Darkbeat | Skrevet 12/03-10 14:36 | Jeg er ret vild med styringen som den var i Resident Evil 4 til Wii og jeg syntes at det bliver spændende få den samme mulighed på PS3. Jeg vil meget hellere styre en markør rundt på skærmen end bruge et analog stick til at sigte med. |
|
|
Beano | Skrevet 18/03-10 08:44 | Faldt lige over denne. Nu ved man ikke hvor forsinkelsen ligger (kan være billedbehandlig) men videre imponerende er responstiden ikke :P
"PlayStation Move lag analysis" |
|
Darkbeat | Skrevet 18/03-10 11:50 | Næææh det er skam rigtig nok at det ikke ser så impornerende ud ved det dér video overlay. Jeg er dog stadig optimistisk, for som de skriver til sidst:
"Also worth remembering is that the motion control itself is only a part of the mechanics within the Move. Much of the internal mechanics, along with the button presses, will all be sent to the PS3 via the Bluetooth connection: lightning-fast and perfectly equivalent to the response levels of the DualShock 3. In terms of a more definitive test, a 60FPS game with comprehensive support for both Move and the traditional controller could be interesting..." |
|
Beano | Skrevet 18/03-10 13:00, rettet 18/03-10 13:01 | Jo det er fint nok men når de netop hyper responstiden, så bør en simpel demo være hurtigere IMO. Forhåbentligt er det video-overlay og behandling der skaber det meste lag og ikke ren input/tracking :O |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/03-10 16:19 | Darkbeat>
Much of the internal mechanics, along with the button presses, will all be sent to the PS3 via the Bluetooth connection: lightning-fast and perfectly equivalent to the response levels of the DualShock 3.
Jeg læste et sted at Dual Shock 3 har en forsinkelse på 40-50ms. Hvis Move lagger over dobbelt så meget er det ikke specielt imponerende. Er der nogen tal på hvor meget Wiimoten lagger? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 18/03-10 16:24 | Hvis XMB'en alene har 50ms lag (iflg DF), vil jeg tro at den rå DS3 lag er noget lavere? |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/03-10 16:33, rettet 18/03-10 16:34 | Du har ret. Jeg læste starten af denne tråd i forbindelse med Cthulhu boardet:
http://www.shoryuken.com/showthread.php?t=162026
Og der starter de med at sige 40-50ms, men jeg kan se at den bliver skudt i sænkt på side to. Det giver egentlig også fin mening når jeg kan mærke 11ms lag fra min scaler, men ikke kan mærke noget fra controlleren :)
Hvorfor lagger XMB'en? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 18/03-10 19:08 | Det er den forsinkelse fra der trykkes en knap til XMB'en reagerer - ikke min måling men DF's. Jeg har ikke observeret nogen forsinkelse så 50 ms er vel noget man normalt ikke bemærker :) |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/03-10 19:13 | Det afhænger nok at situationen. Som sagt kunne jeg sagtens mærke de +11ms lag fra scaler da vi spillede MW2. Men det kunne jeg selvfølgelig kun fordi jeg havde spillet det lang tid i forvejen uden det lag. I Rock Band/Guitar Hero har så lidt lag også meget at sige, men i de fleste spil er det ligemeget :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
Kilroy | Skrevet 24/07-10 09:29 | Genopliver lige tråden.
Jeg har selv prøvet Move, og glædede mig over præcisionen.
Men følgende Digital Foundry-video har altså imponeret mig ganske gevaldigt!
Move prototype-spil! | Kilroy Was Here
|
|
Darkbeat | Skrevet 24/07-10 10:40 | Wow!
Ja, hver gang folk siger at det "bare" er en Wii kopi kan jeg ikke lade være med at tænke på den ekstra præcision og kvalitet man får.
Takket være den kugle der sidder på toppen kan man langt hurtigere rotere det man nu holder i hånden og det reagere meget hurtigere end den gyroskop teknologi der bliver brugt i Wii og Sixasis. I spil som Lair, Red Steel og Heavenly Sword kommer man hele tiden til at overstyre helt vildt når man prøver at dreje controlleren. |
|
Beano | Skrevet 24/07-10 10:58, rettet 24/07-10 11:02 | Faktisk bruger Move controlleren også gyroskober og acceleratorer. I den situationen hvor du drejer controlleren vil det trackes med gyroskober da den optiske tracking ikke vil kunne fange det ellers.
