Kører selv med et GTX 580 fra nVidia, mest fordi de programmer jeg benytter godt kan lide lidt grafikkort kraft, og fordi jeg af og til spiller lidt på PC'en også.
GTX 580 rangere i priser fra lidt over 3k til lidt over 4k, så det koster lidt, men det performer også rigtigt godt. Jeg havde et GTX 470 før, og 580'eren performer ifølge benchmarks, og rigtigt hverdagsbrug ca. dobbelt så hurtigt, og larmer mindre, end et GTX 470.
Man kan også få de lidt billigere modeller, som f.eks. TI 560 fra nVidia, og selvom de skulle være i den lavere ende, trods nummeret, skulle de næsten kunne performe som et GTX 470, hvilket absolut ikke er ringe, men vil du have saft for alle penge, er det nok GTX 580 jeg personligt ville anbefale, trods den høje pris. Og jeg ville nok gå efter mærker som Zotac, Palit, eVGA, eller i den dur. Ikke Asus, Gainward, Inno3D og de andre discount mærker. De kører vel nok alle med samme print osv., men har hver især deres egen firmware på, og deres egne blæsere, hvilket ikke er lige godt ved alle producenter. Udover det har eVGA vist 10 års garanti på deres kort, hvilket jo også er ret nice.
Så ja, vil anbefale GTX 470, TI 560, eller GTX 580, alt efter pengepung og behov :) |