Xiwana | Skrevet 08/07-08 19:28, rettet 08/07-08 19:29 | Der er et arcadespil, jeg simpelhen ikke kan komme i tanke om titlen på.
Jeg mindes at have spillet det i Tivoli for en 8-10 år siden. Det er tale om en art motorcykelspil, hvor man skulle styre med et styr, der kunne presses ned og hives op. I begyndelsen af spillet skulle man trykke styret ned for at dukke under en lastbil (eller noget i den stil).
Er der nogle, der kan hjælpe mig med titlen på spillet? | [inspirational quote here]
|
|
|
Xiwana | Skrevet 09/07-08 09:35 | Desværre ikke.
Det spil, jeg tænker på, er meget yngre. Så vidt jeg husker, var spillet meget "poppet" - altså sådan med klare farver (styret kan have været rødt), hurtigt tempo og rockmusik. Spillet foregåer i 1. person.
Der kan muligvis være tale om et segaspil (altså lidt i stil med Jet Set Radio - dog uden cellshading og rulleskøjter). | [inspirational quote here]
|
|
|
Xiwana | Skrevet 09/07-08 10:55, rettet 09/07-08 11:02 | Begge spil har sådan en "poppet" stil. Altså friske klare farver, hurtigt og flydende gameplay og sådan en "ung-med-de-unge"-attitude. Lidt det samme som man finder i Crazy Taxi-spillene.
Edit: Selve standeren minder om Radikal Bikers'. Det er dog ikke Radikal Bikers, jeg tænker på.
Radikal Bikers | [inspirational quote here]
|
|
RJK | Skrevet 09/07-08 11:07, rettet 09/07-08 11:08 | Altså, de eneste 3d-motorcykelspil Sega har lavet i perioden er Manx TT, Motor Raid og Harley Davidson. De to første kan udelukkes, og jeg mener ikke man kan dukke sig i det sidste. Det har ellers nogle ligheder med Crazy Taxi, men derudover ville du nok have husket, hvis det var dét.
To andre motorcykelspil fra Sega, som er meget poppede er hhv. Cool Riders, som er lidt ældre og baseret på 2d-skalering og dermed ikke i første person. Det lyder mere som Wild Riders, men det er både cell shaded og nyere end den alder, du skriver.
Link... | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
Xiwana | Skrevet 09/07-08 11:19, rettet 09/07-08 11:23 | RJK>
Det lyder mere som Wild Riders, men det er både cell shaded og nyere end den alder, du skriver.
Du ramte plet Rune. Det ER Wild Riders. Det er fra 2001, så mit bud på 8-10 år var nok lige i overkanten. Jeg mindes bare ikke, at spillet var cell shaded, men der husker jeg nok forkert. Det er nok derfor, at Jet Set Radio spøgte i min hukommelse.
Tak for hjælpen!
Edit: Spillet er slet ikke i 1. person (som jeg oprindeligt troede). Det beviser nok engang hvor hullet min hukommelse er, suk!
Wild Riders fra Sega | [inspirational quote here]
|
|
RJK | Skrevet 09/07-08 11:23 | Ja, det er faktisk ret utroligt at kunne gætte det, når halvdelen af dine oplysninger var forkerte ;)
Gad vide hvor den maskine står henne nu; jeg er ikke stødt på den i Danmark, men et eller andet sted gemmer den sig jo nok... | »This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
|
|
Xiwana | Skrevet 09/07-08 11:24 | Ja, den skal nok gemme sig et eller andet sted i landet. Det ville i al fald være sjovt at prøve det igen. | [inspirational quote here]
|
|
JAA | Skrevet 09/07-08 13:32, rettet 09/07-08 13:39 | Spillede det ogsaa i Tivoli for mange aar siden nede i hjoernet bag Odin Ekspressen. Har aldrig set det andre steder. Det var faktisk ret underholdende, selv om det ikke var Enduro Racer. Jeg faar helt lyst til at eje en Enduro Racer maskine. |
|