Ok video ellers - spøjst at se at de er inspireret af den der Wiimote-tracking-demo til perspektivændring (ca. 5:45 inde i videoen). |
|
jaes | Skrevet 24/07-10 17:07 | Move er ret spændende, men jeg synes, det er et stort minus, at der ikke enten er bevægelseskontrol i Navigation Controller, eller endnu bedre, analog pind i selve Move. Faktisk er det et tilbageskridt fra Wii på lige det område. |
|
Sumez | Skrevet 26/07-10 21:57 | Efter jeg har set den demonstration må jeg indrømme at jeg er lidt hooked på Move. Det er jo præcis det vi havde forventet fra Wii før den kom. Selvfølgelig afhænger det i sidste ende af spillene, og der bliver nok ikke produceret store AAA-spil til en peripheral som det her, men potentialet er der i hvert fald.
Iøvrigt er ham manden der demonstrerer den nok en af de mest sympatiske personer jeg har set demonstrere noget indenfor spilindustrien i over ti år, han virker utroligt oprigtig, entusiastisk og ærlig, og ikke som en opblæst sælger. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Kilroy | Skrevet 27/07-10 09:00 | Hvis bare at udviklerne laver Move-support, så synes jeg at det vil være nok.
Killzone, SOCOM osv. Ja, virkelig interessant er Collector's Edition udgaven af Dead Space 2, der indeholder Dead Space (Hvad-det-nu-hed, wii-spillet?) med fuld Move-understøttelse. | Kilroy Was Here
|
|
Beano | Skrevet 27/07-10 09:15, rettet 27/07-10 09:16 | Sumez>
Iøvrigt er ham manden der demonstrerer den nok en af de mest sympatiske personer jeg har set demonstrere noget indenfor spilindustrien i over ti år, han virker utroligt oprigtig, entusiastisk og ærlig, og ikke som en opblæst sælger.
Kunne ikke være mere enig. Han står i hård kontrast til Kudo Tsunoda som jeg stadig er i tvivl om findes i virkeligheden. Jeg håber det ihvertfald ikke :D
@Kilroy: Extraction ;) |
|
neros | Skrevet 18/08-10 08:19, rettet 18/08-10 08:24 | SEGA kommer med Virtua Tennis 4 til PS3 Move :-)
Link... | Bashful Neophyte
|
|
|
millennium | Skrevet 07/09-10 15:30 | Hmmm - hvis Move kan øge præcisionen væsentlig i MAG, så bliver det svært at afholde sig fra den. FPS'er med joypad styring har altid haft et par procents manglende præcision. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 07/09-10 15:40 | Jeg er ikke overbevist om konceptet i FPS'er - vurderet udfra hvad jeg har prøvet på Wii ;)
Zipper har ihvertfald noget arbejde endnu i MAG betaen ser det ud til. |
|
millennium | Skrevet 08/09-10 08:47, rettet 08/09-10 08:48 | Klart, der skal arbejdes med detaljerne. - Men på Wii (og her står jeg måske alene i min holdning) synes jeg at The Conduit havde en fantastisk styrring. Resten af spillet var lidt la-la, men Wii remoten var alletiders til spillet.
Det gav lidt den lækre mellemting mellem en mus og joypad. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 08/09-10 09:20 | Ok, den hoppede jeg dog over :! |
|
|
|
millennium | Skrevet 10/09-10 11:40 | De har 'sgu styr på reklamerne hos Sony. Det må man gi' dem. | The medium is the message.
|
|
Herold | Skrevet 10/09-10 12:58 | Beano>
Jeg er ikke overbevist om konceptet i FPS'er - vurderet udfra hvad jeg har prøvet på Wii ;)
Zipper har ihvertfald noget arbejde endnu i MAG betaen ser det ud til.
Vi har egentlig diskuteret det før, men Wiimote /= PS Move, og der kan derfor godt være forskel på hvordan det ene spiller, kontra det andet. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Sumez | Skrevet 10/09-10 13:16 | Men der er vel ikke forskel på hvor irriterende det er at skulle sidde og pege på sin skærm hele tiden? :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Herold | Skrevet 10/09-10 13:23 | Måske? Jeg har ikke prøvet det. :D Jeg kan bare godt forestille mig at der er potentiale i udnyttelse af forskellene. | This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
|
|
Core | Skrevet 10/09-10 22:05, rettet 10/09-10 22:15 | Jeg prøvede Move for et par dage siden, og præcisionen heri er helt uden for sammenligning med Wiien. Wii'en er chanceløs overfor at skulle være med her. Jeg prøvede dog kun den her "Party-ting", men så en del andre.
