ChronoSousa | Skrevet 05/07-11 17:55, rettet 05/07-11 17:56 | Hej jeg er træt af hvordan min super nintendo (OSV) ser ud på mit HD-TV.
Jeg vil ud og ha et lækker tv, som stadig viser retro spil som de SKAL se ud.
Ville Sony KV-32FX65E klare jobbet?
Hvad skal man kigge efter? Må tv'et være "fladt" eller skal det "boble" ud før det giver den ægte vare :)
TAK | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|
Darkbeat | Skrevet 05/07-11 18:14, rettet 05/07-11 18:31 | Jeg har selv hooket min Retron 3 (bootleg konsol til gamle SNES, NES og Genesis spil) op til et gammelt billedrørs TV via composite, hvilket efter min mening giver det den kvalitet som jeg mindedes det så ud engang, men man kan få det til at se helt rigtigt ud ved at sætte en XRGB2 imellem hvilket er noget Konsolkongen og Neros har rimeligt styr på.
Der er en tråd om det her
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=32488#486133 |
|
|
KillerBean2 | Skrevet 05/07-11 18:31 | Det eneste TV, jeg har, er et BeoVision MX 4200. Det giver et sindsygt lækkert billede fra retrokonsoller, specielt fordi jeg altid tilslutter dem med SCART-RGB. Det er dog en "rå" RGB-monitor, så billedet bliver desværre rykket en smule til siden. Det er dog ikke TV'ets skyld, men nærmere de gamle konsoller, der har H-sync justeret til at skulle passe med Composite Video.
Man kan heldigvis bygge en lille box, som justerer H-sync den anden vej, så billedet bliver centreret. Jeg har bare ikke fået nosset mig sammen til at lave en endnu :D | AV Intelligent Terminal
|
|
ChronoSousa | Skrevet 05/07-11 18:56, rettet 05/07-11 18:56 | Vil gå efter et gammel billederørs tv :) Alt det andet er for meget arbejd xD
Så længe det er det gammel billederørs tv køber jeg rigtig?
Tv'et skulle kunne klare pal/ntsc.
RGB Også.
hvad med om det er fladt? (med gammel billedrør) eller skal det være det tv som "buer" i skærmen? | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|
KillerBean2 | Skrevet 05/07-11 19:08, rettet 05/07-11 19:13 | Mit har fladt rør. Det er jo bare bonus. I hvert fald ikke noget, som gør oplevelsen dårligere.
Hvis du slutter det hele til med RGB, er det ligegyldigt med PAL/NTSC, da RGB er fri for den slags snavs.
Men der er ikke nogen grund til at slæbe et 16:9 TV hjem. Alle de gamle konsoller spytter alligevel 4:3 ud.
Jeg kan seriøst godt anbefale et nyere B&O billedrørs-TV. Røret i dem er ikke noget specielt (vist bare et "alm." Philips rør, hvis jeg ikke husker forkert), men B&O har sat en såkaldt kontrastskærm foran røret, og den giver virkelig et lækkert billede. Desuden er lyden også rigtig god. | AV Intelligent Terminal
|
|
|
neros | Skrevet 05/07-11 19:16, rettet 05/07-11 19:17 | Et BeoVision MX 4200 er ihvertfald et godt tv. Jeg har ikke så meget plads til sådan et derfor valgte jeg en XRGB2+ som jeg så sætter til en LCD monitor. Det giver et helt fantastisk billede efter min mening. Jeg føler at alle mine retro konsoller har fået nyt liv igen :-) | Bashful Neophyte
|
|
|
KillerBean2 | Skrevet 05/07-11 19:25 | ChronoSousa>
havde kigget på dette : Sony KV-32FX65E.
Men er det ikke et 16:9 TV?
Hvorfor spilde en masse rør på sorte søjler? | AV Intelligent Terminal
|
|
neros | Skrevet 05/07-11 19:25 | Jeg kan se du bor i København. Så vil jeg anbefalde at kikke forbi butikken NETTO Video-TV på Nordre Frihavnsgade, på hjørnet sådan ca. 400 meter oppe i starten af Nordre Frihavnsgade hvis man kommer nede fra Nordhavns station. Der har de rigtig mange BeoVision MX 4200 inde. Jeg har tit været derinde og snuse lidt og de er over ordenlige gode til at fortælle dig om hvilke tv man skal vælge osv. God butik!
Her er mere info jeg lige fandt:
http://www.nelso.com/dk/place/245571/ | Bashful Neophyte
|
|
|
|
neros | Skrevet 05/07-11 19:31 | ..Og mig :D | Bashful Neophyte
|
|