X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid: Ground Zeroes


Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 11:00 
Nyt MGS spil annonceret... Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Ikke meget info om det endnu men bliver open world og en åbenbart endnu en prequel titel med Big Boss (efter Peace Walker?).
Platform(e) ikke nævnt, men blev fremvist på en PC. Så mon ikke det er en next-gen konsol titel?

Eurogamer nyheden:
Se hele indlægget
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 10/12-13 19:21 
Det er 2 forskellige. Derfor jeg har bedt om svar.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 10/12-13 22:49, rettet 10/12-13 22:52 
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-13 23:34 
Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/12-13 23:42 
Ja, tak :)
j/k
SonicSonicSkrevet 10/12-13 23:51 
Oh i marts. Der kommer en del i marts efterhånden. :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 11/12-13 09:18 
Godt at se Konami sælge download til billigere penge end physical.
Per SPer SSkrevet 11/12-13 17:20 
Nu irriterer det mig voldsomt at jeg stadigvæk får bekræftelse på at Xbox One og PS4 versionerne kun står som download.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 12/12-13 16:11 
Per S>
Jeps, men nu er der jo tvivl om hvad der så er korrekt og inden der bliver for meget ballade, som resulterer i umodent internet-drama, så kan vi jo trods alt få det afklaret direkte fra hestens mund allerede i morgen. :)

Det var ikke til dig, bare en generel tanke/info. Fik også den fornemmelse, at overstående pressetekst var en slags kort version af teksten i den anden tråd :)
BeanoBeanoSkrevet 09/02-14 21:33 
PS4 versionen til kr 260,- inkl gratis forsendelse...

http://www.amazon.co.uk/Metal-Gear-Solid-Ground-Zeroes/dp/B00I989HJ0/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-14 23:42 
Det skulle kun være to timer langt, eller er det bare rygter jeg har hørt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/02-14 00:06 
Nej, den skulle være god nok. Ground Zeroes skulle være tænkt som en slags "demo" til Phantom Pain.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-14 00:07 
Det er godt nok frækt. Jeg er glad for den kommer på disc, men så venter jeg nok til det bliver halv pris :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 10/02-14 10:05 
Pre-order cancelled!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AmbyAmbySkrevet 10/02-14 10:26 
Pre-order cancelled! x2
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 10/02-14 10:30, rettet 10/02-14 11:00 
Darkbeat>
Nej, den skulle være god nok. Ground Zeroes skulle være tænkt som en slags "demo" til Phantom Pain.

Det kan gennemføres på ca 2 timer men der er sideaktiviteter, så vidt jeg forstår?

Ja... MGS5: Prologue
SumezSumezSkrevet 10/02-14 10:37, rettet 10/02-14 10:38 
2 timer er en god længde, synes jeg.

Selvfølgelig under den forudsætning at der er tale om 2 timers gameplay, og ikke ca. 1½ times mellemsekvenser og radio-dialoger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/02-14 10:57 
Enig. Dejligt med et spil uden fylde for fyldens skyld.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/02-14 10:59 
Til sammenligning er det "prolog-spil" til Dead Rising 2, der blev udgivet på XBLA til blot 400msp også noget af det bedste i serien, IMO, pga. dets lille skala. Man tørster dog efter mere bagefter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/02-14 11:07 
Ja, men det er vel ikke en dårlig ting? :)

Det giver meget større fokus i stedet for udvandede plotlines, mv.
Om man vil betale fuld day-1 pris, må så være op til een selv.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/02-14 11:11 
Det er kun en god ting. Bare så længe det ikke bliver en gang lineært rod a la MGS4 der føltes som én lang QTE med et plot der konstant træder sig selv mere og mere over fødderne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/02-14 12:07, rettet 10/02-14 13:39 
Jeg opgav at interessere mig for plottet i MGS4, men synes at huske rimeligt gameplay - når det var der?

Snørklede historier kan vi nok ikke undgå med Kojima :)
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-14 13:38 
Det er hoved missionen der er ca. 2 timer lang. Derudover skulle der være 5 side missioner og noget andet fejl.

Det er jo heller ikke et fuld pris spil.
CamousCamousSkrevet 10/02-14 13:50 
Kojima har altid været god til historiefortælling, men pinlig dårlig til plot. Fortællingen i MGS4 var da udmærket som altid fortalt med så meget energi og panache at man oftest set bare overså eller ignorerede hvor dumt det hele var. Problemet var dog at i modsætning til MGS2 var plottet mere simpelt og ligetil så folk havde nemmere ved at opdage hvor dumt den var.

