amnesia | Skrevet 10/07-08 17:26 | Jeg har fået et ældre Sony KV-25T1D fjernsyn gratis, som jeg ønsker at bruge i min ene arkademaskine. Jeg har lavet et VGA->SCART kabel som fungerer helt efter hensigten. Jeg oplever dog at geometrien ikke er helt iorden på billedet, da der er noget der er udenfor billedet.
Derfor søger jeg nogen der kender til hvordan man tilgår service mode på et sådan fjernsyn. Eventuelt nogen der har en manual eller kender til Sony fjernsyn. Jeg har søgt vidt og bredt, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget der fungerer. Måske er det mig der læser vejledningerne forkert, men det er ikke umiddelbart muligt at finde noget vejledning direkte til det fjernsyn. Det skulle være muligt i service mode at indstille geometrien. Det er nemlig det eneste jeg mangler, for snart at kunne påbegynde montering i kabinettet :-) | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
Konsolkongen | Skrevet 10/07-08 17:33, rettet 10/07-08 17:37 | Med "geometrien" mener du at billedet ikke passer til kanterne på skærmen ikke? Det kaldes svjh. overscan på fagsprog. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
amnesia | Skrevet 10/07-08 17:47 | Jo, det er rigtigt - kunne ikke lige erindre den korrekte term. Jeg vil gerne se om jeg ikke kan få det justeret - ellers må jeg ud og finde mig et andet fjernsyn til formålet - da billedet ellers er rigtig godt. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
Beano | Skrevet 10/07-08 17:54 | Prøv dette link...
her |
|
amnesia | Skrevet 10/07-08 21:12 | Jeg har prøvet det der står på det link, efter at have googlet det til ukendelighed - men jeg synes ikke rigtig jeg kan få det til at fungere.
Det er muligt jeg misforstår hvad der står. Jeg kunne forestille mig at det er den løsning til ældre Sony fjernsyn jeg skal bruge, men jeg har dog forsøgt alt hvad der står. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 17:01 | Det irriterer mig lidt at der ikke er indstillingsmuligheder inde i kabinettet, som man indstiller en arkademonitor. Ikke med potmetre i hvert fald. Dem er der ingen af. Det skal åbentbart være digitalt, hvilket er temmelig irriterende når man ikke kan tilgå service mode.
Hvis der er nogen i Svendborg og omegn der mener de har styr på sådan noget, så må de gerne smide en besked. Så tager jeg gerne imod hjælp og giver også lidt for det :-) | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07-08 17:06 | Jeg bor godt nok i Svendborg og var ganske kort inde i service menuen på mit Sony TV i går. Men det fattede jeg virkelig hat af og intet stemte overens med det den guide beskrev. Fandt dog ud af at mit tv har kørt i 2100 timer :)
...Et ret ligegyldigt svar der på ingen måde kan hjælpe dig, men nu har jeg skrevet det ;) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 17:35 | Hvordan fik du adgang til service mode på dit tv? Det er nok unægteligt et nyere tv end det jeg har fået, som nok er fra ~94. Derfor havde jeg håbet lidt på at tricket med at holde to knapper inde ved opstart fungerede (som der står er måden man gør det på "ældre" Sony fjernyn), men dette var der ikke rigtig noget held med. Jeg føler mig også lidt usikker på hvilke knapper de egentlig mener der skal trykkes på fjernbetjening i nogen af mulighederne.
Jeg ved heller ikke om det er nemt at få rettet op på, når først man er i den mode - men jeg ville da rigtig gerne prøve at nå så langt :).
Ellers må det ende med at jeg bliver nødt til at finde mig et andet 25" Sony - da det ville være helt perfekt - hvis bare billedet var bedre. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
RJK | Skrevet 11/07-08 17:41 | Jeg kan ikke lige huske modelnumrene i hovedet, men hvis du tager et billede af det, så kan jeg lige se, om vi ikke har et identisk stående (vi har 15 Sony TV fra omkring den alder -> lidt nyere).
De gange jeg har har været i service menuen på Sony TV har altid været med i+, 5, V+, TV-måden. Sikker på du ikke bare trykker forkert? ;)
Derudover er det længe siden, så jeg kan ikke huske hvor meget man egentligt kan stille. | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 17:45 | Det er muligt at jeg trykker forkert - da jeg gætter mig lidt frem til hvad knapper det egentlig er der skal anvendes. Jeg får lige snuppet et par billeder :) | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07-08 17:47, rettet 11/07-08 17:47 | Mit er så et Full HD LCD og det er nok fra slutningen af 07 så det er lidt nyere end dit er ;)
Men næsten som Rune skriver så kom jeg derind ved at trykke i+, 5, Vol+, power-on. Menuen så jeg ikke så meget til der kom bare en tabel frem med en masse informationer og så tænkte jeg at det nok ville være smartere at slukke igen. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07-08 18:09, rettet 11/07-08 18:12 | Tvet skal være i standby mode når du gør det.
EDIT: Måske du skal holde en hånd over fjernbetjeningen når du prøver og så først spille lige inden du trykker power-on? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 18:35 | Jeg har forsøgt med at holde for fjernbetjeningen i den første del af sekvensen - men dette fjernsyn kan ikke startes ved tryk på powerknappen på fjernbetjeningen. Kun slukke det :/ | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
RJK | Skrevet 11/07-08 18:42, rettet 11/07-08 18:43 | Du skal ikke trykke på power til sidst. Du skal trykke på TV-knappen. Den der nærmest bare en firkant, øverst til venstre. Sådan virker det i hvert fald her. Hvor service menuen også ser ret ubrugelig ud - jeg skal i hvert fald heller ikke lige rode med den :) Det skal ikke tænde ved trykke på 5, i øvrigt - først til sidst. | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 19:03 | Mange tak. Det var lige hvad der skulle til. Jeg har set nogen koder man kan taste, for at rette forskellige indstillinger - dem vil jeg prøve at lege lidt med. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07-08 19:26 | Er det de koder fra siden? Hvis du har mod på det kan du måske fortælle hvad "36 Rotation Test (3 steps)" gør? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 20:22 | Jeg fandt ud af at man ved at trykke menu kunne tilgå service menuen i stedet og der kan man indstille lige hvad jeg har brug for, samt en masse mere. Så jeg behøves ikke lege med de koder. Jeg kom dog til at disable RGB, som er netop det jeg skal bruge - så det blev lige enable igen med en kode.
Nu kan billedet endelig blive ordentlig. Der står også hvor lang tid det har kørt, men jeg ved ikke rigtig om det kan passe med i omegnen af 4 år. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|
|
amnesia | Skrevet 11/07-08 20:47 | Ja, det var rigtig rart. Så skal det bare tweakes så den sidder lige i skabet - hvorefter jeg kan pille det fra hinanden og påbegynde montering i kabinettet. | Græsset ER grønnere på den anden side!
|
|