Wehner | Skrevet 22/09-12 12:21 | Jeg måtte desværre af med mit gammeldags med gode stereoanlæg i dag - og samtidig har jeg et stykke tid villet skifte mine pc-højttalere ud til et sæt uden subwoofer for at få en klarere bas.
Jeg vil fortsat have en eller anden form for anlæg, hvor mine mange cd'er kan sættes direkte i uden indblanding af computeren, men jeg tænkte, om man kunne finde en smart løsning, så anlæg og pc deler højttalere for at spare plads. Gerne med trådløs forbindelse fra anlæg til højttalere, da de skal stå ved computeren og anlægget hele i stuens andet hjørne. Højttalerne skal også have en form for lydindgang til min Xbox 360.
Ideer anyone? Jeg er helt blank her, så lidt inspiration til at komme i gang ville være super. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Darkbeat | Skrevet 22/09-12 12:35, rettet 22/09-12 12:36 | Jeg ved ikke lige hvad der er muligt trådløst, men jeg ved at de har et væld af forksellige switchboxes hos AV cables og der er måske noget dér man kan sætte imellem, alt efter hvilken type kabler du bruger
http://www.av-cables.dk/
*EDIT* Aha... De har også trådløs lyd og højtalere: http://www.av-cables.dk/traadloes-lyd-video/ |
|
KillerBean2 | Skrevet 22/09-12 12:53 | Hvis du har penge som skidt, kan du gå efter noget Dynaudio Xeo. To højttalere, to sendere og en "alm." CD-afspiller, så skulle det vist dække dit behov ;) | AV Intelligent Terminal
|
|
|
Naiera | Skrevet 22/09-12 13:55 | Udover Xeo findes trådløse højttalere ikke. Eller, det gør de, men så er det noget lort. Og du skal selvfølgelig stadig have strøm til højttaleren alligevel, så jeg kan ikke helt se pointen. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
Wehner | Skrevet 22/09-12 14:14 | Pointen var at have pc, 360 og højttalere i én ende af rummet og så anlæg i den anden, men koblet til de samme højttalere uden at trække kabler hele vejen rundt. Jeg synes selv idéen var god :) | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
Naiera | Skrevet 22/09-12 14:23 | Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle lade sig gøre. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
|
Naiera | Skrevet 22/09-12 16:56 | De er vel OK, men hvis du vil bruge lidt flere penge kan du få _rigtige_ aktive studiehøjttalere, som er milevidt fra sådan noget Creative halløj.
Jeg bruger selv et sæt KRK RP 5 G2 til min computer, sammen med et M-Audio Fast Track eksternt lydkort. Begge fra 4sound, som har to butikker i Aalborg. Mindre end 2400,- kan selvfølgelig også gøre det; de har et ret stort udvalg af den slags.
Studiehøjttalere hos 4Sound | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Persona 3 Reload
|
|
neros | Skrevet 22/09-12 18:11 | Jeg leder faktisk også efter sådan et par aktive højtalere uden grim kasse (subwoofer) på gulvet. Siden der hos 4Sound ligner noget jeg leder efter ;-) | Bashful Neophyte
|
|
|
|
|
neros | Skrevet 23/09-12 17:47, rettet 23/09-12 17:48 |
Så dem godt men glemte at spørge ind til dem på træffet. De ser rigtig gode ud. Jeg har nok ikke tænkt mig at give mere end 1500-1600kr så det prisleje ligger fint for mig ;-) | Bashful Neophyte
|
|
Wehner | Skrevet 25/12-12 14:34 | Naiera>
Jeg bruger selv et sæt KRK RP 5 G2 til min computer, sammen med et M-Audio Fast Track eksternt lydkort.
Jeg har faktisk lige fået et M-Audio Fast Track Pro. Men hvordan styrer man bas/diskant, hvis man vælger sådan et setup, du foreslår? | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
|