Per S | Skrevet 20/12-13 02:21 | Som gratis spil er længden da underordnet, men afhænger vel af hvad man forventer. Som demo af hvad skaberne kan præstere, er det et stykke fint PR arbejde at gøre det tilgængeligt gratis. :) | Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
|
|
slk486 | Skrevet 20/12-13 11:55 | Er der DLC eller Microtransactions? | j/k
|
|
Wikzo | Skrevet 12/01-14 14:52 | Per S>
Ja, jeg har også hentet det. Og prøver det senere, som i: mellem-jul-og-nytår.
Fik du prøvet det? :) |
|
dRxL | Skrevet 01/02-14 23:29 | Spillet er ved at være klar til at komme ud i en alpha til linux, windows og os x.
Er der nogen der ville være interesserede i at hjælpe mig med at teste det? Det bliver nok noget med at jeg vil have lov til at kigge med, i den forstand at jeg gerne vil have jeres replay data så jeg kan se hvordan andre oplever spillet. Så totalt meget big-brother. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Sumez | Skrevet 18/03-14 22:59, rettet 18/03-14 23:00 | Jeg begyndte på en lille Tetris-klon i JavaScript i pausen ude på arbejdet i går. Har ikke haft så meget tid til at nørkle med det, og koden er en blanding af lidt forskellige eksperimenter, men den fungerer glimrende og fejlfrit *.
Målet var i første omgang at simulere NES-udgaven (da det er den der skal dystes i til DM i april), så der er hverken wallkick eller lock delay, og jeg simulerer jeg diverse ventetider, DAS, ARE, osv. med nøjagtigt antal frames.
http://eternal.dk/tetris/
Ikke så interessant hvis man har spillet Tetris før, men i det mindste kører det i browseren uden at kræve tredjepart-plugins. :) Kræver muligvis Chrome for at lydeffekterne virker.
*) Jeg har fundet en enkelt bug. Det er muligt at starte på et negativt level-nummer, hvilket resulterer i at linjer trækker fra i score. Det kan diskuteres om det er en "feature". :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 18/03-14 23:15 | *GG* :) | j/k
|
|
Darkbeat | Skrevet 18/03-14 23:23 | @Sumez: Det virker meget godt, men har du overvejet at bruge hatte istedet? |
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 10/05-14 18:02, rettet 10/05-14 18:18 | Jeg er i gang med et nyt projekt: Beggar's Choice. Målet er at skabe et spil med stor fokus på eksploration og historie, uden kamp i noget der ligner et platformspil. Jeg har strikket en lille video sammen, som youtube så har konverteret til elendig kvalitet (se nederst). Det startede som et lille hobby-projekt, men har efterhånden udviklet sig til at være ret omfattende.
Lidt billeder:
Pre-alpha gameplay. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Sumez | Skrevet 12/05-14 11:43 | Virkelig fantastisk pixel art, det klæder spillet. Men når du kører spillet i så høj opløsning som du gør, skal du virkelig på arbejde for at banerne ikke føles så tomme som de gør i meget af den video, hvor en stor del af billedet er den samme tekstur gentaget. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 12/05-14 11:46 | Jeg ville have valgt et mere zoomed look :) Så kan man også bedre nyde pixel arten. | j/k
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 12/05-14 20:38, rettet 12/05-14 21:23 | Sumez>
Virkelig fantastisk pixel art, det klæder spillet. Men når du kører spillet i så høj opløsning som du gør, skal du virkelig på arbejde for at banerne ikke føles så tomme som de gør i meget af den video, hvor en stor del af billedet er den samme tekstur gentaget. :)
Tak! Det har holdt lidt hårdt med at arbejde på det i øjeblikket, fordi der er netop er så mange assets der skal produceres. Der er sektioner med mere fyld, men det er ikke alle assets der er færdigtproducerede i disse så dem skar jeg væk fra videoen. Der bliver helt sikkert produceret mere fyld.
@SLK
Det er nok svært at se på Youtube videoen, men de individuelle pixels er allerede ret store (og screenshot'et oven over er halveret). Jeg tager det med i mine ovejelser fremadrettet! | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Camous | Skrevet 12/05-14 20:41 | Jeg ville nok arbejde lidt på jump animationen. Den ser lidt klumset ud lige nu, men det er pre-alpha så det ændre sig nok. |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 12/05-14 20:56 | Der er slet ikke nogen animation der endnu, nej :) Jeg besluttede mig at skifte størrelse på min character-sprites efter jeg havde færdiggjort første udkast til spiller-karakteren, så han ser lidt forsømt ud lige p.t. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Herold | Skrevet 29/07-14 12:07 | THREAD REVIVAL!
