enfen | Skrevet 12/11-10 18:23 | Nyt spil fra Rockstar.
Ser ganske udmærket ud bedømt ud fra ingame traileren.
L.A. Noire | What is the Matrix?
|
|
|
neros | Skrevet 12/11-10 18:41, rettet 12/11-10 21:08 | Jeg ville ønske Rockstar gad at lave andet end Gangster og Mafia spil, eller ihvertfald bare prøve nogle nye omgivelser. Hvor sjovt ville det ikke være hvis de tog deres GTA til fremtiden ;-) | Bashful Neophyte
|
|
Kalicola | Skrevet 12/11-10 19:19 | Lige mine ord, ikke mere politi og røvere. Et sci-fi spil ala blade runner er mit ønske. Jeg er bare glad for at de gad at lave red dead redemption :) | For The Love Of The Game
|
|
RaGe | Skrevet 12/11-10 19:43 | Det er jo nærmest creepy så realistisk og levende lip-synching og ansigtsudtrykkende er oO | "Better to reign in Hell than serve in Heaven."
|
|
neros | Skrevet 12/11-10 19:43, rettet 12/11-10 19:43 | Kalicola>
Et sci-fi spil ala blade runner er mit ønske. Jeg er bare glad for at de gad at lave red dead redemption :)
Ja så begynder det at ligne noget! Det ville få mig at spærre øjenene op.
RDR var fedt og jeg havde det rigtig sjovt da jeg spillede det. Sjovt nok har jeg ikke haft det så meget i maskinen siden. | Bashful Neophyte
|
|
jaes | Skrevet 12/11-10 19:49 | Hvis det går som Rockstar forventer, bliver L.A. Noire lidt af en revolution pga. ansigts-animationen - den skulle være 1-til-1 eller tæt på, og er ikke bare lir, da den bruges i forhør-sekvenserne, hvor man så skal aflæse personernes sindstilstand. Håber dog den bruges til andet også. |
|
enfen | Skrevet 12/11-10 20:19 | Jeg havde slet ikke lagt mærke til spillet før, men det ser lovende ud. | What is the Matrix?
|
|
Jonassoe | Skrevet 13/11-10 15:07 | Lader til at blive endnu en historiedrevet freeroamer fra Rockstar. Hvorfor bliver spillet markedsført som en film, når det er et spil? Rockstars freeroamer-spil er helt klart sjovest, når man bare får lov til at gøre, hvad der passer en. Den del burde de gøre mere ud af. For eksempel skal vi hele tiden høre om John Marston og hans tragiske fortid, men købte de fleste af os ikke spillet, fordi vi bare ville ud at lege cowboy? | Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
|
|
Beano | Skrevet 13/11-10 15:45, rettet 13/11-10 15:59 | RDR var ikke mere historiedrevet end f.eks. GTA4 og man kunne lege cowboy og freeroame lige så tosset som man ville. Synd at afvise det på forhånd bare fordi historien vises i markedføringen. |
|
|
jaes | Skrevet 08/12-10 12:55, rettet 08/12-10 14:49 | Det lyder ret interessant med sin blanding af detektiv-agtigt adventure-gameplay, forhørs-scener, shoot-outs og køre-sekvenser.
EDIT 2: Prøver igen, rettet/tilføjet lidt.
Preview. |
|
Sumez | Skrevet 08/12-10 13:29 | Hvis det her spil er ligesom GTA4 er jeg ligeglad, men hvis man kan "lege cowboy" og freeroame som i RDR, er jeg på. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Wikzo | Skrevet 08/12-10 14:38 | EDGE beskrev det for nogen tid siden mere som "Phoenix Wright" end "GTA". Altså et detektiv-spil med action-scener. Har ikke fulgt så meget med, men konceptet virker spændende, og rockstjernerne plejer jo at kunne deres kram. |
|
|
Sumez | Skrevet 09/02-11 19:05 | Må nok indrømme at der er intet i den video der hverken imponerer mig eller fanger min interesse, men er stadig spændt på om de kan lave et spil der tiltaler mig, det virker som om de sigter rimelig højt med denne titel. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
millennium | Skrevet 09/02-11 20:08 | Atmosfæren fænger - og mest fordi jeg også er en sucker for gangster film. Men det er ret tydeligt at plottets styrke vil være altafgørende for kvaliteten.
Det ser også ud til at være seriøst indrettet, og slet ikke indeholde den uforpligtende underholdningsværdi som Rockstars tidlige spil.
