Så nåede Danmark vist et nyt bundniveau indenfor anmeldelser... Troldspejlet kan godt gå hjem og lægge sig.
Jeg faldt forleden dag over
http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/09/18/09/3904-51/index.xml]denne anmeldelse[/LINK]" target="">denne anmeldelse i MetroXpress. Min første reaktion var "What, nyt Final Fantasy Tactics?" Ja, jeg følger åbenbart ikke så godt med for tiden. For der var jo en masse hype omkring det middelmådige, men alligevel fængslende, Final Fantasy Tactics Advance, og at dømme efter billederne alene ser der da ud til at være langt mindst en god portion indsats i det her spil.
Så ser jeg karakteren, 1 ud af 6 stjerner. De har åbenbart fået en 15-årig knøs, der "spiller mest action og sport" til at anmelde Final Fantasy Tactics.. hans bedste sammenligning er det "første" Mario-spil til Game Boy (var han overhovedet født da Super Mario Land udkom?), på grundlag af grafikken, der tilsyneladende er "gammeldags platform". Hvaba, platform??
Og lyden er åbenbart den samme irriterende "ding-dong". Værste spil han nogensinde har spillet... Jeg overvejede først om ikke de var kommet til at proppe en forkert tekst eller titel på, men han nævner sgu også spillets navn i selve anmeldelsen..
Nå men det KAN da godt være at spillet er ret dårligt selvom der står Final Fantasy på det, men nu er det så dukket op i Edge med en 9/10 score... Og godt nok skal Mathias Rørne og hans venner have lov til at synes spillet er dårligt, men er det ikke temmelig misvisende at blæse det ud i en landsdækkende avis, når drengen tydeligvis ikke aner hvad han snakker om.
Undskyld, det er pinligt at hidse sig op over en dreng på 15, men det er altså også pinligt at selv en gratisavis bringer sådan noget skrald, jeg har aldrig set noget lignende...