Men det at hans fortælling teknik (cinematic) slet ikke er egnet til den medium han har valgt, (videospil), er en helt andet historie.

Og jeg husker også at MGS4 havde udmærket gameplay sekvenser, og skiftede tone flere gange for at holde gameplay frisk. Jeg var godt tilfreds.

de fleste folks problemer med MGS4 er for det meste forbeholdt til visse detaljer omkring plot, og for det meste omkring slutningen. Sådanne folk kan jeg kun ryste hovedet af fordi deres prioritet er endnu mere fucked up end kojima's.
SumezSumezSkrevet 10/02-14 14:02, rettet 10/02-14 14:03 
Problemet var dog at i modsætning til MGS2 var plottet mere simpelt og ligetil så folk havde nemmere ved at opdage hvor dumt den var.

I MGS2 besad plottet så også en dobbelthed som kritik af nutidens globale "informationsmotorvej", der måske er endnu mere relevant i dag, hvor misinformation trives i bedste velgående på Twitter og Facebook.
MGS4 er, som jeg umiddelbart tolker det, bare en gang overjapansk fnidder.

Gameplayet i MGS4 består primært af en gang on-rail action sekvenser a la Call of Duty med stealth. Når det fungerede, fungerede det fint, men jeg savnede godt nok noget mere substans.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/02-14 14:11 
Gameplayet i MGS4 består primært af en gang on-rail action sekvenser a la Call of Duty med stealth. Når det fungerede, fungerede det fint, men jeg savnede godt nok noget mere substans.

Jeg er enig i at level designet er meget on-rail, men selve gameplayet synes jeg fungerede godt.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/02-14 14:20 
Well, at kalde det QTE var selvfølgelig en moderat overdrivelse. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 10/02-14 14:32 
Sumez>
Problemet var dog at i modsætning til MGS2 var plottet mere simpelt og ligetil så folk havde nemmere ved at opdage hvor dumt den var.

I MGS2 besad plottet så også en dobbelthed som kritik af nutidens globale "informationsmotorvej", der måske er endnu mere relevant i dag, hvor misinformation trives i bedste velgående på Twitter og Facebook.
MGS4 er, som jeg umiddelbart tolker det, bare en gang overjapansk fnidder.

Gameplayet i MGS4 består primært af en gang on-rail action sekvenser a la Call of Duty med stealth. Når det fungerede, fungerede det fint, men jeg savnede godt nok noget mere substans.

Det var faktisk MGS2 der var over japansk. Grunden til at plottet i 4 var så straightfaced var sådan som jeg forstår det, fordi der var en amerikaner på holdet der havde meget sway over Kojima, og havde nok mange finger i 4'erens forsøg på at prøve på at få plottet i alle tidligere mgs spil til at give mening.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-14 14:43, rettet 10/02-14 14:51 
Det har ikke noget med nogen amerikaner at gøre... Det har noget at gøre med at MGS2 var fuldstændig håbløs og efterlod serien med en pærevælling af spørgsmålstegn, nye tåbelige figurer som Raiden, Solidus osv og historie elementer som gjorde det svært for Kojima og Co at følge op på historien på en måde man bare kunne tage nogenlunde seriøst.

Selv Kojima har indrømmet at MGS2 var en plot/historie mæssig katastrofe for serien (jeg mener faktisk han overvejede at skrotte en opfølger fuldstændig) og helt sikkert også en af årsagerne til tidslinjen blot blev lukket i et spil med MGS4 og der nu udelukkende fokuseres på tiden før MG.

MGS4 var hele tiden tiltænkt at være det afsluttende kapitel for SS og skulle forsøge at lukke alle de huller og spørgsmålstegn som især den tåbelige 2'er havde åbnet og det gør den nu ret godt under omstændighederne.

Det passer mig dog fint, BB er imo en mere interessant figur end SS, selvom jeg stadig håber på remakes af MG & MG2.
slk486slk486Skrevet 10/02-14 14:59 
Jeg er nok totalt MGS newbie, men BB?
j/k
CamousCamousSkrevet 10/02-14 15:05 
Siden jeg er skide ligeglad med plot i spil foretrækker jeg plotheavy spil som MGS2 og Deadly Premonition der bare er sindsyge japanske og nærmest skizofrene i deres plot og historiefortælling. Det er i det mindste sjovere at se på og grine af.

Men hvis jeg havde et valg ville jeg heller bare have atmosfære og world building plus næsten intet plot som i Souls serien. Men der skal da være plads til det hele, ellers bliver det for kedeligt.