Tror det bliver en solidt spil - Rockstar tror på det - men muligvis en tand for seriøst for min smag. | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 09/02-11 20:32 | millennium>
Men det er ret tydeligt at plottets styrke vil være altafgørende for kvaliteten.
Ret uenig :)
Jeg synes, spillet virker utrolig lovende fordi alt det "sædvanlige" - skydedel, køredel, slagsmål osv. - virker ret solidt, og dertil kommer så hele detektivdelen. Alene forhørsdelen virker meget interessant pga. den livagtige ansigtsanimation, men det tiltaler mig også, at man arbejder sig op fra gadebetjent til kriminalinspektør (eller hvad det nu var), samt løser en masse separate sager, som er bundet sammen af en sammenhængende historie (nogle sager er formentlig bare side-quests).
Det tegner IMO til at blive et sjælden helstøbt, historiedrevet spil med fokus på både hjerne og action-lir. Tror det kan blive et personligt GOTY, evt. sammen med Deus Ex og Skyrim :) |
|
Azzkikr | Skrevet 09/02-11 23:24 | millennium>
Det ser også ud til at være seriøst indrettet, og slet ikke indeholde den uforpligtende underholdningsværdi som Rockstars tidlige spil.
Enig, men nu er det jo heller ikke Rockstar der udvikler spillet, de udgiver det blot.
Det er en australsk udvikler der hedder "team Bondi" der står for udviklingen. |
|
PalleJensen | Skrevet 10/02-11 07:56 | Ja, men når R* smider millioner efter udviklingen (som en udgiver typisk gør), har de også noget at skulle have sagt omkring, hvilken retning spillet skal tage.
Men Team Bondi har selvfølgelig også meget at skulle have sagt, da det er deres spil. Der er garanteret skrevet en længere kontrakt mellem de to, hvor det er beskrevet hvem der har det sidste ord omkring spillets kreative retning osv... | Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
|
|
millennium | Skrevet 10/02-11 08:55 | PalleJensen>
Ja, men når R* smider millioner efter udviklingen (som en udgiver typisk gør), har de også noget at skulle have sagt omkring, hvilken retning spillet skal tage.
Mon ikke :) Rockstar er jo nærmest synonym med sandkasse i realistiske miljøer, uanset om de udvikler eller udgiver. (Table Tennis er vidst en undtagelse). Det ville overraske mig meget, hvis L.A. Noir ikke kom sammen et vejkort over Los Angeles og muligheden for fri udforskning. :) | The medium is the message.
|
|
|
DeluxScan | Skrevet 13/05-11 03:53 | Yes, det lyder da dejligt!
Har kun fulgt med i dette spil de sidste par uger (Anede ikke, det eksisterede tidligere). Parallellen The Guardian drager til L.A. Confidential goer mig meget interesseret. Det er ogsaa rart at hoere, hvordan historien er i hoejsaedet og alt sandkasse-halloejet i baggrunden. Det lyder lidt som en god blanding af Alan Wake, GTA og Fahrenheit - altsaa det som Alan Wake BURDE have vaeret :)
Kan ikke vente! | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 13/05-11 09:55 | Jeg får bare en 404, når jeg følger linket? | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
millennium | Skrevet 13/05-11 10:03 | Ja, den blev vidst publiceret lidt for hurtigt :) | The medium is the message.
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 13/05-11 10:18 | Gav de nogen karakter? :) | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Beano | Skrevet 13/05-11 10:22 | 404/404 ;) |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 13/05-11 11:37 | Så er det godt jeg har forudbestilt :) | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Beano | Skrevet 13/05-11 11:39 | Jeg venter på nogle rigtige anmeldelser... The Guardian? |
|
Herold | Skrevet 13/05-11 13:29 | Jeg ved godt hvad der kommer til at stå i Gameplays anmeldelse :D | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Darkbeat | Skrevet 13/05-11 13:50, rettet 13/05-11 13:53 | Ja The Guardian gav det 5/5 stjerner og der var et par mini spoilers i artiklen, bla. at man ikke KUN er i L.A. (men nu vil jeg ikke afsløre hvor man så er ;) )
Det lyder som om at spillet ikke er så sandkasse-agtigt som GTA eller RDR i forhold til ting at lave uden for historien, men dog er det ikke ikke fuldstændig blottet for indhold i verdenen som f.eks. Mafia II er.
