slk486 | Skrevet 06/03-14 15:50 | Luften er gået helt ud af ballonen for mit vedkommende. De må hellere få startet hypemaskinen igen snart :) | j/k
|
|
|
Jmog | Skrevet 06/03-14 16:24 | Dejligt at se nogen sende en stor titel ud uden at det er samtidigt med alt muligt andet. Marts er pænt pakket efterhånden. Fint at se de ikke er bange for at ligge i starten af sommeren. |
|
Naiera | Skrevet 06/03-14 16:34 | Jeg havde håbet det var tidligere. Men Titanfall er selvfølgelig kun en uges tid væk. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
|
|
Jmog | Skrevet 06/03-14 16:36 | Bliver også interessant at se hvornår Driveclub og The Crew kommer. De skulle begge komme i Q2 mener jeg, så meget senere end Maj kan det dårligt være. |
|
|
|
|
|
Beano | Skrevet 10/05-14 14:03 | Tror det er en fejl. |
|
|
Beano | Skrevet 10/05-14 14:15, rettet 10/05-14 14:17 | Bedste konsol oplevelse ;)
Jeg mente at det måske er en fejl mht. de 60fps. |
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 15:04 | Det må være en fejl. Det er openworld og ser ret flot ud. 60fps virker urealistisk. |
|
slk486 | Skrevet 10/05-14 17:13 | Oh ye of little faith. | j/k
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 10/05-14 17:57 | Det build Giantbomb spillede for et par uger siden var kun 30fps. Kunne være fedt hvis det var 60. Så pænt er det ikke, nej :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 10/05-14 18:21 | Jmog>
Det må være en fejl. Det er openworld og ser ret flot ud. 60fps virker urealistisk.
Hvorfor virker 60 fps urealistisk, synes du? |
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 20:22 | Fordi et openworld-spil automatisk sætter begrænsninger for hvor flotte man kan lave dem. Mere lineære spil giver større muligheder for at presse citronen rent grafisk. Med andre ord, så er man nødt til at gå på kompromis, mærkbart, for at kunne komme op på 60fps.
Dermed ikke sagt at man ikke KAN. Selvfølgelig kan man det. Spilstudierne plejer bare ikke at gøre det, da de vægter grafisk lir over 60fps, da det der imponerer mest i genren er detaljegrad fremfor framerate (med rette). Jeg tror det første Crackdown er noget nær det eneste fuldt openworld-spil i 3D, som kører med 60fps.
Men jeg bliver da MEGET glad hvis jeg tager fejl og det er lykkedes dem. Det kan jo være de (stort set) mener det og spillet kører med en framerate a la Infamous, hvor den ikke er låst men ofte er i nærheden af 60fps. Dog lidt "alternativt" at reklamere direkte med 60fps så. |
|
|
Beano | Skrevet 10/05-14 20:38, rettet 10/05-14 20:39 | 30fps unlocked, er ofte noget over 30fps. En senere update gav mulighed for at låse til 30fps så man kunne undgå juddering. |
|
Bede-x | Skrevet 10/05-14 20:42, rettet 10/05-14 20:44 | Jmog>
Jeg tror det første Crackdown er noget nær det eneste fuldt openworld-spil i 3D, som kører med 60fps.
Crackdown kører 30 fps (+ slowdown/tearing).
Konsolkongen>
Jeg troede infamous var 30fps.
Det er capped på 60 fps og i praksis svinger det mellem 20-60, hvilket ikke er til at holde ud at se på. Alternativt kan man sætte loftet til 30 fps, hvor efter det så svinger mellem 20-30. I begge tilfælde med lidt microstutter når der er texture streaming problemer.
EDIT: Gik ud fra du mente Second Son og ikke det oprindelige Infamous (som svjh. svinger på samme måde..). | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 20:54, rettet 10/05-14 20:55 | Crackdown 30fps? Det må være toeren du snakker om. Etteren er decideret kendt for 60fps, da det er så bemærkelsesværdigt. Det eneste openworld spil i hele generationen som kører 60fps.
Det er tydeligt at det kører langt over 30fps:
http://youtu.be/-o9_u1hXRIQ
Og ja, jeg snakker om Second Son. At det ikke er til at holde ud af se på er i høj grad et spørgsmål om smag og behag. Jeg synes det fungerede fremragende og at dømme efter bedømmelser og beskrivelser online, så er du markant i undertal med den mening. Hvis alle openworld-spil kørte lige så godt ville jeg klappe i mine hænder. |
|
|
Beano | Skrevet 10/05-14 21:05 | Jmog>
Og ja, jeg snakker om Second Son. At det ikke er til at holde ud af se på er i høj grad et spørgsmål om smag og behag. Jeg synes det fungerede fremragende og at dømme efter bedømmelser og beskrivelser online, så er du markant i undertal med den mening. Hvis alle openworld-spil kørte lige så godt ville jeg klappe i mine hænder.
Det vil jeg nu også mene. SS har lidt juddering som generede mig lidt i starten (burde være væk med den nye 30fps-lock) men generelt performer det enormt godt 99% af tiden og er super sprødt. Havde ikke gidet at gennemspille det to gange ellers ;) |
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 21:11 | Bede-x>
Og det vurderer du på en 30 fps Youtube film :)
Nej da. Det vurderer DU på en 30fps Youtube film :-). Youtube playeren på iOS understøtter 60fps. Det er den jeg bruger på min iPad. |
|
Bede-x | Skrevet 10/05-14 21:26, rettet 10/05-14 21:28 | Beano>SS har lidt juddering som generede mig lidt i starten (burde være væk med den nye 30fps-lock) men generelt performer det enormt godt 99% af tiden og er super sprødt.
Med 30 fps-lock er det fint, ja. Det andet er noget rod.
Jmog>
Nej da. Det vurderer DU på en 30fps Youtube film :-). Youtube playeren på iOS understøtter 60fps. Det er den jeg bruger på min iPad.
Nå, nu smækkede jeg så lige spillet på og kan konstatere at det kører, som jeg siger. Har lige min iPad i oplader, man skal nok tjekke din film om et øjeblik.. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Dunwich | Skrevet 10/05-14 21:35, rettet 10/05-14 21:40 | Crackdown på Xbox 360? Det kører 30 fps. Har du selv spillet det? Så ville du kunne se og mærke det med det samme.
Naturligvis kan Watch Dogs køre 60 fps, open world eller ej. Hvis Ubisoft i øvrigt skriver det så tydeligt som de gør, må de jo mene det. Tror ikke det er tom snak når de ligefrem fremhæver framerate.
Edit: Har set youtube videoen nu, på min iPad, og det klip af Crackdown kører helt tydeligt 30 fps. |
|
Bede-x | Skrevet 10/05-14 21:41, rettet 10/05-14 21:47 | Jmog: Mht. din film, hvis du har problemer med at se forskellen øjeblikkeligt, så prøv at bemærk hvordan alle linjer fordobles hvert eneste gang, der panoreres fra den ene side til den anden. Fokuser fx på tagets kant og KUN på tagets kant, personen står på fra 0-48-0.51. Den fordobling man bevarer på nethinden, som om man kan se den forrige rendering samtidigt med den nuværende, skyldes netop den lave framerate. Den ville mindskes betydeligt hvis det havde kørt 60 fps og endnu mere ved 120 fps eller højere. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 21:47, rettet 10/05-14 21:48 | Hmm, nu har jeg søgt og søgt uden at finde noget om det på nettet. Ser ud til i har ret og jeg husker forkert (ja, jeg har spillet det for en del år siden).
Det er godt nok meget flydende 30fps i det klip jeg linkede til. Troede jeg var bedre til at genkende 60fps.
@Dunwich: Selvfølgelig KAN det køre 60fps. Det er et design vel. Teknisk kan ethvert spil der udgives fra nu og frem sættes til at køre 60fps. Det er blot et spørgsmål om hvad man prioriterer grafisk. Hvad der gør det usandsynligt ved Watchdogs, udover præcedens, er at de trailere vi har set for PS4-udgaven indtil videre IKKE har kørt 60fps.
På den anden side... nu har de jo haft et halvt år til at polere spillet ekstra, så det er da muligt. Især hvis de holder sig til 720p, hvilket var den oprindelige plan. |
|
Beano | Skrevet 10/05-14 22:02 | Så hellere 1080p i 30fps i et spil af denne type ;) |
|
Jmog | Skrevet 10/05-14 22:20 | Enig. Var det et bilspil ville jeg hellere have det omvendt, men i et TPS der er 1080p vigtigere så længe de 30fps er stabile. |
|
Dunwich | Skrevet 10/05-14 23:07 | Jmog>
@Dunwich: Selvfølgelig KAN det køre 60fps. Det er et design vel. Teknisk kan ethvert spil der udgives fra nu og frem sættes til at køre 60fps. Det er blot et spørgsmål om hvad man prioriterer grafisk. Hvad der gør det usandsynligt ved Watchdogs, udover præcedens, er at de trailere vi har set for PS4-udgaven indtil videre IKKE har kørt 60fps.
På den anden side... nu har de jo haft et halvt år til at polere spillet ekstra, så det er da muligt. Især hvis de holder sig til 720p, hvilket var den oprindelige plan.
Mht 1080p og 60 fps, så synes Nintendo ikke at have et problem med det i deres spil på Wii U. Jeg køber ikke den der med at fordi det er open world, så er det et problem at afvikle et spil i 60 fps. Så må de hyre nogle bedre folk og optimere skidtet. Bum. |
|
Beano | Skrevet 10/05-14 23:09 | Opskaleret 1080p, ikke native. |
|
slk486 | Skrevet 10/05-14 23:13, rettet 10/05-14 23:14 | Ninty begrænser bare deres render pipeline, så det ikke er et problem. Hvis de skulle putte samme geometri, lys og detaljer i Mario, som der er i Watchdogs, ville det køre 10fps. Smag, behag og design valg. | j/k
|
|
Jmog | Skrevet 11/05-14 00:23, rettet 11/05-14 00:23 | Dunwich>
Mht 1080p og 60 fps, så synes Nintendo ikke at have et problem med det i deres spil på Wii U. Jeg køber ikke den der med at fordi det er open world, så er det et problem at afvikle et spil i 60 fps. Så må de hyre nogle bedre folk og optimere skidtet. Bum.
Det er ikke et problem og det er ikke fordi programmørerne er dovne i forhold til Nintendos. Det er et designvalg.
Nintendos proces: "vi skal have 60fps og den her type gameplay. Hvad er der plads til af effekter, textures indenfor vores hardwares kapacitet? Ok, gør det. Prøv om i kan nå op på 1080p uden at det påvirker framerate."
Alle andres proces: "vi skal have den her type gameplay, med denne størrelse verden og med de her textures og effekter. Hvilken framerate giver det? 12fps??! Shit, hvad kan vi skrue på for at komme op på 30fps? Ok, sæt opløsningen lidt ned, og i det her område må vi leve med at den dykker til 20fps engang imellem."
Alle spil kan køre 60fps. Nintendo designer bare efter det, mens det er en bonus hos de fleste andre. |
|
Konsolkongen | Skrevet 11/05-14 03:44 | Beano>
Opskaleret 1080p, ikke native.
Jep, foruden Monster Hunter kan jeg ikke lige komme i tanke om andre spil på Wii U der kører 1080p. Monster Hunter kører så også ret skod... :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 13/05-14 11:02 | Det kunne egentlig være fedt med en setting switch. 60fps med nedtonet definition, eller 30fps med hele pivemøjet. | j/k
|
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 13/05-14 19:03 | Jeg synes det ser ret godt ud efterhånden. Jeg frygter dog at de laver et nyt Assassins Creed. Altså et spil der kommer til at gentage sig selv i det uendelige og kun skulle ha været en tredjedel af længden. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
|
Beano | Skrevet 13/05-14 21:03 | Og alligevel ret komisk... der må være nogen hos Sony som har meget røde ører lige nu. |
|
slk486 | Skrevet 13/05-14 23:03, rettet 13/05-14 23:04 | Wehner>
Det er en formel, der fungerer bedst i en fantastisk verden, man har lyst til at udforske og leve sig ind i.
I can naught but agree. | j/k
|
|
Konsolkongen | Skrevet 13/05-14 23:08 | Helt sikkert. Derfor Skyrim bare sluger den ene time efter den anden :)
Kom igang s4 ;) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|