Hvis jeg nogensinde får spillet de nye MGS spil finder jeg vel ud af om Kojima stadigvæk har the crazy Japanese touch.
CamousCamousSkrevet 10/02-14 15:05 
slk486>
Jeg er nok totalt MGS newbie, men BB?

Big Boss.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 08:48 
Endnu een...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=770306
slk486slk486Skrevet 17/02-14 08:49 
Var der nogen tvivl? :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 08:52, rettet 17/02-14 09:02 
Well, jeg er ikke længere overrasket men havde ikke hørt om GZ opløsningen før nu hvor embargoen er oppe.

Edit: Lidt vildt at Konami selv har en sammenligning oppe:
http://www.konami.jp/mgs5/gz/en/products/compare.html
CamousCamousSkrevet 17/02-14 10:16 
Man sidder her og bliver fristet til købe en PS4.

Jeg bliver nød til at købe en i fremtiden for at kunne prøve en håndfuld next gen Japanske spil som Final Fantasy XV, Phantom Pain, de næste spil i Souls serien, The Evil Within og måske Ueda's Last Guardian hvis den er flyttet over og kommer ud en dag.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 11:53 
Beano>
Edit: Lidt vildt at Konami selv har en sammenligning oppe:

Ja, men ikke en direkte mellem XO og PS4 :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 11:59 
De sammenligner direkte opløsningen, jo.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 12:10 
Ja ja, men ikke screenshots like for like. Det ville alligevel være FOR åbenlyst :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 12:13, rettet 17/02-14 12:14 
Det var det med opløsningen jeg primært mente - at de skriver det direkte :)

Også en bekræftelse af at PS3 og 360 udgaverne er sub-HD.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 12:22 
Ja, det er cool nok at de kommer lige ud af posen med det.
j/k
CamousCamousSkrevet 17/02-14 13:47 
Forskellen er lille nok mellem current og next gen i denne omgang. Dagene hvor man klart kunne se en spring er over ser det ud til. Nu splitter vi bare hår tror jeg.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 13:54 
Ja, dobbelt framerate, dobbelt opløsning, højere texture kvalitet etc. - på en cross-gen titel. Minimal forskel :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-14 13:59 
Camous>
Man sidder her og bliver fristet til købe en PS4.



Jamen, så kommer der faktisk en LE PS4 i forbindelse med MGS

http://www.siliconera.com/2014/02/16/metal-gear-solid-v-ground-zeroes-ps4-first-limited-edition-playstation-4/
CamousCamousSkrevet 17/02-14 14:00, rettet 17/02-14 14:02 
Det er lille nok. Hvis jeg kigger på de billeder uden gavn af labels ville jeg ikke kunne gætte hvad var hvad. Jeg har dog ikke brug for labels for at kunne se om et spil er fra NES eller SNES generation, samme med PSX vs PS2.
dRxLdRxLSkrevet 17/02-14 14:00 
1080/720 er 1,5 ikke 2,0.

Hvis man ser på antallet af pixels er forholdet 2,25.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:03, rettet 17/02-14 14:03 
@camus: Måske ikke hvis man kikker på nedskaleret still-billede fra et cross-gen titel, nej. Men er det måden at vurdere det på?
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:04, rettet 17/02-14 14:06 
dRxL>
1080/720 er 1,5 ikke 2,0.

Hvis man ser på antallet af pixels er forholdet 2,25.

Opløsning er antal af pixels, ikke kun linier.. så derfor over den dobbelte opløsning.
SumezSumezSkrevet 17/02-14 14:06, rettet 17/02-14 14:08 
Beano>
@camus: Måske ikke hvis man kikker på nedskaleret still-billede fra et cross-gen titel, nej. Men er det måden at vurdere det på?

Ja. Hvis vi snakker detaljer der kræver at man skal blæse et billede som i original HD opløsning for at se, er vi altså nået et niveau hvor det er begyndt at blive svært at måle forskellen.
Det kan man jo sagtens se som en positiv ting hvis man ønsker, men jeg er i hvert fald helt med Camous her mht. til at det er et meget svagt enticement for at løbe ud og købe en "ny generation".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/02-14 14:07, rettet 17/02-14 14:08 
Når vi nu "splitter hår", så er det vel 2,25 gange opløsning og omkring 2,5 gang, hvis vi forventer en mere realistisk 640 linjer framebuffer på last gen :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:09 
Ja for GZ's vedkommende er forskellen i virkeligheden større.
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig