chrisstoffer | Skrevet 27/10-11 09:18 | Har du eller en ven en Amstrad CPC 464 med dansk tastatur?
I så fald, hvordan loader I spil ind? Normalt loader man dem ind fra bånd ved at skrive kommandoen: "!TAPE"
Jeg husker ikke andre måder og det er mange mange år siden jeg havde min egen - måske der findes andre kommandoer?
Men symbolet ! finder man ikke via SHIFT + @ - da det danske tastatur har ændret på opsætningen.
Jeg har forsøgt at holde shift nede og gennemgå samtlige taster, har også forsøgt at holde shift + ctrl nede og gennemgå alle taster. Ingen held.
Hjælp ønskes. Jeg har en Amstrad tilsluttet farvemonitor og en masse originale spil jeg gerne vil teste og gerne vil spille. | Spiller nu: GUN
|
|
KTC | Skrevet 27/10-11 10:33, rettet 28/10-11 07:29 | Ah, dejligt med et tråd om min første computer :D
Hvis det er en ganske almindelig CPC 464 med båndstation og der ikke er sat diskettedrev til, kan man i hvert fald holde "CTRL" nede og trykke på den højre "ENTER" (den, der sidder i keypad). Herefter skulle den gerne skrive RUN" og begynde at indlæse båndet, hvis du altså har trykket på "PLAY"
EDIT: Typo | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
chrisstoffer | Skrevet 27/10-11 23:11 | Holy hell du har ret!
MANGE tak!!!
Det virker!!!
Damn jeg er glad nu. Mange mange tak, det var helt umuligt at finde på nettet. | Spiller nu: GUN
|
|
chrisstoffer | Skrevet 27/10-11 23:15 | (eller, det var det så ikke) :) | Spiller nu: GUN
|
|