Vi (Reign Bros) har netop annonceret at vi skal til PAX Prime, da Stikbold! er blevet udvalgt til PAX 10. :D
http://www.youtube.com/watch?v=iRfwcMtOrFM
Samtidigt har vi også smidt en Steam Greenlight sammen, og vi arbejder på at få gang i en konsoludgivelse.
Greenlight på vedhæftede linky.
Link... | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
|
Sonic | Skrevet 01/08-14 10:21 | Nice Herold!
| Parental Advisory: Explicit Lyrics
|
|
slk486 | Skrevet 01/08-14 10:49 | Tillykke! | j/k
|
|
|
slk486 | Skrevet 03/09-14 11:44 | Hvis de matcher MS's Unity deal, bliver det næsten en one-two.. :) | j/k
|
|
Sumez | Skrevet 03/09-14 13:58, rettet 03/09-14 14:00 | Det er ikke et SDK, det er bare værktøj til at bygge assets, og svjv. ikke platformsafhængigt. :) Så kan i teorien bruges til alle former for 3D spil.
Rent faktisk er det baseret på C# og DirectX.
der er et par screenshots på denne blog: http://gamebyt.es/2014/02/11/atf.html | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 03/09-14 14:18 | Jep jep, jeg mente jo også netop at i kombination med Unity, er man godt dækket ind. | j/k
|
|
dRxL | Skrevet 29/10-14 13:46, rettet 29/10-14 22:04 |
Har brugt de sidste 4-5 måneder på at komme rimeligt i bund med OpenGL (ES 2), og skrevet et par engines.
Her er en video med mit spil med per pixel lighting og en demonstration af shading ud fra et height map (cirklen i midten). Desværre lider spillet lidt under at bliver vist i 30fps, men sådan er det jo.
https://www.youtube.com/embed/z3n70kKEiWk?vq=hd1080
Heightmappen er i øjeblikket statisk (det her billede 256*256: http://i.imgur.com/MVNuDM0.png ), men planen er selvfølgelig at det skal være dynamisk og at verticerne (polygonerne koordinater) også skal deformeres i real-tid. Begge dele er trivielle at lave (f.eks. renderer jeg allerede nu en stor del af spillet til en tekstur for at folde det rundt om kanterne), men lige nu fokuserer jeg på et rewrite fra scratch så enginen bliver helt fri af den kommercielle Qt licens og baseret på noget mere holdbart (GLFW + SDL2).
Når jeg har den nye engine/framework på plads skal jeg til at tilføje flere gameplay features, en masse visuelle effekter og arbejde mere med den visuelle stil.
Overordnet kan jeg godt li' måden det nu ligner en gammel bøjet skærm og at der er et gitter i baggrunden (også et throwback til spacewar og den Type 30 point-mode CRT det først blev lavet på), men jeg er ikke det mest visuelle menneske, så jeg er meget åben overfor for feedback på især den del af spillet.
| SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
KroeboCop | Skrevet 30/10-14 13:10 | Nuclear Detergent>
Jeg er i gang med et nyt projekt: Beggar's Choice. Målet er at skabe et spil med stor fokus på eksploration og historie, uden kamp i noget der ligner et platformspil. Jeg har strikket en lille video sammen, som youtube så har konverteret til elendig kvalitet (se nederst). Det startede som et lille hobby-projekt, men har efterhånden udviklet sig til at være ret omfattende.
Mega nice, elsker det pixel art og glæder mig til at prøve det :=) | Hoid to colony C05 where the computer is...
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 30/10-14 16:55 | Tak :) Det har stået lidt stille på det seneste fordi jeg simpelthen har for meget og se til. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
|
Sumez | Skrevet 16/01-15 15:04 | Hvad skal den bruges til? Skal du endelig i gang med at lave noget andet end Drexlaks? :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 08/11-16 19:46 | KillerBean2>
Seriøst. Hvis der ikke snart kommer nogle ægte 8/16-bit spil på bordet, gør jeg et eller andet desperat :(
Det kan ikke passe, at jeg skal være den eneste, der laver rigtige spil. Kan i SÅ få gang i noget Assembly!
