Ringe kundeservice
Jeg synes efterhånden jeg oplever ringe kundeservice hele tiden, og ingen gider gøre noget ved det. Det er som om butikkerne er så vant til at kunderne lade sig træde på, at de har mistet alle hæmninger, og ikke engang længere gider lade som om det rører dem. Med jævne mellemrum går jeg hele vejen af princip, men der er for mange til at jeg orker det hver gang, og ... Se hele indlægget
Ringe kundeservice
Jeg synes efterhånden jeg oplever ringe kundeservice hele tiden, og ingen gider gøre noget ved det. Det er som om butikkerne er så vant til at kunderne lade sig træde på, at de har mistet alle hæmninger, og ikke engang længere gider lade som om det rører dem. Med jævne mellemrum går jeg hele vejen af princip, men der er for mange til at jeg orker det hver gang, og nogle gange er det også bare mere bizarre eller uforståelige episoder og håbløse servicemedarbejdere, end noget der direkte går udover mig som kunde.
Så derfor denne tråd hvor jeg vil skrive om nogle af de tilfælde af ringe kundeservice jeg oplever - primært i relation til spil, for at forblive relevante. Også bare for at kunne afreagere lidt, og så de skyldige ikke slipper helt ustraffede. Andre er selvfølgelig velkomne med deres historier.
Og for lige at starte kommer her historien:
Game.dk er fulde af løgn
Hulle meldte tirsdag 26. april at Game.dk kørte en kampagne med -50% på alle deres tilbudsspil. Det gav en masse gode priser og jeg bestilte ca. 25 spil i deres webshop.
Om morgenen torsdag 28. april fik jeg tre (ja, tre bare lige for at være sikker...) mails om at min ordre var færdigbehandling, pakken afsendt og pengene hævet på min konto. Der står i dem hvad pakken indeholder, hvilket var de rigtige 24 spil - det sidste var fjernet fra ordren; det sker jo at enkelte ting bliver udsolgt i sådan en kampagne.
Det havde jo været rart med et T&T-nummer i mailen, men det kan deres system åbenbart ikke finde ud (ligesom det heller ikke kan finde ud af at regne momsen rigtigt). Men sendt torsdag morgen forventede jeg pakken fredag formiddag, hvor jeg også forventede en anden pakke.
Eftersom post og pakkefirmaer ofte ikke kan finde ud af at ringe på døren, og jeg ikke kan se indkørslen fra mit kontor selvom jeg er hjemme, gik jeg med jævne mellemrum forbi for at se om pakkerne dukkede op. Alligevel lykkedes det selvfølgelig en GLS-mand at komme forbi uden at ringe på eller få afleveret andet end en seddel på pakken.
Det lykkedes sågar GLS-manden at skrive forkert pakkenummer på sedlen, så jeg ikke kunne checke op på den, og så GLS over telefonen ikke kunne fortælle hvor den var fra. Ergo kørte jeg sidst på dagen 10 km for at hente pakken fra GLS' lager, blot for at konstatere at det var en helt tredje pakke... Altsammen her blot beskrevet for at illustrere at det faktisk gav mig en hel del besvær, at jeg fik besked om at pakken fra Game.dk var sendt, uden at den dukkede op.
Da pakken heller ikke dukkede op de følgende dage, så skrev jeg til Game.dks kundeservice tirsdag 3. maj, for at høre om de kendte til et problem med min pakke, siden den stadig ikke var dukket op. Den svenske kundeservice svarede tilbage at det var rigtig godt jeg skrev til dem, for der var desværre et af spillene i min ordre der var gået i stykker. Men jeg var velkommen til at lægge en ny ordre.
Noget forvirret skrev jeg tilbage, at jeg jo for flere dage siden havde fået mail (x3) om at ordren var sendt og pengene hævet - om de så nu mente at ordren aldrig var blevet sendt? Og i så fald hvorfor én defekt vare ud af 25 skulle forårsage at ordren blev annulleret - jeg havde jo også allerede fået at vide, at den ene vare var fjernet fra ordren så jeg kun fik de øvrige 24. Og hvis det var sket sådan, så ville jeg godt bare have de andre 24 spil.