Kort fortalt skrev de at den teknologi for ansigter virkelig var banebrydende og bragte spil mediet tættere på film mediet, imens det dog stadig var væsentligt mere spændende da man jo er mere engageret i et spil og over meget længere tid, på længde og med den kvalitet som man kunne finde i en serie som L.A. Confidential hvor det også var tydligt at se at det havde draget meget af sin inspiration.
Han afsluttede med at skrive at ny teknologi som dette ofte kan være en hæmsko for kvaliteten af resten af produktet, da der ofte er så høj fokus på kun at gøre én ting rigtigt, men dette var absolut ikke tilfældet med L.A. Noire, da det virkelig var et kvalitetsprodukt fra top til bund. |
|
|
Beano | Skrevet 15/05-11 21:03 | Hvornår selvdestruerer review embargoen egentligt? |
|
|
Beano | Skrevet 15/05-11 21:49, rettet 15/05-11 21:49 | juni?
Lidt sent imo :) |
|
|
Kalicola | Skrevet 16/05-11 11:44 | Der er lidt meget hysteri omkring rockstar syntes jeg. Hver gang de kommer med et spil, så råber folk op om hvor perfekt og revolutionerende deres nye spil er, og jeg er bare slet ikke enig. GTA4 er et godt eksempel, på et spil som blev over hyped og over rost. Ligeså godt som det hele er, ligeså frustrerende er det også. Alene styringen er helt til hest, og det går igen i red dead redemption, og helt sikkert også i LA Noir. Mange af mine venner magtede ikke at gennemføre hverken GTA4 eller RDR pga frustrationer. | For The Love Of The Game
|
|
Beano | Skrevet 16/05-11 11:56 | Kalicola>
Alene styringen er helt til hest, og det går igen i red dead redemption...
Det syntes jeg er helt passende for RDR. |
|
Nuclear Deter... | Skrevet 16/05-11 12:00, rettet 16/05-11 12:01 | Frustrationer!? Hvis man bliver frustreret over RDR eller GTA IV har man vist ikke en særlig høj tærskel. Jeg kan dog forstå hvis man begynder at kede sig. Styringen er lidt træg og til en anden side en hvad man normalt ville forvente af en actiontitel. I RDR synes jeg det fungerede rigtig godt. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Beano | Skrevet 16/05-11 12:05 | Jeg forstår heller ikke kritikken - specielt af RDR hvor styring var lige i øjet. De fleste jeg kender der spillede det, har også gennemført det. I modsætning til GTA4. |
|
Herold | Skrevet 16/05-11 13:13 | Stigmaet omkring RDR kommer stort set kun af at det kommer fra samme firma som GTAIV, som jeg heller ikke forstår brokken omkring. Det er fair nok at det ikke er et spil, der falder i alles smag, men jeg synes at den modvind det får herinde i langt de fleste tilfælde er uberettiget. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
neros | Skrevet 16/05-11 13:22 | Med undtagelser som RDR synes jeg de her GTA spil er lidt som når der bliver udgivet et nyt FIFA. Sådan set lidt groft! Det hele er samme opskrift græsset er bare en lidt anden farve hver gang. Kedeligt hvis man spørger mig. | Bashful Neophyte
|
|
Bede-x | Skrevet 16/05-11 13:24 | Herold>
Det er fair nok at det ikke er et spil, der falder i alles smag, men jeg synes at den modvind det får herinde i langt de fleste tilfælde er uberettiget.
Men med det sagt så blev det valgt til årets spil på Playright. Så så meget modstand får det heller ikke.
Personligt led det efter min mening af de samme fejl som så mange andre sandkasse spil. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Konsolkongen | Skrevet 16/05-11 13:28 | neros>
Med undtagelser som RDR synes jeg de her GTA spil er lidt som når der bliver udgivet et nyt FIFA. Sådan set lidt groft! Det hele er samme opskrift græsset er bare en lidt anden farve hver gang. Kedeligt hvis man spørger mig.
Godt sagt, jeg er meget enig :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Bede-x | Skrevet 16/05-11 13:38, rettet 16/05-11 13:40 | Jeg er også overordnet enig i, at spillene ligner hinanden(gælder faktisk for det meste af genren), selv om jeg har respekt for den mængde arbejde, der ligger i at skabe settingen og atmosfæren i Rockstar spillene. Men spillene er for ens og i sidste ende for kedelige. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 16/05-11 13:50, rettet 16/05-11 13:52 | Er det ikke derfor vi ordner spil i genre!? Fordi de ligner hinanden? Jeg synes der er ret meget forskel på spil som GTAIV, Red Faction, Brütal Legend, Just Cause 2 og Fable III.
