godt spil ud af det.
Må indrømme at jeg også savnede det, men i sidste ende synes jeg 2013 er et klart bedre spil, hvor Underworld faldt lidt gennem i kraft af at det ikke rigtig gør noget der får det til at skille sig ud. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 10:33 | En smule mindre håndholdelse ( :D ) og større vægt på arkeologiske puzzles ville jeg bestemt også være fan af. | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 11:03, rettet 09/01-14 11:05 | Ja. Dem havde jeg lige glemt. De fyldte nok ikke så meget i min bevidsthed :) | j/k
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 11:06 | Sumez>
Jo, tror sagtens man kunne presse et mere puzzle-orienteret design ind i TR2013's engine, og få et rigtig godt spil ud af det.
Absolut - evt. gøre de fleste puzzle-rooms/dungeons områder frivillige som i TR 2013, men bare meget mere kød på benet. |
|
DeluxScan | Skrevet 09/01-14 11:34, rettet 09/01-14 11:34 | "To create something new, one must first destroy something old" - sandt nok, men hvorfor lige ødelægge det aspekt af TR, der netop gør det til TR og ikke til den GoW klon, det er nu?
Hvorfor ikke reboote noget andet... F.eks. blot ved at beholde alt spilmekanikken som nævnt (Excl. quick time events) i et klassisk TR spil? Det ville være lidt spild af et godt kampsystem, men det var vel også på tide, TR fik et der virker.
Som Sumez siger, så kunne der sagtens være skruet op for puzzles uden at det af den grund ville være et mindre 'reboot'. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 11:41 | Jeg kan slet ikke se noget GoW i TR 2013. En masse Uncharted, ja. | j/k
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 11:42 | Samme her |
|
millennium | Skrevet 09/01-14 12:09, rettet 09/01-14 12:12 | GoW? I TR? Hvor?
Hver gang jeg spiller GoW bliver jeg overrasket over dets fikserede kamera. GoW er nærmere en pænere udgange af Dragon's Lair. :-)
Uncharted er da helt klart en giga-inspiration, og Uncharted1 var sikkert også lavet med tideligere TR spil i tankerne. Tror dog at et øget fokus på puzzels havde forringet historiens fremdrift lidt, og historien var ret vigtig for at reboote karakteren, IMO.
Hvis man skal spole tiden helt tilbage, så synes jeg faktisk ikke det første TR havde særligt mange puzzles. Det havde momentsvise skydescener (stakkels dyr), lidt træk-i-håndtag puzzles og en masse, masse eksplorativ fryd. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 12:13, rettet 09/01-14 12:14 | Som sagt : mere substans i de frivillige områder/dungeons vil ikke hæmme fremdriften. |
|
Sumez | Skrevet 09/01-14 12:16 | GoW, Dragon's Lair? Hvad?
Er du sikker på det er Gears of War du snakker om? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 09/01-14 12:17 | GoW=God of War
Gears= Gears of War
:) |
|
Sumez | Skrevet 09/01-14 12:19 | Jeg er temmelig sikker på at DeluxScan snakker om Gears, og ikke God. Anyway, ingen af de to titler har den mindste smule til fælles med Dragon's Lair | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 09/01-14 12:20, rettet 09/01-14 12:39 | Det er også sådan jeg forstår det. :) Jeg har ikke xbox, så Gears of War er helt ude af min bevidsthed.
God of Wars over-cinematisk koncept har nu altid mindet mig om Dragon's Lairs koncept. Men det er nok bare mig. | The medium is the message.
|
|
slk486 | Skrevet 09/01-14 12:21, rettet 09/01-14 12:22 | ... eller TR 2013. Jeg tænkte nu nok han talte om Gears - deraf min kommentar. | j/k
|
|
|
DeluxScan | Skrevet 10/01-14 06:53 | Yes, Gears. Mest pga. alt den forbandede tid, man bruger på at ligge i dækning bag et eller andet. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
|
Sonic | Skrevet 14/01-14 14:28 | Double dipper når det koster 99,- ^^ | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
Konsolkongen | Skrevet 14/01-14 14:46 | Samme her. Det ser rigtig godt ud. Og PS3 versionen er der ellers ikke noget at sætte en finger på :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
slk486 | Skrevet 14/01-14 15:30 | Jep, double dip for mig også - når det falder. | j/k
|
|
Dunwich | Skrevet 14/01-14 17:12 |
Rant On.
Ja, men kan I huske da der virkelig var forskel på grafikken, fra generation til generation? Det er der ikke længere. Nu er det mere noget a la "se hvor lidt pænere vores vand er", "se hvor vi kan tegne en pænere sky, langt ude i distancen" (det argument bruger de endda i TR videoen).
Det er som om, at de eneste der synes næste generation skal/er starte(t), er producenterne, for kunderne ser ikke rigtigt ud til at gide det endnu. Check butikkerne i bybilledet - alt PS4 har fået en lille plads, gemt væk i et hjørne af butikken (Fona, Gamestop).
Det bliver sjovt at se, når XBone bliver udgivet herhjemme, om 360 kapaciteten i butikkerne må vige pladsen, eller om det ligeså stille forsvinder af sig selv, med alle de Xbone spil der er lige på trapperne.
Rant Off. |
|
Beano | Skrevet 14/01-14 17:21 | Nu er TR ikke et next-gen spil, så ... |
|
Dunwich | Skrevet 14/01-14 17:38 | Hvad er PS4 udgaven så? |
|
Beano | Skrevet 14/01-14 17:42, rettet 14/01-14 17:43 | Port af PS3/360 versionen med bedre textures, effekter, etc. Tro ikke salgssnakken om "rebuilt for next-gen".
Personligt venter jeg også på et stort prisfald - "dobbel dipper" ikke til fuld pris. |
|
Sonic | Skrevet 14/01-14 17:49 | Jeg ser det lidt som en HD texture DLC, så ja, den skal ned i pris :) | Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
Papand | Skrevet 14/01-14 18:28 | Dunwich>
Det er som om, at de eneste der synes næste generation skal/er starte(t), er producenterne, for kunderne ser ikke rigtigt ud til at gide det endnu. Check butikkerne i bybilledet - alt PS4 har fået en lille plads, gemt væk i et hjørne af butikken (Fona, Gamestop).
Der findes ingen maskiner at sælge, så hvorfor skulle de give det mere plads?
Jeg tror vi skal over sommeren, før next-gen for alvor overtager butikshylderne. Til den tid burde det være en lagervare og så er det selvfølgelig langt mere interessant. | Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
|
|
Sumez | Skrevet 14/01-14 18:40, rettet 14/01-14 18:40 | Ja, sådan har det været hver gang der er kommet nye konsoller. PS4 har også solgt ekstremt godt. Er dog enig i at det ikke føles som noget særligt generationsskift. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|