Beklager meget at jeg var tre år om at komme på rette spor, men nu har jeg endelig taget tyren ved hornene og fået lært noget 6502! (hvilket jo i grunden er ultranemt - udfordring er at spare på cycles :))
Folk på SSKT fik et lille preview, men jeg glemte at optage en video. Men nu har jeg fået noget hardware til at producere ordentlig homebrew, så har endelig mulighed for at dele det jeg har lavet uden det skal være pinagtig emulator-footage.
Så hermed lille demo jeg har lavet, kørende på original NES, på et rigtigt dedikeret cartridge! (ikke noget everdrive-tis her!)
https://www.youtube.com/watch?v=R4H4pVymM6o
Baggrundsgrfikken er venligst "lånt" fra Sunsoft's Batman-spil, men både musik og lydeffekter er originale, og har også tegnet sprites selv, hvilket forklarer en del :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 08/11-16 19:52 | Sejt nok :) Men hvad skulle problemet med Everdrive være, hvis bare du bruger en af de supporterede mappers :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 08/11-16 20:07 | Der er ikke noget problem med Everdrive, spillet kører fint på den. :) Det er bare mere spændende for mig med en reel prototype, der fungerer som NES-spil traditionelt har gjort. Det formindsker også risikoen for at overse evt. initialiserings-fejl i koden. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
- | Skrevet 09/12-18 12:14 | Det virker som et spændende spil. Elsker Portal´ish spil :D | Spiller nu: Animal Soccer World
|
|
|
slk486 | Skrevet 10/12-18 10:37 | Virkelig cool ide - ser spændene ud :) | j/k
|
|
Wikzo | Skrevet 10/12-18 17:45 | Tak! Spillet har været længe undervejs, så det er fedt endelig at få det på Steam, hvor folk kan putte det på deres wishlist :) |
|
vyssen | Skrevet 11/12-18 22:03 | Enig med de andre. Håber I ikke laver ged i den, for I har virkelig en fed og original ide der... =) |
|
Wikzo | Skrevet 01/06-19 14:55 | Jeg håber heller ikke vi laver ged i den - for vi har netop offentliggjort en ny trailer med voice acting af selveste David Bateson :P
Lightmatter trailer |
|
Wikzo | Skrevet 04/12-19 21:08 | Vi har netop annonceret udgivelsedato for vores spil Lightmatter - så nu er der ikke så lang tid til, at I kan bedømme, om vi har "lavet ged i den" :P
Lightmatter announce trailer |
|
|
|
la0s | Skrevet 19/01-20 09:57 | Respekt!
Det ser spændende ud. Tillykke med release, det er stort | Hvad sker der?
|
|
Wikzo | Skrevet 19/01-20 11:55 | Mange tak. Vi er meget glade for modtagelsen indtil videre. Vi har mange positive Steam reviews, samt et fedt og aktivt community på Discord, hvor folk hjælper hinanden, laver speedruns, fanart, etc. :) |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 28/07-22 13:47, rettet 28/07-22 13:57 | Jeg har tidligere (for, puha, 8 år siden) lavet et par indlæg om mit eget lille hobby-projekt, Beggar's Choice. Det er sådan et projekt der bliver arbejdet på, når tiden er til det, og derfor snegler det sig af sted. Jeg er dog nået et godt stykke med det meste af funktionaliteten, og har stykket en demo på benene, som kan downloades herunder - hvis nogen har lyst til at give feedback, vil jeg sætte pris på det.
Spillet låner gameplay-mæssigt fra Black Thorne, dog med et hurtigere gameplay. Derudover kan spilleren indputte bogstaver, blot ved at trykke på tastaturet, på et hvilket som helst tidspunkt, og løse simple ordgåder undervejs. Den "Slutter", når man når til det store monster til sidst, som ikke kan besejres.
Demoen fylder ca. 65 MB (.zip), tager ca. 10-15 minutter at gennemføre, og indeholder to hemmelige rum til de nysgerrige.
Beggars Choice Alpha Demo | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
jaes | Skrevet 28/07-22 14:04 | Det ser nydeligt ud.
Tillykke med at være nået til demo-stadiet. |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 29/07-22 09:59 | Tak Jaes, det er tilfredsstillende at nå til en form for komplethed. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|