Og man peger ikke på skærmen. Forskellen er jo netop at det her er en sensor (læs: kamera), der kigger på controlleren, i stedet for controlleren der skal pege på en sensor. | Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
|
|
Darkbeat | Skrevet 10/09-10 22:40 | Jeg er spændt på at få fingre i den selv. Det her motion control system har væsentligt mere potentiale en konkurrenternes ting. |
|
Core | Skrevet 10/09-10 23:46 | Jeg var i hvert fald imponeret, men mine forventninger var heller ikke særlig store (primært fordi jeg ikke selv er så meget til de her baske-med-armene-gameplays). Jeg er spændt på at se om Kinect kan hamle op med Moves præcision. | Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
|
|
Beano | Skrevet 10/09-10 23:53 | Det bliver det aldrig men har forhåbentligt andre fordele :) |
|
Core | Skrevet 11/09-10 00:03 | Hvad mener du? At Kinect ikke kan matche Moves præcision?
Jeg håber da at du tager fejl, men har du ret, har jeg sgu ikke noget at bruge Kinect til. Hvis det viser sig at være lige så upræcist som f.eks. Wii, så kan jeg ved gud ikke se hvad vi skal bruge det til. Jeg HAR allerede spillet en masse EyeToy, og syntes heller ikke det var særlig sjovt dengang, så jeg tvivler på at generationsskiftet kan ændre på det. | Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
|
|
|
Beano | Skrevet 11/09-10 12:43 | Core>
Hvad mener du? At Kinect ikke kan matche Moves præcision?
Nemli' - Move bruger gyroskoper, acceleratorer osv, samt et hurtigt kamera (60-120fps) til at spore position og bevægelser. Til sammenligning bruger Kinect udelukkende kameraer som er langsommere (30fps) og i lav opløsning så det kan aldrig blive så præcist som Move og Wii controllerne - men er tilgengæld bedre til sporing af hele kroppen i 3D rummet. |
|
Core | Skrevet 11/09-10 13:13, rettet 11/09-10 13:14 | Bahhhh, og så er det 33% dyrere, udkommer senere og til et salgsmæssigt svagere format. Det er da meget godt gået Microsoft.
Men på den anden side, kan man spille 4 fra start af med Kinect, hvorimod Move koster controller-sammensætninger for mange hundrede kroner pr. spiller. | Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
|
|
Beano | Skrevet 11/09-10 13:41, rettet 11/09-10 13:43 | Kinect vil faktisk kun understøtte 2 aktive spillere fra launch men måske bliver det forbedret senere.
Ja Move kan også nemt blive dyrt hvis man skal have komplet set controllers til 2+ spillere :) |
|
Kalicola | Skrevet 11/09-10 16:49 | Kommer der i det hele taget nogle spændende spil til move og kinect? Jeg har ærligt talt ikke set noget interessant endnu. | For The Love Of The Game
|
|
Darkbeat | Skrevet 11/09-10 18:22 | For mit vedkommende er det Resident Evil 5 Gold og Time Crisis Raizen der lokker. Dance Central til Kinect kunne måske være interessant, men det er ikke noget der gør at jeg har lyst til at købe Kinect lige nu.
Jeg kan se langt mere potentiale gemt i Move. |
|
Core | Skrevet 11/09-10 19:56 | Efter sigende burde alle genlanceringer med Move-features, kunne afspilles ved download af en patch, til de originale udgivelser.
Men Heavy Rain med Move-funktioner gider jeg godt, og jeg er også lidt lun på "Heroes on The Move" (Ratchet, Clank, Jak, Daxter, Sly Racoon og sidstnævntes comic sidekick i samme spil). Heroes kommer dog først i 2011.
Men ja, Time Crisis glæder jeg mig også til. | Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
|
|
Beano | Skrevet 11/09-10 20:25, rettet 11/09-10 20:25 | Man skal eje Gold Edition af RE5 for at få Move support - den alm. udgave patches desværre ikke :P
Syntes ikke der er nogen Move killer-app men Sports Champions, Echochrome II og Tumble ser interessante ud af de dedikerede titler. Ellers er der jo også de spil der har/får Move understøttelse som en option - Tiger Woods 2011, R.U.S.E., Heavy Rain, osv.
LittleBigPlanet 2 er jeg spændt på at se hvad det udnyttes til på sigt. Fra launch bliver det vist kun i create delen hvor det bruges, men senere vil det udnyttes som en del af gameplayet (level pack?). Jeg fik forleden betaen men mangler lige en controller for at se om det er understøttet :) |
|
King Chaos | Skrevet 11/09-10 23:23 | Beano>
Man skal eje Gold Edition af RE5 for at få Move support - den alm. udgave patches desværre ikke :P
Det er da bizart |
|
|
|
PalleJensen | Skrevet 12/09-10 10:59 | Kalicola>
Kommer der i det hele taget nogle spændende spil til move og kinect? Jeg har ærligt talt ikke set noget interessant endnu.