Kundeservice bekræftede at min pakke aldrig var sendt. Men jeg var velkommen til selv at lægge en ny ordre!
Og jeg kunne da også godt lægge en ny ordre, for stort set alle spillene var stadig på lager - men kampagnen med halv pris var jo så bare lige udløbet i mellemtiden. Det vil sige at jeg skulle betale det dobbelte for alle varerne, hvis jeg bare bestilte igen.
Så jeg skrev til kundeservice at jeg godt kunne lægge en ny ordre, når de nu ikke kunne finde ud af det, hvis bare de så tilrettede priserne så de var som den oprindelige ordre. Men uh, nej, det kunne de søreme ikke - jeg måtte jo bare have købt varerne mens kampagnen kørte!
Så jeg skrev igen og sagde at det gjorde jeg jo også, men jeg kunne jo ikke vide at de havde annulleret min ordre - hvilket i øvrigt var for dårligt at de ikke have informeret mig om, når de nu endda havde sendt mig mail om det modsatte (ie. at pakken var sendt).
Her begynder det så at gå helt galt, for Game.dks kundeservice påstår så, at de selvfølgelig HAR sendt mig en mail om dette - "den er jo nok bare røget i dit spamfilter", øv-øv. Den perfekte løgnehistorie... Nu er det så bare at jeg checker mit spamfilter et par gange om dagen, og den er IKKE røget i mit spamfilter.
Jeg beder så kundeservice om at gensende denne påståede mail til mig og filmen knækker så helt for Game.dk, da de vælger at sende mig den famøse mail. For det første er den påståede mail nemlig dateret den 20. april - altså seks dage før jeg overhovedet lagde ordren! - og for det andet indeholder To-headeren mit "fulde navn", som kun fremgår af min email-header, når jeg selv sender en mail. Med andre ord er denne mail altså med 100% sikkerhed sendt EFTER jeg første gang skrev til deres kundeservice 3. maj, og har altså aldrig informeret mig om annulleringen, som kundeservice påstår.
Bare for at give dem selv en chance til at indrømme misæren, beder jeg dem bekræfte mailens ægthed og afsendelsestidspunktet. Det gør de endda, uden åbenbart at synes der er noget mystisk i dette. Efter de i den tidligere samtale med mig har opdaget at de selv har fucket op, så opfinder de altså først en mail der aldrig har eksisteret, og de går endda så langt som til at fabrikere den som et falskt bevis, for at dække over deres fejl. Noget så åndssvagt har jeg alligevel aldrig været ude for før.
Det konfronterer jeg dem så med og de indrømmer at jeg har ret. Der er "åbenbart gået noget fuldstændig galt" hos dem. Det er den samme kundeservice-medarbejder jeg snakker med hele tiden, så jeg ved ikke lige hvem det egentligt er han prøver at skyde skylden på, når det tydeligvis er ham selv.
Jeg spørger igen om de har tænkt sig at sælge mig de spil jeg har købt, til den pris jeg har givet for dem - nu er vi jo enige om at alt er 100% Game.dks fejl, og jeg ikke har haft nogen chance for at vide noget om nogen problemer eller gøre noget ved det.
Men det har Game.dk så sandelig ikke. For der står nemlig i deres handelsbetingelser at de ikke er ansvarlige for at der kan ske fejl med ordrer eller at de kan have prissat varer forkert, så de er i deres gode ret til at nægte at sælge varerne til mig. Jeg har svært ved at se hvad det har med sagen at gøre, for ingen har jo påstået at der var forkerte priser. Men de er ligeglade. De vil gå så langt som til at give mig en mindre rabat - men jeg vil ikke have nogen rabat; jeg vil bare have den ordre jeg har lagt.
Jeg slutter af med at sige at jeg har købt meget i Game-butikkerne gennem årene og haft et godt forhold til Game og deres ansatte (flere af dem jo herindefra), og derfor synes det er ærgerligt at det skal ende på den måde.
Kundeservice svarer tilbage at Game jo alligevel lukker i Danmark - så det er jo dét...
(jeg har i skrivende stund ikke checket om de har tilbageført de penge de hævede for ordren, men ellers gider jeg heller ikke engang diskutere det med deres håbløse kundeservice - det kan blive en sag for banken)
|