Med det sagt, kan jeg sagtens forstå, hvis man kan kede sig i GTAIV og RDR. At sammenligne det med årlige udgivelser af FIFA med GTA-serien som helhed, synes jeg er urimeligt. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Herold | Skrevet 16/05-11 13:54 | Men det er jo en generalisering du kan hive ned over alle spil i forskellige genrer, hvis du vil det nok. Det eneste spil, udover de andre GTA-spil, der ligner GTA, er Saints Row-serien, og de kører deres eget løb hvad angår indhold og stil. Jeg synes ikke rigtigt at der er det store sammenligningsgrundlag indenfor sandkassegenren, for andre spil fungerer på helt andre grundlag og spilmekanismer. Just Cause, Crackdown og hvad der ellers er, er vidt forskellige spil i samme genre. Selvfølgelig er der sammenfald som i andre genrer, og jeg kan sagtens se at hvis man synes at det er kedeligt at skulle rende fra A til B i det ene spil, så er man det nok også i det andet.
Jeg kan sige det samme om stort set alle sidescrollende shooters, beat em ups og japanske rollespil, men det ville være en grov generalisering fra min side, baseret på egne præferencer, og det er umiddelbart bare det jeg gerne ville have folk til at gennemskue, istedet for at skære spillene over med én kam. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Bede-x | Skrevet 16/05-11 14:00, rettet 16/05-11 14:13 | Echelon VI>
Er det ikke derfor vi ordner spil i genre!? Fordi de ligner hinanden?
Jo, men derfor kan lighederne i de enkelte spil godt blive for store.
Tag fx Donkey Kong 64 og sammenlign med Banjo-Kazooie. Der er det åbenlyst at Rare har kopieret første bane fra Banjo over i det nye spil. Så kan det godt tænkes at fjenderne og pick-ups har ændret form, men har man det tidligere spil frisk i erindringen føles det område som det samme i et nyt skin.
Echelon VI>
Jeg synes der er ret meget forskel på spil som GTAIV, Red Faction, Brütal Legend, Just Cause 2 og Fable III.
Det er jeg enig i, men er så heller ikke sikker på, at jeg ville sætte dem i samme genre. Men det kommer nok an på, hvor bred en genre definition man benytter. Samtidigt er det selvfølgelig lidt vanskeligere i dag, hvor der er så mange sammenfald genrerne imellem.
Echelon VI>
At sammenligne det med årlige udgivelser af FIFA med GTA-serien som helhed, synes jeg er urimeligt.
Jeg tror også det var derfor Neros skrev "lidt groft", for der ligger selvfølgelig en del arbejde bag et projekt som fx RDR. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 16/05-11 14:26 | Bede-x>
Det er jeg enig i, men er så heller ikke sikker på, at jeg ville sætte dem i samme genre. Men det kommer nok an på, hvor bred en genre definition man benytter. Samtidigt er det selvfølgelig lidt vanskeligere i dag, hvor der er så mange sammenfald genrerne imellem.
Som du selv er inde på, så er det vel genredefinitionerne der er noget galt med, hvis de ikke tillader en hvis forskel fra spil til spil - så er man vel med andre ord selv ude om det!? :)
Bede-x>
Jeg tror også det var derfor Neros skrev "lidt groft", for der ligger selvfølgelig en del arbejde bag et projekt som fx RDR.
Det gør ikke sammenligningen mindre urimelige... bare grovere :p | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
neros | Skrevet 16/05-11 14:26 | Bede-x>
Jeg tror også det var derfor Neros skrev "lidt groft", for der ligger selvfølgelig en del arbejde bag et projekt som fx RDR.
Ja det var et grovkornet view fra min side. Jeg ved selvfølgelig godt der ligger en stor portion arbejde bag GTA serien, men det er for mig ikke ensbetydende med at jeg synes det retfærdiggøre spillets formåen..
Jeg synes bare det kan blive trættende at Rock Star games ikke prøver nye veje men hele tiden bare koger suppe på en gammel opskrift. F.eks ville jeg synes det kunne være sjovt hvis man tog RDR/GTA til middelalderen eller ligefrem helt tilbage til istiden eller sådan noget skørt noget. Så skulle man på mammut og bjørne jagt og lave ild for at overleve :D I RDR har de jo bevist at de kan finde ud af at lave natur ;-) Så hvorfor ikke bare tage det et skridt i den retning i stedet for at lave endnu et Gangster/Mafia spil.
Bare en skør tanke.. | Bashful Neophyte
|
|