Cronoss | Skrevet 10/04-08 15:51 | Efter i lang tid at have haft begyndelsen til et ordentligt hjememstudie, har jeg nu valgt at tage skridtet fuldt ud og få etableret et fornuftigt setup.
Indtil videre har jeg følgende komponenter:
- Macbook Pro
- Logic Studio 8 (Har ikke haft Logic siden 5.5 til PC, men prisen er nu kommet så langt ned at jeg mente at man fik utroligt meget for pengene. Indtil nu har jeg brugt Renoise, da det kun kostede 50 Euro :-))
- M-Audio Ozone, kombineret lydkort, MIDI-controller og keyboard.
Jeg mangler således et par elementer, det største som jeg kan se, er et par højtalere.
Hvilke højtalere skal jeg vælge? Skal det være monitorhøjtalere, eller roder det magnetiske rundt i min computer? Ja, jeg ved ikke super meget om den slags ;-)
Hvad mangler jeg ellers? |
|
Sumez | Skrevet 10/04-08 16:05 | Mht. lydkvalitet/højtalere, er det mest logiske valg nok nærmest at bruge et par gode, aflukkede høretelefoner, når du mixer. Men den bedste løsning er nok at have et par forskellige setups, så du ikke kun får testet din lyd på et totalt high-end anlæg. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Cronoss | Skrevet 10/04-08 16:38 | Jeg plejer også at bruge høretelefoner, men kunne godt tænke mig at have et par gode, dedikerede højtalere.
Ellers plejer jeg at teste på mit anlæg, min Ipod og på brændt cd. |
|
jaes | Skrevet 10/04-08 20:48, rettet 10/04-08 20:53 | Hvis du allerede har hovedtelefoner og anlæg, er det vel oplagt at købe noget med en så neutral lydgengivelse som muligt. Det er de fleste monitor-højttalere beregnet til, men der findes formentlig også hovedtelefoner med samme egenskab.
Jeg er helt sikker på, at der findes magnetisk afskærmede monitor-højttalere. Stødte vist på nogle, da jeg kiggede efter monitor-højttalere for nogle år siden, markedet kan kun være større nu. Kig evt. på Åges eller Eskildsens hjemmesider for inspiration. Eller søg/spørg på producerforummet lydmaskinen.dk. |
|
CenobiteDK | Skrevet 10/04-08 22:40 | De fleste ordentlige monitors er skærmede, desuden er det også ligemeget sålænge du ikke bruger en crt skærm, fladskærme og alm computer-indmad bliver ikke påvirket af det.
Nu ved jeg ikke hvor mange penge de vil smide, min kig efter Genelec, Event eller KRK. Der findes også andre selvfølgelig, men det var lige de navne jeg ku huske.
Genelec laver nogle ret lækre små højttalere som stadig lyder super godt. | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
Cronoss | Skrevet 10/04-08 23:14 | De skal helst bare være lidt små i det, og lyde godt. Skal ikke kunne spille højt, blot gengive lyden ordentligt.
Mine bandindspilninger bliver alligevel foretaget i vores producers professionelle studie, så det her er mest til hygge og til at indspille mine egne idéer.
Det er sat op i min lejlighed, så jeg kan ikke gå amok og larme :) |
|