Ja, Child of Eden fra Tetsuya "Rez" Mizuguchi ser virkelig spændende ud. | Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
|
|
Beano | Skrevet 16/09-10 10:13, rettet 16/09-10 10:17 | Jeg fik forleden en enkelt Move controller som jeg har testet lidt med - så her er lige nogle hurtige "first impressions" med de Move spil og demoer jeg har prøvet....
Sports Champions DEMO
Demoen har kun disc golf og bordtennis. Begge dicipliner fungerer enormt godt og er imponerende præcist - endnu bedre end de tilsvarende decipliner i Wii Sports Resort hvor det allerede fungerer udemærket.
Kan fint spilles siddende ned men måske en fordel at stå op da man bruger mere af kroppen og "3D rummet" sammenlignet med WSR. Hvor meget kød der er på de enkelte events kan man ikke se udfra demoen men alt i alt lovende pakke uden overraskelser, med nydelig men generisk grafik og figurer. Har bestilt det fulde spil fra shopto.net men er ikke dukket op endnu.
Start The Party! DEMO
EyeToy-agtig mini-spil samling. Ikke meget at prøve i demoen - skulle baske nogle insekter og male figurer. Det fungerede fint, præcist er pænt lavet. Svært at danne sig et indtryk af den fulde pakke og hvor sjovt det er men ikke noget der rykker i mig - måske når det bliver MEGET billigt så jeg har et party spil mere til samlingen.
The Shoot DEMO
Fungerer som på Wii med cursor on-rails-shooters (f.eks. House Of The Dead Overkill) og ikke som rigtige lyspistol spil. Cursor reagerer en lidt hurtigere end på Wii (men ikke meget) og præcisionen er ca. det samme også.
Spillet virker dog ret sjovt alligevel og er humoristisk lavet. Man skal bruge controlleren på forskellige måder undervejs f.eks. til at dukke sig lidt a.la. TimeCrisis og køre en dræsine. Nok en titel jeg nupper på tilbud :)
Echochrome II DEMO
Lovende PSN puzzler hvor man anvender Move controlleren som lyskilde/lygte og man skal løse puzzles ved at kaste skygger. God brug af controlleren.
Tumble (kr 75,-)
Fortræffelig PSN puzzler hvor man stabler blokke, osv. Enorm præcis brug af controlleren til manipulering af objekter i 3D og understøtter 3D TV hvis man har det. Er allerede købt :)
R.U.S.E. DEMO
Elendig udnyttelse af Move. Virker meget påhæftet og slet ikke optimeret - som om de bare har lagt Move-cursor styring oven på den alm. controller styring så det fungerer uoverskueligt og rodet. Virkede også som om at cursoren vandrer efter lidt tid og jeg observerede ikke nogen måde at centrere den på. En ommer!
Spillet er generelt rodet interfacemæssigt hvilket bestemt ikke hjælper på det. Havde overvejet at investere i det efter de pæne anmeldelser men det holder jeg mig fra nu - måske er det bare bedre med en alm controller?
Hustle Kings
Påklistret styring men fungerer udemærket efter lidt tilvænning. Enkelte steder skal man holde tungen lige i munden når man man f.eks. skal finjustere.
Flight Control HD (kr. 40,-)
Lækker konvertering af iPhone/iPad spillet - gennemført og intuitiv brug af Move controlleren. Kan også spilles med en dualshock men det tvivler jeg på er praktisk. Der er desværre kun eet stykke musik i spillet (som på iPhone) men det understøtter heldigvis XMB musik. Allerede købt til samlingen.
RE5: Gold Edition (lånt)
Move styring fungerer da og gør man kan sigte og skyde men syntes ikke det gør spillet bedre umiddelbart eller har imponeret mig. Savner specifikt muligheden for at styre kameraet mens man løber - måske har jeg overset noget?
Savnede også muligheden for at bytte om på sigte og skyd knapperne. Man holder trigger-knappen inde for at sigte og Move-knappen for at skyde - ville gerne have muligheden for det omvendte.
Jeg brugte en dualshock istedet for en Nav controller - det fungerer men næppe så praktisk at sidde med som en Nav controller :)
Racket Sports DEMO
Samling af tennis, bordtennis, strandtennis, badminton og squash. Kun prøvet tennis delen meget kort - umiddelbart meget waggle/gesture-agtigt som i Wii Sports så ikke noget der fangede mig men skal nok testes lidt mere.
MAG beta
Fik jeg hentet ned men beta'en crashede min PS3 hver gang jeg forsøgte at starte det med Move controlleren tændt - så det var ikke noget succes ;) |
|